Avatar billede boha03 Nybegynder
29. februar 2004 - 18:29 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Tabel Side.

Jeg har bygget en website som er i faste tabeler det vil sige de ikke må rykke sig fra det sted som de er sat til men min indhold tekst køre med id over sql når jeg så har lavet en for lang tekst rykker den min tabel og så ser den ikke godt ud mere hvad kan jeg gøre har prøvet med iframe men kan ikke få det til at virke.
Avatar billede mjl Nybegynder
29. februar 2004 - 18:35 #1
Har du faste mål på alle celler og på selve table'n ?
Avatar billede viciodk Praktikant
29. februar 2004 - 18:36 #2
Inden i hver tabelcelle skal du lave en <div style="overflow:hidden;">bla bla</div>

Jeg har skrevet nøjagtig hvordan her:
http://www.eksperten.dk/spm/457828
Avatar billede viciodk Praktikant
29. februar 2004 - 18:37 #3
Avatar billede mjl Nybegynder
29. februar 2004 - 18:39 #4
Jeg tror gerne boha03 vil ha' det hele med - den skal vel netop lave linie-skift, i stedet for at udvidde cellen - eller hva?
Avatar billede boha03 Nybegynder
29. februar 2004 - 18:40 #5
det skal lige siges at man skal kunne læse hele tekste så den skal nok mere arbejde som iframe vis man kan få den til det
Avatar billede viciodk Praktikant
29. februar 2004 - 18:40 #6
Jamen så fjerner man bare nowrap så

<td nowrap><div style="width:20px;overflow:hidden;">xxxxxxxxxxxxxxx-xxxxxxx-xxxxx</div></td>

bliver til

<td><div style="width:20px;overflow:hidden;">xxxxxxxxxxxxxxx-xxxxxxx-xxxxx</div></td>
Avatar billede mjl Nybegynder
29. februar 2004 - 18:41 #7
Hvis du har begrænset din celle i begge retninger, kan du få probs. - kunne man måske se lidt kode, så kan jeg evt. rette lidt, hvis det er det der skal til...!?
Avatar billede viciodk Praktikant
29. februar 2004 - 18:42 #8
Hvordan vil du gøre sådan så det hele skal stå der hvis der ikke må cuttes noget væk? Vil du lave scrollbars i tabelcellen?
Avatar billede boha03 Nybegynder
29. februar 2004 - 18:42 #9
i min menu har jeg lave link til at hente teksten ud til siden index.php?id=1 og grafikken er fast på alle sider der er bare en celle hvor teksten kommer for vær link
Avatar billede mjl Nybegynder
29. februar 2004 - 18:42 #10
Hvis du har en celle der er f.eks. 100px bred, og bare 'et af dine ord er 110px bredt, for du probs.
Avatar billede mjl Nybegynder
29. februar 2004 - 18:43 #11
110 kan jo ikke være i 100 - du må derfor lave cellen bredere....
Avatar billede boha03 Nybegynder
29. februar 2004 - 18:43 #12
ja noget scrollbars vil være godt.
Avatar billede mjl Nybegynder
29. februar 2004 - 18:43 #13
ok - I rest my case :o)
Avatar billede viciodk Praktikant
29. februar 2004 - 18:43 #14
mjl -> Eller cutte de sidste 10 px væk med overflow:hidden. Eller med scrollbars..
Avatar billede mjl Nybegynder
29. februar 2004 - 18:44 #15
Tja - ok ;O)
Avatar billede mjl Nybegynder
29. februar 2004 - 18:47 #16
Jeg har bare den "dårlige" vane, at lave cellerne så de passer til indholdet :o)
Avatar billede viciodk Praktikant
29. februar 2004 - 18:48 #17
Hehe
Avatar billede viciodk Praktikant
29. februar 2004 - 18:51 #18
<html>
<head>
</head>

<body>
<table width="100%" cellpadding="0" cellspacing="0">
  <tr>
    <td><div style="height:70px;width:150px;overflow:auto;">xxxxxxxxxxasdasdasdxxxx xxxx xxxx  x x x xxxx x x  x xxxxxxxxx</div></td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede boha03 Nybegynder
29. februar 2004 - 18:52 #19
Ja men jeg er ikke så god i nu til det :) samt jeg har bygget min side op i grafik til 800*600
Avatar billede viciodk Praktikant
29. februar 2004 - 18:56 #20
Her er overflow sat til auto, så hvis indholdet er for stort kommer der scrollbars. Du kan evt selv tilpasse scriptet hvis du kun vil have lodret eller vandret scroll. Så sætter du bare overflow-y:auto; og overflow-x:auto;

I stedet for auto kan du prøve med scroll (altid scroll) eller hidden (den lange tekst skjules altid).
Avatar billede stalle Nybegynder
29. februar 2004 - 18:57 #21
inde i din celle laver du bare en div med auto overflow.

Så får du en scroll-bar inde i cellen.

<table>
<tr>
<td>
<div style="overflow:auto;">
la la la - alt dit indhold
</div>
</td>
</tr>
</table>
Avatar billede boha03 Nybegynder
29. februar 2004 - 19:00 #22
Hmmm den siste du har lavet kan jeg ikke få til at virke
Avatar billede viciodk Praktikant
29. februar 2004 - 19:08 #23
Er det stalle's du ikke kan få til at virke? Den virker, der er bare ikke angivet noget loft for hvor meget teksten må fylde og derfor kommer der ikke scrollbars. En div fylder altid 100% i bredden hvis ikke andet er angivet.
Avatar billede boha03 Nybegynder
29. februar 2004 - 19:12 #24
jeg har lige lavet en demo tabel kan du vise mig hvordan det skal virke

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>

<div align="center">
  <table width="286" height="223" border="1">
    <tr>
      <td valign="top"><div align="center">Det her er forsiden </div></td>
    </tr>
  </table>
</div>
</body>
</html>
Avatar billede stalle Nybegynder
29. februar 2004 - 19:15 #25
et godt PHP spørgsmål :-D
Avatar billede boha03 Nybegynder
29. februar 2004 - 19:16 #26
min side er i php men nok ikke den jeg lavet der
Avatar billede viciodk Praktikant
03. marts 2004 - 14:19 #27
Sig endelig til hvis du ikke fik det til at virke ;)