Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 17:21 Der er 40 kommentarer

Profil/community system!

Hej!

Jeg søger et community/profil system. Det skal være enkelt at bruge og gerne nogenlunde nemt så alle kan bruge det!

Man skal kunne;
Oprette sig som bruger
logge ind
oprette profl
rette profil

I profilen skal man kunne;
have et billede
skrive noget om sig selv
m.m mulighed for mere!

Det skal altså være en form for dating system!

Systemet skal være gratis og nogenlunde nemt at sætte op!

Jeg vil gerne have et link til hvor man kan download og gerne noget hjælp hvis det nu er for svært alligevel.

Det skal enten være i ASP - PHP4 - MySQL

Man skal kunne oprette uendeligt profler.....(altså mange)

Er der en der vil lave det, men vil have penge for det skal man kontakte mig her på eksperten!

Men et link og noget hjælp er helt fint!
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. februar 2004 - 18:03 #1
Jeg vil mene at Fullxml kan dette om lidt mere til. http:/www.fullxml.com er en komplet portal med bruger oprettelse, personlige sider og forum. Let at hente, installere og bruge
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 18:23 #2
Hej!

Har dowloaded det og kigget på det, men fatter det ikke! Noget hjælp ville være dejligt, tak?
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 18:23 #3
Altså jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, kan du installere det og give mig linket? Eller forklarer hvad jeg ska gøre????
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 18:24 #4
Har du msn? Så vi lige kan fidne ud af noget?
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. februar 2004 - 18:27 #5
Hverken MSN eller ICQ, jeg er til IT sikkerhed, så det går ikke.

Du downloader og pakker filerne ud, herefter er det lettest f.eks. med frontpage at importere alle filerne ind på din webserver. Du skal huske at den er asp baseret, hvorfor filerne skal kører i webserver regi for at virke
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 18:33 #6
Ja, jeg har pakket dem, jeg har puttet dem på serveren (der har en asp funktion) menn hvad skal jeg så gøre?
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. februar 2004 - 18:36 #7
Som jeg husker det, følger der en readme fil med, hvor du skal læse hvordan den skal konfigureres, hvilke filer der skal rettes til osv
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 18:40 #8
Det er der altaå ikke, har du noget imod at dowonloade den og sige præcis hva jeg ska?
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 18:43 #9
Iøvrigt åbner asp filerne i Photoshop? Hvorfor det? Det skal vel åbne i deramweaver ik?
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 18:50 #10
Ok, nu åbner den i Notesblok, det er ordnet. Men hvad nu?
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 18:52 #11
Hvad skal jeg inkludere og hvor? Kan du hjælpe? Så for du Karma
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 18:57 #12
+ 200 point, hvis man må det????
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. februar 2004 - 19:01 #13
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 19:12 #14
Tak for hjælpen! Jeg vidste ikke at det var en "read me" fil, men tak! Skal lige prøve det, men kan du hjlæpe mig hvis det går galt??+ (altså prøve på at hjlpe???
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. februar 2004 - 19:13 #15
Selvfølgelig
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 19:22 #16
After that, open your browser and browse to http://localhost/, your website will appear...    Citat fra http://www.fullxml.com/default.asp?id=11&mnu=11

Min side er www.nbasiden.dk hvad skal jeg taste for at komme til den der side der blivber snakket om? se http://www.fullxml.com/default.asp?id=11&mnu=11
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. februar 2004 - 19:27 #17
Hvis du f.eks. har placeret fullxml i mappen forum, vil du skulle skrive www.nbasiden.dk/forum
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 19:30 #18
Ok.....min mappe med alt det der fullxml er på startsiden på min server......så det hedder servernavn.dk/fullxml final beta 2.3 ???? Eller hvad? Så kommer der det her

http://www.nbasiden.dk/fullxml%20final%20beta%202.3/
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. februar 2004 - 19:34 #19
Så skal du ind og rette stierne til dine inclute filer. Tilsyneladende er filer CONST.asp includeret på default.asp, og den sti den er includeret med passer ikke på din placering (den forventer at være placeret direkte i roden) du skal finde includ srien og rette stien så den passer
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 19:35 #20
Men hvordan inkludere man en fil? Hvad er det præcis jeg skal gøre....? Jeg er der næsten ;-)
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 19:48 #21
Hvad er det jeg ska ændre og hvordan?
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. februar 2004 - 19:57 #22
Du skal åbne default.asp f.eks. i nodepat og dinde der hvor der står include file ..... det står sikkert i første linie af siden
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 20:00 #23
Derhvor der står det, hvad skal man der? Og er der mer end det?
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 20:00 #24
Der står i default.asp
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 20:00 #25
<%@ LANGUAGE = "VBScript" %>
<%    Option Explicit
    With Response
    .Buffer = True
    .ExpiresAbsolute = Now() - 1
    .AddHeader "cache-control", "must-revalidate"
    .AddHeader "cache-control", "private"
    .AddHeader "pragma", "no-cache"
    End With
%><!-- #include file="Engine/CFullXMLEngine.asp" --><%

    Dim oFullXMLEngine
    set oFullXMLEngine = new CFullXMLEngine
        'oFullXMLEngine.debugmode = true
        Response.Write oFullXMLEngine.Show
    set oFullXMLEngine = nothing
%>
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. februar 2004 - 20:05 #26
Ok så er det sikkert i filer CFullXMLEngine.asp der er en forkert include sti.

Duy kan se den fejl meddelelse du får når du åbner http://www.nbasiden.dk/fullxml%20final%20beta%202.3/. den mangler filen 'CONST.asp', sikkert fordi include stien peger forkert i forhold til din placering
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 20:08 #27
Jo, men hvordan skal jeg inkluder filen? Altså helt præcis hvad er det jeg skal inkluder hvor og hvordan?

Det er kun det jeg mangler.....
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 20:16 #28
I filen "cFullXMLenegine.asp" står der øverst <!-- #include file="CONST.asp" -->
<!-- #include file="Functions.asp" -->
<!-- #include file="CRc4.asp" -->
<!-- #INCLUDE FILE="xmlfunctions.asp" -->
<!-- #INCLUDE FILE="CBrowser.asp" -->
<!-- #INCLUDE FILE="FileUpload.asp" -->
<!-- #INCLUDE FILE="CXForm.asp" -->
<!-- #INCLUDE FILE="CUser.asp" -->

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. februar 2004 - 20:20 #29
du skal rette denne <!-- #include file="CONST.asp" -->

Kik i dit bibliotek og se om default.asp er placeret sammen med CONST.asp, ellers skal du rette til f.eks. <!-- #include file="/forum/CONST.asp" -->.

Her har du et eksemple fra en af mine sider hvor filen er placeret lidt nede i strukturen

<!--#Include file="lib/nyhedConnection.asp"-->
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 20:23 #30
Altså de to filer ligger i samme mappe, hvis det er det.
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 20:23 #31
Hvad er det præcis jeg skal gøre?
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 20:24 #32
Altså i filen "cFullXMLenegine.asp" skal jeg rette denne linie "<!-- #include file="CONST.asp" --> "

Istedet for det skal der stå?????

De to filer er i samme mappe??
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 20:25 #33
Ok, nu indsætte jeg  cFullXMLenegine.asp og const.asp
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 20:25 #34
<!-- #include file="CONST.asp" -->
<!-- #include file="Functions.asp" -->
<!-- #include file="CRc4.asp" -->
<!-- #INCLUDE FILE="xmlfunctions.asp" -->
<!-- #INCLUDE FILE="CBrowser.asp" -->
<!-- #INCLUDE FILE="FileUpload.asp" -->
<!-- #INCLUDE FILE="CXForm.asp" -->
<!-- #INCLUDE FILE="CUser.asp" -->
<%
    '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
    ' This class handle the display of a webpage of FULLXML
    ' Created on 3/09/2001
    ' Last modified on 17/05/2002
    ' developped by John Roland, toolsheddown@wanadoo.fr
    '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

    Class CFullXMLEngine
        Private m_sAction
        Private    m_sSkin
        Private m_sSkinName
        Private    m_sEmail
        Private m_iUserMessage
        Private m_sGoBack

        ' COM object
        Private oFO
        Private objXML
        Private fullxml
        private m_oUser

        ' For debuging purpose
        Private m_bDebugMode
        Private m_tStart

        '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        ' Class constructor :
        '--------------------------------------------------------------------------------------------
        ' Create the COM instance (MSXML)
        ' Create XML file if needed (can be supress for optimisation)
        ' Identify the user
        '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        Private Sub Class_Initialize()

            'Set some global variable
            m_tStart = Timer()

            'no error by default :-p
            m_iUserMessage = ERR_NONE
            m_sGoBack = ""

            'Grab the ACTION id
            If request.QueryString("ACT")="" Then : m_sAction = ACTION_PAGE : Else : m_sAction = request.QueryString("ACT") : End If

            'Set the debugmode to false, except if dbg querystring is present
            if lenb(request.QueryString("dbg"))>0 then : m_bDebugMode = True : else : m_bDebugMode = False : end if

            'Check if xml files exists, unless create them
            Call JSCheckAllFiles()

            'We put the xml in the cache, or retrieve from the cache
            if USE_CACHE then
                if isEmpty(Application("FULLXML")) or lenb(request.QueryString("refresh"))>0 or m_sAction=ACTION_ADMIN then

                    if not isEmpty(Application("FULLXML")) then
                        set fullxml = Application("FULLXML")
                        set fullxml = nothing
                    end if

                    set fullxml = loadXML(DATA_PATH)
                    call setAppVariable("FULLXML", fullxml)
                else
                    set fullxml = Application("FULLXML")
                end if
            else
                set fullxml = loadXML(DATA_PATH)
            end if

            'Instantiate a msxml dom, for general use :: optimization
            Set objXML = server.CreateObject(MSXML_PROGID)
            objXML.async = False
            if MSXML4 then
                call objXML.setProperty("NewParser", True )
                objXML.validateOnParse=false
                objXML.resolveExternals=false
                objXML.preserveWhiteSpace=True
            end if

            'Init the upload file
            Call InitUpload()

            'We create or load the user session
            set m_oUser = new CUser
            m_iUserMessage = m_oUser.Init(oFO, objXML)

            'Load user skin
            Call LoadSkin()
        End Sub

        '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        ' Class Destructor
        ' Dynamically kill COM object
        '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        Private Sub Class_Terminate()
            Set objXML = Nothing
            set m_oUser = nothing
            Debug (Timer()-m_tStart)*1000 & "ms"
        End Sub

        '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        ' The debug property
        '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        Property Let DebugMode(bValue)    : m_bDebugMode = bValue : End Property
        Property Get DebugMode            : DebugMode = m_bDebugMode : End Property
        Property Get Group                : Group = m_oUser.GroupName : End Property
        Property Get User                : User = m_oUser.UserName : End Property

        '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        ' This function show the site by an XSL transformation depending on the ACTION
        ' It also call the function that update data
        '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        Public Function Show()
            Dim CodeFile : CodeFile    = lcase(oFO.Form("file"))
            Dim Operation : Operation    = lcase(oFO.Form("operation"))

            select case m_sAction

                ' normal case : show data with no update
                case ACTION_PAGE, ACTION_REACT, ACTION_SIGNUP, ACTION_PHOTO, ACTION_SEARCH, ACTION_ARTICLE, ACTION_GUESTBOOK, ACTION_CHOOSEDISCUSS, ACTION_DISCUSS_MSG, ACTION_DISCUSS_DETAIL, ACTION_SITEMAP, ACTION_DOWNLOAD, ACTION_PASSWORD, ACTION_PASSWORDSEND, ACTION_MESSAGE
                    if m_oUser.GroupName = "administrator" then Call ManageForm()
                    Show = Transform(DATA_PATH, m_sSkin, "SKIN_XSL", true)
                    if COUNTER then Call CountPage()
                    Call LogUser()

                'same but for non anonymous user (selfcare, lost password)
                case ACTION_ACCOUNT
                    if m_oUser.GroupName="anonymous" then m_sAction = ACTION_PAGE
                    Show = Transform(DATA_PATH, m_sSkin, "SKIN_XSL", true)
                    Call LogUser()

                ' Show with Form processing ti update data
                case ACTION_POSTREACT
                    if Operation="add" and (CodeFile="reactions" or CodeFile="guestbook" )  then
                        Call ManageForm()
                    end if
                    Show = Transform(DATA_PATH, m_sSkin, "SKIN_XSL", true)
                    Call LogUser()

                case ACTION_ADDMEMBER
                    if Operation="add" and CodeFile="member" then
                        Call ManageForm()
                    end if
                    Show = Transform(DATA_PATH, m_sSkin, "SKIN_XSL", true)
                    Call LogUser()

                case ACTION_DISCUSS
                    if lenb(m_oUser.Username)>0 and Operation="add" and CodeFile="discussion" then
                        Call ManageForm()
                    end if
                    Show = Transform(DATA_PATH, m_sSkin, "SKIN_XSL", true)
                    call LogUser()

                case ACTION_ACCOUNTSEND
                    if lenb(m_oUser.Username)>0 and Operation="update" and CodeFile="member" then
                        Call ManageForm()
                    end if
                    Show = Transform(DATA_PATH, m_sSkin, "SKIN_XSL", true)
                    Call LogUser()

                case ACTION_DIRECTORY
                    if Operation="add" and CodeFile="directory" then
                        Call ManageForm()
                    End if
                    Show = Transform(DATA_PATH, m_sSkin, "SKIN_XSL", true)
                    Call LogUser()

                ' vote case
                case ACTION_VOTE
                    Call Vote()
                    Show = Transform(DATA_PATH, m_sSkin, "SKIN_XSL", true)
                    Call LogUser()

                ' console adminstration case
                case ACTION_ADMIN
                    if m_oUser.GroupName="administrator" or (m_oUser.GroupName="editor" and Operation<>"delete" and (CodeFile="content" or CodeFile="discussion") ) then
                        Call ManageForm()
                        'Now recaching xml in the cache
                        set fullxml = loadXML(DATA_PATH)
                        call setAppVariable("FULLXML", fullxml)
                        Show = Transform(DATA_PATH, ADMIN_SKIN_PATH, "ADMIN_XSL", false)

                    elseif m_oUser.GroupName="administrator" or m_oUser.GroupName="editor" then
                        Show = Transform(DATA_PATH, ADMIN_SKIN_PATH, "ADMIN_XSL", false)
                    else
                        Response.Redirect "default.asp"
                    end if
                    Call LogUser()

                case ACTION_LOGOFF
                    m_oUser.LogOff()
                    Show = Transform(DATA_PATH, m_sSkin, "SKIN_XSL", true)
                    Call LogUser()
            end select
        End Function

        '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        ' Export the memeber list to a csv file
        '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        Public sub ExportMember()
            Dim oNodeList, Item
            objXML.load(MEMBER_PATH)

            Response.Write """Name""; ""email""; ""City/Country""; ""newsletter""; date" & vbCrLf
            set oNodeList = objXML.selectNodes("members/member")
            for each item in oNodeList
                Response.Write chr(34) & item.selectsinglenode("pseudo").text & chr(34) & "; "
                Response.Write chr(34) & item.selectsinglenode("email").text & chr(34) & "; "
                Response.Write  chr(34) & item.selectsinglenode("ville").text & chr(34) & "; "
                if item.selectnodes("newsletter").length>0 then
                    Response.Write  chr(34) & item.selectsinglenode("newsletter").text & chr(34)
                end if
                Response.Write "; "
                Response.Write item.selectsinglenode("date").text & vbcrlf
            next
        End sub

        '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        ' Return the path name corresponding to XML source Alias
        '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        Private Function GetTargetFile(sCode)
            select case sCode
                case "content"        : GetTargetFile = DATA_PATH
                case "download"        : GetTargetFile = DOWNLOAD_PATH
                case "banner"        : GetTargetFile = BANNER_PATH
                case "category"        : GetTargetFile = CATEGORY_PATH
                case "poll"            : GetTargetFile = POLL_PATH
                case "media"        : GetTargetFile = MEDIA_PATH
                case "member"        : GetTargetFile = MEMBER_PATH
                case "reactions"    : GetTargetFile = REACTION_PATH
                case "guestbook"    : GetTargetFile = GUESTBOOK_PATH
                case "discussion"    : GetTargetFile = DISCUSSION_PATH
                case "task"            : GetTargetFile = TASK_PATH
                case "directory"    : GetTargetFile = DIRECTORY_PATH
                case "skin"            : GetTargetFile = SKIN_PATH
                case else            : GetTargetFile = DATA_PATH
            end select
        End Function

        '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        ' This function handle a form posting by determing tha operation to be done
        '    The form must respond to some criteria, wich are compulsory hidden fiel:
        '        - "file" : an xml file alias
        '        - "operation" : "update" | "add" | "delete"
        '        - "bloc" : the Xpath corresponding to the node where a child has to be append
        '        - "node" : the Xpath corresponding to the node to be modify or just the name of the child to be added
        '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        Private Sub ManageForm()
            Dim Item
            Dim Operation
            Dim CodeFile
            Dim QSTXForm
            Dim oXForm

            QSTXForm    = lcase(oFO.Form("xform"))    'Version of XForm
            CodeFile    = lcase(oFO.Form("file"))
            Operation    = lcase(oFO.Form("operation"))

            if lenb(operation)=0 then exit sub

            'if instr(1, Request.ServerVariables("HTTP_REFERER"), Request.ServerVariables("SERVER_NAME"))=0 then
                'Response.Write Request.ServerVariables("HTTP_REFERER") & "<br>"
                'Response.Write Request.ServerVariables("SERVER_NAME") & "<br>"
                'Response.Write "<h3>Are you trying to hack this site ?</h3><br/>"
                'Response.Write "WHy do not help the open source community instead of deserving it ?"
                'Response.End
                'exit sub
            'end if

            'New Class to treat the xml form
            if lenb(QSTXForm)>0 then

                Select Case Operation
                    case "add":
                        set oXForm = new CXForm
                            oXForm.File = GetTargetFile(CodeFile)
                            oXForm.Node = XForm(true)
                            oXForm.XPath = URLDecode(oFO.Form("xpath"))
                            Call oXForm.Add()
                        set oXForm = nothing
                    case "update":
                        set oXForm = new CXForm
                            oXForm.File = GetTargetFile(CodeFile)
                            oXForm.Node = XForm(false)
                            oXForm.XPath = URLDecode(oFO.Form("xpath"))
                            oXForm.Update()
                        set oXForm = nothing
                    case "delete":
                        set oXForm = new CXForm
                            oXForm.File = GetTargetFile(CodeFile)
                            oXForm.XPath = URLDecode(oFO.Form("xpath"))
                            Call oXForm.Delete()
                        set oXForm = nothing
                end select

            Else
                '---- do the right operation on the right file
                Select Case Operation
                    case "update"
                        Call UpDate(GetTargetFile(CodeFile))

                    case "add"
                        Call Add(GetTargetFile(CodeFile))

                    case "delete"
                        Call Delete(GetTargetFile(CodeFile))

                    case "upload"
                        Call Upload()

                    case "swap"
                        Call Swap(GetTargetFile(CodeFile))

                End Select
            End if
        End Sub

        '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        ' XML Update function
        ' file = the path to the xml file
        ' node = xpath  node
        ' xxxx = all the children of the new node
        '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        Private sub UpDate(sFile)
            Dim oNode, oNodeList, NewNode, newCData
            Dim oRoot
            Dim strError
            Dim Node        : Node = URLDecode(oFO.Form("node"))
            Dim Item
            Dim sXSLPattern

            'load the XML file to be update
            objXML.load(sFile)

            if (objXML.parseError.errorCode <> 0)  then
                strError = strError & "XML parseError on line " & objXML.parseError.line & "<br>"
                Exit sub
            End If

            ' for each form element we select the node to modify and change the value
            For each Item in oFO.Inputs
                If Item<>"x" and Item<>"y" and Item<>"node" and Item<>"section" and Item<>"operation" and Item<>"file" and Item<>"pwd" and Item<>"lgn" Then

                    'does node exists
                    sXSLPattern = "/" & Node & "/" & Item
                    set oNodeList = objXML.documentElement.SelectNodes(sXSLPattern)

                    if cint(oNodeList.length)>0 then
                        oNodeList.item(0).FirstChild.text = URLDecode(oFO.Form(Item))
                    else

                        'if it's not exist, create it !!!
                        set oNodeList = objXML.documentElement.SelectNodes("/" & Node)

                        if cint(oNodeList.length)>0 then
                            Set newNode = objXML.createNode(1, Item, "")
                            Set newCData = objXML.createNode(4, "", "")
                            newCData.text = URLDecode(oFO.Form(Item))

                            NewNode.appendChild newCData
                            oNodeList.item(0).appendChild NewNode
                        else
                            Response.Write "path : " & sXSLPattern & "<br/>"
                            Response.Write "Error on node " & Item & "<br/>"
                        end if

                End If
            next

            ' saving the file
            Call SaveXMLFile(sFile, objXML.xml)

            set oNode = nothing

        end sub

        '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        ' XML INSERT Function
        ' file = the path to the xml file
        ' bloc = the parent node of new data
        ' node = the new node
        ' xxxx = all the children of the new node
        '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        Private Sub Add(sFile)
            Dim objXMLv
            Dim oNode
            Dim oNewNode
            Dim oTestNode
            Dim oRoot
            Dim Section
            Dim Node        : Node = URLDecode(oFO.Form("node"))
            Dim Bloc        : Bloc = URLDecode(oFO.Form("bloc"))
            Dim Item
            Dim oCdata
            Dim iCount    : iCount    = 0
            Dim iID        : iID        = 1
            Dim bLoop    : bLoop    = true
            Dim oNodeList
            Dim sItemName, sItemValue
            Dim bCmdEmail : bCmdEmail = False

            'load xml file
            objXML.load(sFile)

            if (objXML.parseError.errorCode <> 0)  then
                Response.Write sFile & " :: XML parseError on line " & objXML.parseError.line & "<br>"
                Exit sub
            End If

            iID    = objXML.SelectNodes("//" & node).Length + 1

            'Search for a free id
            do while bLoop
                Set oTestNode = objXML.SelectNodes("//" & node & "[id=" & iID & "]")
                If oTestNode.length>0 Then
                    iId = iId + 1    'node already exist, check the next one
                Else
                    bLoop = False    'node available
                End If
            loop

            ' We create a new node in the xml, wich will handle the new datas
            Dim oListNode
            Set oListNode = objXML.selectNodes(Bloc)
            If oListNode.length=0 Then
                Response.Write("Error : The node " & Bloc & " has not been found in the file " & sFile) & ", you can add it manually to correct this error."
                Exit sub
            End if
            Set oNewNode = objXML.SelectSingleNode(Bloc)
            set oNewNode = oNewNode.appendChild(objXML.createElement(Node))

            'add the ID node
            oNewNode.appendChild(objXML.createElement("id"))
            Set oCdata = objXml.createCDATASection("")
            oCdata.text = iId
            oNewNode.childNodes(iCount).appendChild(oCdata)
            iCount = iCount + 1

            'for each form element :
            'create a new node with name and insert a cdata section with the value
            For each Item in oFO.Inputs

                'the name and the value for satandard field
                sItemName  = Item
                sItemValue = URLDecode(oFO.Form(Item))

                'Here we deal with special fields : compulsory(comp_), uniques, text and cookie
                if mid(sItemName,1,5)="comp_" then
                    'mandatory fields are missing
                    if lenb(sItemValue)=0 then
                        m_iUserMessage = ERR_FILL_FORM
                        m_sGoBack = "1"
                        exit sub
                    end if

                    sItemName  = mid(sItemName,6)

                elseif mid(sItemName,1,7)="unique_" then
                    'mandatory fields are missing
                    if lenb(sItemValue)=0 then
                        m_iUserMessage = ERR_FILL_FORM
                        m_sGoBack = "1"
                        exit sub
                    'unique field is not free
                    else
                        sItemName  = mid(sItemName,8)
                        set oNodeList = objXML.documentElement.SelectNodes("/" & Bloc & "/" & node & "[" & sItemName & "='" & sItemValue & "']")
                        IF oNodeList.length>0 then
                            m_iUserMessage = ERR_USERNAME
                            m_sGoBack = "1"
                            exit sub
                        end if

                elseif mid(sItemName,1,5)="text_" then
                    sItemName = mid(sItemName,6)
                    sItemValue = replace(sItemValue, vbcrlf, "<br>")
                end if

                If Item<>"x" and Item<>"y" and Item<>"lgn" and Item<>"pwd" and Item<>"date" and Item<>"file" and Item<>"bloc" and Item<>"node" and Item<>"section" and Item<>"operation" and Item<>"id" Then
                    oNewNode.appendChild(objXML.createElement(sItemName))
                    Set oCdata = objXml.createCDATASection(sItemValue)
                    oNewNode.childNodes(iCount).appendChild(oCdata)
                    iCount = iCount + 1
                End If
            next

            'We add a creation date value automatically
            oNewNode.appendChild(objXML.createElement("date"))
            Set oCdata = objXml.createCDATASection(cstr(Year(Now) & Right("0" & Month(Now), 2) & Right("0" & Day(Now), 2) & Right("0" & Hour(Now), 2) & Right("0" & Minute(Now), 2)))
            oNewNode.childNodes(iCount).appendChild(oCdata)

            'We add a Owner value automatically
            oNewNode.appendChild(objXML.createElement("owner"))
            Set oCdata = objXml.createCDATASection(m_oUser.UserName)
            oNewNode.childNodes(iCount+1).appendChild(oCdata)

            'Save the file
            call SaveXMLFile(sFile, objXML.xml)

            set oTestNode    = nothing
            set oCdata        = nothing
            set oNode        = nothing
        End Sub

        '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        ' XML Delete function
        ' file = the path to the xml file
        ' node = xpath to the node
        '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        Private Sub Delete(sFile)
            Dim oNode
            Dim oNodeParent
            Dim oNodeList
            Dim sNode    : sNode = URLDecode(oFO.Form("node"))

            ' load the xml file
            Call objXML.load(sFile)

            Set oNodelist = objXML.SelectNodes(sNode)

            'if not doesn't exist
            if oNodelist.length=0 then
                set oNodelist = nothing
                exit sub
            end if

            set oNodelist = nothing

            'Delete this node
            set oNode = objXML.SelectSingleNode(sNode)
                set oNodeParent = oNode.parentNode
                    oNodeParent.removeChild(oNode)
                set oNodeParent = nothing
            set oNode = nothing

            'save datas
            call SaveXMLFile(sFile, objXML.xml)

        End Sub

        '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        ' Swap 2 values of 2 nodes in the same xml file
        '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        Private sub Swap(sFile)
            Dim sNodeA : sNodeA = URLDecode(oFO.Form("node_a"))
            Dim sNodeB : sNodeB = URLDecode(oFO.Form("node_b"))
            Dim sValueA
            Dim sValueB
            Dim oNodeListA
            Dim oNodeListB

            ' load the xml file
            Call objXML.load(sFile)

            'Load the Node A value ---
            Set oNodeListA = objXML.SelectNodes(sNodeA)
            if oNodeListA.length=0 then
                Response.Write "swap error" : set oNodeListA = nothing : exit sub
            else
                sValueA = oNodeListA.item(0).text
            end if

            'Load the Node B value ---
            Set oNodeListB = objXML.SelectNodes(sNodeB)
            if oNodeListB.length=0 then
                Response.Write "swap error" : set oNodeListB = nothing : exit sub
            else
                sValueB = oNodeListB.item(0).text
            end if

            '---swap the value
            oNodeListA.item(0).text = sValueB
            oNodeListB.item(0).text = sValueA

            'Response.Write sValueA & " " & sValueB
            'Response.End
            'save datas
            call SaveXMLFile(sFile, objXML.xml)

        End sub

        '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        ' Take care of a user vote
        '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        Private Function Vote()
            Dim Choice    : Choice = URLDecode(oFO.Form("choice"))
            Dim arrVote
            Dim oNode
            Dim oRoot
            Dim strError
            Dim Node    : Node = URLDecode(oFO.Form("node"))

            if lenb(Choice)=0 or lenb(Node)=0 then exit function
            arrVote = split(Choice, ";")

            'Check if user as already voted
            'DR 5-3-02 - Changed cookie name constant
            ' and the index to allow for multiple vote tracking in
            ' the same cookie.
            ' Also added a expirateion date ( 1 quarter from today)
            ' to prevent users from closing browser and voting again.
            ' Changed the cookie value to Y to shorten cookie size, and
            ' makes cookie "node"="Y" instead of "node"="node"

            If Request.Cookies(VOTE_COOKIE_NAME)(Node) = "Y" Then
                m_iUserMessage = ERR_VOTE_SPAM
                exit function
            Else
                Response.Cookies(VOTE_COOKIE_NAME)(Node) = "Y"
                Response.Cookies(VOTE_COOKIE_NAME).expires = DateAdd("q",1,Now)
            End If

            'on charge le XML de data
            Call objXML.load(POLL_PATH)

            'on pointe vers la reponse
            set oNode = objXML.SelectSingleNode(Node & "/" & arrVote(0))

            'on pointe alors sur le child de ce noeud (pour acceder au CDATA)
            set oNode = oNode.FirstChild

            'On met a jour le content du node
            oNode.text = arrVote(1)

            'on sauve les modifs
            call SaveXMLFile(POLL_PATH, objXML.xml)

            set oNode = nothing
        End Function

        ''' -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        ''' this function increment the count param of the current webpage
        ''' -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        Private Sub CountPage()
            Dim sID        : sID = Request.QueryString("id")
            Dim oNodeList

            if lenb(sID)=0 then exit sub

            'Point to the webpage node
            set oNodeList = fullxml.SelectNodes("siteinfo/pages/page[id='" & sID & "']/count")

            'check if the count node of the page exists, we could add some code to add it if it fails...
            if oNodeList.length=0 then
                exit sub
            else
                'select the page node and his child "count" to increment it
                Dim oNode : set oNode = fullxml.SelectSingleNode("siteinfo/pages/page[id='" & sID & "']/count")
                Set oNode = oNode.FirstChild
                If lenb(oNode.text)=0 then
                    oNode.text = "1"
                Else
                    oNode.text = cstr(cLng(oNode.text) + 1)
                End if

                'Save the update
                call SaveXMLFile(DATA_PATH, fullxml.xml)
            end if
        End Sub

        ''' ----------------------------------------------
        ''' Create a redirection to an url
        ''' depending on querystring passed as parameters
        ''' ----------------------------------------------
        Public Function Redirect(sType, sID)
            Dim URL, oNode, oNodeList

            If LenB(sType)=0 or LenB(sID)=0 Then
                Response.Write "This ressource doesn't exists."
            Else
                'check the type of redirection (banner or download)
                select case sType
                    case "ad" :
                        'load XML BANNER
                        Call objXML.load(BANNER_PATH)

                        'get the good banner node
                        set oNodeList = objXML.SelectNodes("/banners/banner[id='" & sID & "']")

                        if oNodeList.length=0 then
                            Response.Write "This ressource doesn't exists."
                            exit function
                        else
                            'update the count
                            set oNode = objXML.SelectSingleNode("/banners/banner[id='" & sID & "']/count")
                            set oNode = oNode.FirstChild
                            oNode.text = cstr(cint(oNode.text) + 1)

                            'then we get the URL value to do the redirection
                            set oNode = objXML.SelectSingleNode("/banners/banner[id=" & sID & "]/onclickurl")
                            set oNode = oNode.FirstChild
                                URL = oNode.text
                            set oNode = nothing

                            'save the file
                            call SaveXMLFile(BANNER_PATH, objXML.xml)
                            Response.Redirect URL
                        end if

                    case "dw" :
                        'load the DOWNLOAD XML
                        Call objXML.load(DOWNLOAD_PATH)

                        'point to the good download
                        set oNodeList = objXML.SelectNodes("/downloads/download[id='" & sID & "']")

                        if oNodeList.length=0 then
                            Response.Write "This ressource doesn't exists."
                            exit function
                        else
                            'imcrement counter
                            set oNode = objXML.SelectSingleNode("/downloads/download[id='" & sID & "']/count")
                            set oNode = oNode.FirstChild
                            oNode.text = cstr(cint(oNode.text) + 1)

                            'get the URL for redirection
                            set oNode = objXML.SelectSingleNode("/downloads/download[id=" & sID & "]/path")
                            set oNode = oNode.FirstChild
                                URL = oNode.text
                            set oNode = nothing

                            'save the file
                            call SaveXMLFile(DOWNLOAD_PATH, objXML.xml)
                            Response.Redirect URL
                        end if

                    case "dir" :
                        'increment the nb of click, and redirect to the website
                        'load the DIRECTORY XML
                        Call objXML.load(DIRECTORY_PATH)

                        'point to the good download
                        set oNodeList = objXML.SelectNodes("//item[@id='" & sID & "']")

                        if oNodeList.length=0 then
                            Response.Write "This ressource doesn't exists."
                            exit function
                        else
                            'imcrement counter
                            set oNode = objXML.SelectSingleNode("//item[@id='" & sID & "']/@count")
                            oNode.value = cstr(cint(oNode.text) + 1)

                            'get the URL for redirection
                            set oNode = objXML.SelectSingleNode("//item[@id='" & sID & "']/@website")
                            URL = oNode.value
                            set oNode = nothing

                            'save the file
                            call SaveXMLFile(DIRECTORY_PATH, objXML.xml)
                            Response.Redirect URL
                        end if

                end select
            End If

        End Function

        '-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        ' Do the transform with a cache handler for xml and xsl (singleThread)
        '-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        Public Function Transform(XMLPath, XSLPath, XSLCacheName, bCache)
            Dim proc
            Dim xsl
            Dim xslTemplate
            Dim Item
            Dim oXMLMember

            'We put the xsl in cache if necessary, otherwise we just grab a pointer
            if bCache AND USE_CACHE then
                if isEmpty(Application(XSLCacheName)) or lenb(oFO.Form("Refresh"))>0 then
                    if not isEmpty(Application(XSLCacheName)) then
                        debug "Empty the xsl cache " & XSLCacheName
                        set xslTemplate = Application(XSLCacheName)
                        set xslTemplate = nothing
                    end if
                    set xslTemplate =  cacheXSLTemplate(XSLPath, XSLCacheName)
                else
                    set xslTemplate = Application(XSLCacheName)
                end if
            else
                set xsl = loadXML(XSLPath)
                set xslTemplate = server.CreateObject(MSXML_PROGID3)
                set xslTemplate.stylesheet = xsl
            end if

            'We create a processor
            set proc = xslTemplate.createProcessor()
            proc.input = fullxml

            'We add some querystring as parameters (id, mnu, ACT, msg,...)
            for each item in oFO.Inputs
                If Item<>"id" and Item<>"mnu" and Item<>"ACT" Then proc.addParameter Item, cstr(URLDecode(oFO.Form(Item)))
            Next

            For Each Item In Request.QueryString
                If Item<>"id" and Item<>"mnu" and Item<>"ACT" and (not IsNumeric(mid(Item,1,1))) Then proc.addParameter Item, cstr(URLDecode(Request.QueryString(Item)))
            Next

            'Add some particuliar querystring even if they are missing
            If Lenb(Request.QueryString("id"))=0 and lenb(Request.QueryString("ACT"))= 0 Then
                proc.addParameter "id", cstr("1")
                proc.addParameter "mnu", cstr("1")
                proc.addParameter "gateway", cstr("1")
            Else
                proc.addParameter "id", cstr(Request.QueryString("id"))
                proc.addParameter "mnu", cstr(Request.QueryString("mnu"))
            End If

            'Action
            proc.addParameter "ACT", cstr(m_sAction)

            'Parameters for xml files
            proc.addParameter "datafile", cstr(DATA_PATH)
            proc.addParameter "taskfile", cstr(TASK_PATH)
            proc.addParameter "memberfile", cstr(MEMBER_PATH)
            proc.addParameter "reactfile", cstr(REACTION_PATH)
            proc.addParameter "guestbookfile", cstr(GUESTBOOK_PATH)
            proc.addParameter "discussionfile", cstr(DISCUSSION_PATH)
            proc.addParameter "pollfile", cstr(POLL_PATH)
            proc.addParameter "mediafile", cstr(MEDIA_PATH)
            proc.addParameter "downloadfile", cstr(DOWNLOAD_PATH)
            proc.addParameter "languagespath", cstr(LANGS_PATH)
            proc.addParameter "bannerfile", cstr(BANNER_PATH)
            proc.addParameter "categoryfile", cstr(CATEGORY_PATH)
            proc.addParameter "directoryfile", cstr(DIRECTORY_PATH)
            proc.addParameter "skinstudiofile", cstr(SKIN_PATH)
            proc.addParameter "sessionfile", cstr(SESSIONS_PATH)
            proc.addParameter "skinsfolder", cstr(SKINS_FOLDER)

            'Some others variables
            proc.addParameter "msxml4", cstr(MSXML4)
            proc.addParameter "visitors", cstr(NZ(m_oUser.Count, 1))
            proc.addParameter "version", cstr(VERSION_NUMBER)
            proc.addParameter "usertype", cstr(m_oUser.GroupName)
            proc.addParameter "username", cstr(m_oUser.UserName)
            proc.addParameter "actualdate", cstr(Year(Now) & Right("0" & Month(Now), 2) & Right("0" & Day(Now), 2) & Right("0" & Hour(Now), 2) & Right("0" & Minute(Now), 2))
            proc.addParameter "now", cstr(Year(Now) & "-" & Right("0" & Month(Now), 2) & "-" & Right("0" & Day(Now), 2))
            proc.addParameter "mappath", cstr(ROOT_PATH)
            proc.addParameter "usermessage", cstr(m_iUserMessage)
            proc.addParameter "goback", cstr(m_sGoBack)
            proc.addParameter "guid", cstr(GetGuid(20))

            if request.QueryString("preview")<>"1" then
                'Add the personnalized skin
                Dim oXMLSkins : set oXMLSkins = server.CreateObject(MSXML_PROGID) : oXMLSkins.async = false : oXMLSkins.load(SKIN_PATH)
                Dim oNodeList, ItemC
                set oNodeList = oXMLSkins.documentelement.selectnodes("skin_settings[skin='" & m_sSkinName & "']")

                if oNodeList.length > 0 then
                    debug "Skin custumization loaded"
                    For each ItemC in oNodeList.Item(0).childNodes
                        if ItemC.nodeName<>"id" then
                            proc.addParameter ItemC.nodeName, cstr(ItemC.Text) : 'Response.Write ItemC.nodeName & " " & cstr(ItemC.Text) & "<br>"
                        end if
                    next
                end if
                set oXMLSkins = nothing
                'end of custom settings add
            end if

            'add the browser name
            Dim oBrw : set oBrw = new CBrowser
                proc.addParameter "browsername", cstr(oBrw.Browser)    'cstr("mozilla")
            set oBrw = nothing

            'add some admin only parameters
            if XSLCacheName="ADMIN_XSL" then

                'We add the log list
                Dim oXML1 : set oXML1 = server.CreateObject(MSXML_PROGID) : oXML1.async = false
                oXML1.loadXML(LogList)
                proc.addParameter "logdata", oXML1

                'We add the skins list if needed
                'if Request.QueryString("SECT")="M1" then
                    Dim oXML2 : set oXML2 = server.CreateObject(MSXML_PROGID) : oXML2.async = false
                    oXML2.loadXML(SkinList)
                    proc.addParameter "skinsnode", oXML2
                'end if

                'we add the upload file list if needed
                if Request.QueryString("SECT")="M11" then
                    Dim oXML3
                    set oXML3 = UploadFileList
                    proc.addParameter "uploadfilenode", oXML3
                end if

            'Do the transform
            proc.transform
            Transform = proc.output

            '-- In order to solve the nbsp pb on msxml3, we manually replace nbsp
            if not MSXML4 then
                Transform = Replace(Transform, "&amp;nbsp;" ,"&nbsp;")
            end if

            set proc = nothing
            set oXML1 = nothing
            set oXML2 = nothing
            set oXML3 = nothing
            set oXMLMember = nothing
        End Function

        '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        ' This function log the user
        ' Create a new file for each day
        '=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
        Private Sub LogUser()
            Dim oNodeList
            Dim oXMLv
            Dim oPointerNode

            '-----Calculate date
            Dim myDate        : myDate    = Year(Now) & Right("0" & Month(Now), 2) & Right("0" & Day(Now), 2)
            '-----Calculate Hour
            Dim myTime : myTime =  right("0" & datepart("h",Now),2) & right("0" & datepart("n",Now),2)
            '-----Calculate Filename
            Dim sFilename    : sFilename = LOGS_FOLDER & "\" & myDate & ".xml"
            '----------------------------------

            Dim objFSO : Set objFSO    = server.CreateObject("scripting.Filesystemobject")
            Dim objFile

            'Check existence of the file, and avoid to kill it if it exists
            If objFSO.FileExists(sFilename) Then
                'the file exists so we load it
                if not objXML.load(sFilename) then
                    debug "Log file exist but fails to load."
                    Exit sub
                end if
            Else
                'the file is missing so we create an empty log file
                objXML.loadxml("<visitors/>")
            end if

            '-----Calculate URL
            Dim myUrl, item
            myUrl = "" 'Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") & "?"

            For Each item In Request.QueryString
                myUrl = myUrl & item & "=" & Request.QueryString(Item) & "&"
            Next

            myUrl = replace(myUrl, "&", "&amp;")

            '-----Calculate browser
            Dim oBrw, strBr
            set oBrw = new CBrowser
                strBr = oBrw.Browser & " - " & oBrw.Version
            set oBrw = nothing

            'referer
            dim Ref : Ref = ""
            if instr(1, Request.ServerVariables("HTTP_REFERER"), Request.ServerVariables("SERVER_NAME"))=0 then
                Ref = replace(Request.ServerVariables("HTTP_REFERER"), "&", "&amp;")
            else
                Ref = ""
            end if

            '-----We append the new node
            ' p: ip address
            ' b: brower
            ' l: language
            ' t: time
            ' n: username
            ' u: current url
            ' f: referer

            '-----Search for the Visitor node (v)
            Set oNodeList = objXML.selectNodes("/visitors/v[@p='" & Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") & "']")
            '

            If oNodeList.length=0 Then
                Set oXMLv = objXML.createElement("v")
                    call oXMLv.setAttribute("p",  Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR"))
                    call oXMLv.setAttribute("b", strBr)
                    call oXMLv.setAttribute("l", Request.ServerVariables("HTTP_ACCEPT_LANGUAGE"))
                    call objXML.documentElement.appendChild(oXMLv)
                Set oXMLv = Nothing
            End If

            Set oPointerNode = objXML.selectSingleNode("/visitors/v[@p='" & Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") & "']")

            ' at the end we add the node of a single 'page viewed' (p)
            Set oXMLv = objXML.createElement("p")
                call oXMLv.setAttribute("t",  myTime)
                call oXMLv.setAttribute("n", m_oUser.UserName)
                call oXMLv.setAttribute("u", replace(myUrl,"&amp;", "&"))

                call oXMLv.setAttribute("f", Ref)
                call oPointerNode.appendChild(oXMLv)
            Set oXMLv = Nothing

            Call SaveXMLFile(sFilename, objXML.xml)

        end sub

        '''-----------------------------------------
        ''' Create a RSS channel from Fullxml data
        '''-----------------------------------------
        Public Function Rss()
            Rss = Transform(DATA_PATH, XSLEXPORT_RSS_PATH, "RSSXSL", true)
            call LogUser()
        End Function

        '''-------------------------------------------
        ''' Print some text if debug mode is activated
        '''-------------------------------------------
        Public Function Debug(sValue)
            if m_bDebugMode then Response.Write sValue & "<br>"
        End Function

        '+----------------------------------------------------------------------+
        '|    GrantAccess(sType)                                                    |
        '|    This function check the userType                                    |
        '|    If it does not match, it redirects to home                            |
        '+----------------------------------------------------------------------+
        Public Function GrantAccess(sType)
            if (m_oUser.GroupName<>sType and m_oUser.GroupName<>"administrator") then Response.Redirect "default.asp"
        End Function

        '+----------------------------------------------------------------------+
        '|    Upload()                                                            |
        '|    This function uploads files if some are posted                        |
        '|                                                                        |
        '+----------------------------------------------------------------------+
        Private Function Upload()
            Dim oFile, i

            If oFO.TotalFormCount > 0 Then
                If oFO.FileCount > 0 Then
                    For i = 1 To oFO.FileCount
                        Set oFile = oFO.File(i)
                            If oFile.ErrorMessage = "" Then
                                Call oFile.SaveAsFile()
                            'Else
                            '    Response.Write "<script>alert('" & oFile.ErrorMessage    & "');</script>"
                            End If
                        Set oFile = Nothing
                    Next
                End If

        End Function

        private sub InitUpload()
            'Get the posted form element - This component handle form as binary data
            Set oFO = New FileUpload
            Dim oProps
            Set oProps = oFO.GetUploadSettings
                with oProps
                    .Extensions = Array("txt", "jpg", "zip", "rar", "arj", "gif", "pdf", "doc", "ico", "bmp", "doc", "xml", "jpeg", "exe", "mp3", "png", "htm", "html", "xsl")
                    .UploadDirectory = UPLOAD_PATH
                    'only administrator can overwrite
                    .AllowOverWrite = true
                    .MaximumFileSize = 1024000  ' give or take 135k for each file
                    .MininumFileSize = 0 ' 0k
                    'mettre a yes si pas autorisé
                    .UploadDisabled = false
                End with
            set oProps = nothing
            Call oFO.ProcessUpload()
        end sub

        '+----------------------------------------------------------------------+
        '|    LogList()                                                            |
        '|    Create a piece of XML for the log files                                |
        '|                                                                        |
        '+----------------------------------------------------------------------+
        Private function LogList()
            Dim objFSO, objFolder, objItem

            ' Create our FSO
            Set objFSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

            LogList = "<logs>"

            ' Get a handle on our folder
            Set objFolder = objFSO.GetFolder(LOGS_FOLDER)
                For Each objItem In objFolder.Files
                    If right(objItem.name,3)="xml" then
                        LogList = LogList & "<log date=""" & left(objItem.Name, len(objItem.Name)-4) & """ name=""" & LOGS_FOLDER & "\" & objItem.Name & """/>"
                    end if
                Next
            LogList = LogList & "</logs>"

            Set objFolder = Nothing
            Set objFSO = Nothing
        End function

        '+----------------------------------------------------------------------+
        '|    SkinList()                                                            |
        '|    Create an XML node for the skins folders                            |
        '|                                                                        |
        '+----------------------------------------------------------------------+
        Private Function SkinList()
            Dim objFSO, objFolder, objItem

            ' Create our FSO
            Set objFSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

            SkinList = "<xslskins>"

            ' Get a handle on our folder
            Set objFolder = objFSO.GetFolder(ROOT_PATH & "\skins")
                For Each objItem In objFolder.SubFolders
                    If lcase(objItem.Name)<>"common" and lcase(objItem.Name)<>"cvs" then
                        SkinList = SkinList & "<xslskin name='" & objItem.Name & "'"
                        if objFSO.Fileexists(objItem.Path & "/studio.xml") then
                            SkinList = SkinList & " studio=""true"" path=""" & objItem.Path & "/studio.xml" & """"
                        end if
                        SkinList = SkinList & "></xslskin>"
                    end if
                Next
            SkinList = SkinList & "</xslskins>"

            Set objFolder = Nothing
            Set objFSO = Nothing
        End Function

        '+----------------------------------------------------------------------+
        '|    UploadFileList()                                                    |
        '|    Return a msxml dom of the files in the upload folder                |
        '|                                                                        |
        '+----------------------------------------------------------------------+
        public function UploadFileList
            Dim oUFLXML
            Dim objFSO    'FileSystemObject variable
            Dim objFolder 'Folder variable
            Dim objItem  'Variable used to loop through the contents of the folder
            Dim oNewNode
            Dim newAtt
            Dim sPath    : sPath = UPLOAD_PATH

            Set objFSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
            Set objFolder = objFSO.GetFolder(sPath)
            set oUFLXML = server.CreateObject(MSXML_PROGID)
            oUFLXML.async = false

            ' we create a root node with a param containing the path
            oUFLXML.loadXML("<uploadfolder/>")
            Set newAtt = oUFLXML.createAttribute("folder")
            newAtt.value = cstr(UPLOAD_PATH)
            oUFLXML.documentElement.Attributes.setNamedItem newAtt

            ' we build the list of the file
            For Each objItem In objFolder.Files

                if request.QueryString("file")=objItem.Name then
                    objItem.delete
                else
                    set oNewNode = oUFLXML.createElement("file")

                    'the name of the file
                    Set newAtt = oUFLXML.createAttribute("name")
                    newAtt.value = cstr(objItem.Name)
                    oNewNode.Attributes.setNamedItem newAtt

                    'the size of the file
                    Set newAtt = oUFLXML.createAttribute("size")
                    newAtt.value = cstr(int(objItem.Size/1024)) & " kb"
                    oNewNode.Attributes.setNamedItem newAtt

                    'the type of the file
                    Set newAtt = oUFLXML.createAttribute("type")
                    newAtt.value = cstr(objItem.Type)
                    oNewNode.Attributes.setNamedItem newAtt

                    'the type of the file
                    Set newAtt = oUFLXML.createAttribute("date")
                    newAtt.value = cstr(objItem.DateLastModified)
                    oNewNode.Attributes.setNamedItem newAtt

                    oUFLXML.documentElement.appendChild(oNewNode.clonenode(true))
                end if
            Next
            set objFolder = nothing
            Set objFSO = nothing
            set UploadFileList = oUFLXML
        end function

        '+----------------------------------------------------------------------+
        '|    LoadSkin()                                                            |
        '|    Load the XSL skin name from the XML configuration file                |
        '|                                                                        |
        '+----------------------------------------------------------------------+
        Private Function LoadSkin()
            Dim objNode

            Dim l_sUserAgent

            l_sUserAgent = lcase(Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT"))

            'detection de la plateforme
            if instr(1,l_sUserAgent,"winwap")>0 or instr(1,l_sUserAgent,"m3gate")>0 or instr(1,l_sUserAgent,"nokia")>0 or lenb(Request.QueryString("wap"))>0 then
                'if lenb(request("wap"))=0 then
                Response.ContentType = "text/vnd.wap.wml"
                Response.Write "<?xml version=""1.0""?>"
                Response.Write "<!DOCTYPE wml PUBLIC ""-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN"" ""http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml"">"
                m_sSkin = ROOT_PATH & "\skins\wap\page.xsl"
                m_sSkinName = "wap"

            'affectation des skins web
            else
                Set objNode = fullxml.documentElement.selectNodes("/siteinfo/data/xslskin")
                    if objNode.Length>0 then
                        m_sSkin    = ROOT_PATH & "\skins\" & objNode.Item(0).text & "\page.xsl"
                        m_sSkinName = objNode.Item(0).text
                    else
                        m_sSkin = ROOT_PATH & "\skins\default\page.xsl"
                        m_sSkinName = "default"
                    end if
                set objNode = nothing
            end if
        End Function

        '+----------------------------------------------------------------------+
        '|    XForm()                                                                |
        '|    generate an XForm node , to v2 format                                |
        '|                                                                        |
        '+----------------------------------------------------------------------+
        private function XForm(bNewID)
            Dim NodeName    : NodeName = trim(URLDecode(oFO.Form("node")))
            Dim Item
            Dim sItemType    : sItemType = "P_"
            Dim sItemName
            Dim sItemValue
            Dim arrForbidden : arrForbidden = array("xpath", "xform", "lgn", "pwd", "date", "file", "bloc", "node", "section", "operation", "id", "owner")
            Dim oXForm
            Dim newAtt
            Dim oCdata
            Dim oNewNode

            set oXForm = server.CreateObject(MSXML_PROGID) : oXForm.async = false
                oXForm.loadxml("<" & NodeName & "/>")

                if bNewID then
                    Set newAtt = oXForm.createAttribute("id")
                    newAtt.value = cstr(GetGuid(12))
                    oXForm.documentElement.Attributes.setNamedItem newAtt
                end if

                'we append some metadata to the new node
                Set newAtt = oXForm.createAttribute("date")
                newAtt.value = cstr(Year(Now) & Right("0" & Month(Now), 2) & Right("0" & Day(Now), 2) & Right("0" & Hour(Now), 2) & Right("0" & Minute(Now), 2))
                oXForm.documentElement.Attributes.setNamedItem newAtt

                Set newAtt = oXForm.createAttribute("owner")
                newAtt.value = cstr(m_oUser.UserName)
                oXForm.documentElement.Attributes.setNamedItem newAtt

                'Add each field neither as Attribute or as Child
                For each Item in oFO.Inputs
                    if not IsInArray(Item, arrForbidden) then        'on test si ce n'est pas un champs interdit
                        sItemType    = mid(Item,1,2)
                        sItemName    = replace(replace(Item, "N_", ""), "P_", "")
                        sItemValue    = URLDecode(oFO.Form(Item))

                        select case sItemType
                            case "N_" :
                                'on ajoute en tant que node
                                set oNewNode = objXML.createElement(sItemName)
                                Set oCdata = objXml.createCDATASection(sItemValue)
                                oNewNode.appendChild(oCdata)
                                oXForm.documentElement.appendChild(oNewNode)

                            Case "P_" :
                                'on ajoute en tant que parametre
                                Set newAtt = oXForm.createAttribute(sItemName)
                                newAtt.value = cstr(CleanParameter(sItemValue))
                                oXForm.documentElement.Attributes.setNamedItem newAtt

                            Case else:
                                'on ajoute en tant que parametre
                                Set newAtt = oXForm.createAttribute(sItemName)
                                newAtt.value = cstr(CleanParameter(sItemValue))
                                oXForm.documentElement.Attributes.setNamedItem newAtt
                        end select
                    End if
                Next

                XForm = oXForm.xml
            set oXForm = nothing
        end function

    End Class
%>
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 20:25 #35
<%
    'ACTIONS
    CONST ACTION_NONE            = ""
    CONST ACTION_PAGE            = "0"
    CONST ACTION_ADMIN            = "1"
    CONST ACTION_PHOTO            = "2"
    CONST ACTION_VOTE            = "3"
    CONST ACTION_SEARCH            = "4"
    CONST ACTION_ARTICLE        = "5"
    CONST ACTION_NEWSLETTER        = "6"
    CONST ACTION_GUESTBOOK        = "7"
    CONST ACTION_POST            = "8"
    CONST ACTION_SIGNUP            = "9"
    CONST ACTION_ADDMEMBER        = "10"
    CONST ACTION_LOGOFF            = "11"
    CONST ACTION_REACT            = "12"
    CONST ACTION_POSTREACT        = "13"
    CONST ACTION_CHOOSEDISCUSS    = "14"
    CONST ACTION_DISCUSS        = "15"
    CONST ACTION_DISCUSS_MSG    = "16"
    CONST ACTION_DISCUSS_DETAIL    = "17"
    CONST ACTION_SITEMAP        = "18"
    CONST ACTION_DOWNLOAD        = "19"
    CONST ACTION_PASSWORD        = "20"
    CONST ACTION_PASSWORDSEND    = "21"
    CONST ACTION_ACCOUNT        = "22"
    CONST ACTION_ACCOUNTSEND    = "23"
    CONST ACTION_DIRECTORY        = "24"
    CONST ACTION_MESSAGE        = "25"
    CONST ACTION_FAQ            = "26"

    'Error messages
    CONST ERR_NONE                = ""
    CONST ERR_LOGIN_PWD            = "0"
    CONST ERR_VOTE_SPAM            = "1"
    CONST ERR_WELCOME            = "2"
    CONST ERR_FILL_FORM            = "3"
    CONST ERR_USERNAME            = "4"
    CONST ERR_FULL_XML            = "5"

    'System
    CONST MSXML4                = True
    CONST USE_CACHE                = False
    CONST VERSION_NUMBER        = "23b"
    CONST WEBFARM                = False
    CONST COUNTER                = True
    CONST URL_REWRITE            = True

    'Cookie - added VOTE_COOKIE_NAME for a non-session cookie for voting
    CONST COOKIE_NAME            = "fullxml"

    CONST VOTE_COOKIE_NAME        = "FULLXMLVote"
    CONST COOKIE_VALUE_SESSION    = "sid"
    CONST CRYPT_RC4_KEY            = "1d5tY4r7"
    CONST COOKIE_RMB_NAME        = "fxrmb"
    CONST COOKIE_VALUE_USR        = "u"
    CONST COOKIE_VALUE_PWD        = "p"

    '+--------------------------------------------------------------+
    '|                        FOLDERS                                    |
    '+--------------------------------------------------------------+
    DIM ROOT_PATH            : ROOT_PATH            = server.MapPath(".")
    DIM LANGS_PATH            : LANGS_PATH        = ROOT_PATH & "\Engine\languages"
    DIM DB_DIRECTORY

    DIM UPLOAD_VIRTUAL_PATH
    DB_DIRECTORY            = ROOT_PATH & "\db"
    UPLOAD_VIRTUAL_PATH        = "media\"

    ' If this option is set, then the subdomain is used in the path of the db, so each site can have its own data
    if WEBFARM then
        DB_DIRECTORY        = DB_DIRECTORY & "\" & mid(Request.ServerVariables("SERVER_NAME"),1 ,instr(1, Request.ServerVariables("SERVER_NAME"), ".")-1)
        UPLOAD_VIRTUAL_PATH = UPLOAD_VIRTUAL_PATH & mid(Request.ServerVariables("SERVER_NAME"),1 ,instr(1, Request.ServerVariables("SERVER_NAME"), ".")-1) & "\"
    end if

    DIM UPLOAD_PATH        : UPLOAD_PATH      = ROOT_PATH & "\" & UPLOAD_VIRTUAL_PATH
    DIM LOGS_FOLDER        : LOGS_FOLDER      = DB_DIRECTORY & "\logs"
    DIM ARTICLES_FOLDER        : ARTICLES_FOLDER    = DB_DIRECTORY & "\articles"

    '+--------------------------------------------------------------+
    '|                        DATA FILES PATH                            |
    '+--------------------------------------------------------------+
    DIM DATA_PATH            : DATA_PATH            = DB_DIRECTORY & "\data.xml"
    DIM MEMBER_PATH            : MEMBER_PATH        = DB_DIRECTORY & "\member.xml"
    DIM CATEGORY_PATH        : CATEGORY_PATH        = DB_DIRECTORY & "\category.xml"
    DIM BANNER_PATH            : BANNER_PATH        = DB_DIRECTORY & "\banner.xml"
    DIM TASK_PATH            : TASK_PATH            = DB_DIRECTORY & "\task.xml"
    DIM REACTION_PATH        : REACTION_PATH        = DB_DIRECTORY & "\reaction.xml"
    DIM GUESTBOOK_PATH        : GUESTBOOK_PATH    = DB_DIRECTORY & "\guestbook.xml"
    DIM DISCUSSION_PATH        : DISCUSSION_PATH    = DB_DIRECTORY & "\discussion.xml"
    DIM POLL_PATH            : POLL_PATH            = DB_DIRECTORY & "\poll.xml"
    DIM MEDIA_PATH            : MEDIA_PATH        = DB_DIRECTORY & "\media.xml"
    DIM LOG_PATH            : LOG_PATH            = DB_DIRECTORY & "\logs.xml"
    DIM DOWNLOAD_PATH        : DOWNLOAD_PATH        = DB_DIRECTORY & "\downloads.xml"
    DIM FAQ_PATH            : FAQ_PATH            = DB_DIRECTORY & "\faq.xml"
    DIM CONTENT_PATH        : CONTENT_PATH        = DB_DIRECTORY & "\content.xml"
    DIM PHOTO_PATH            :
    DIM TIP_PATH            :
    DIM DIRECTORY_PATH        : DIRECTORY_PATH    = DB_DIRECTORY & "\directories2.xml"
    DIM SESSIONS_PATH        : SESSIONS_PATH        = DB_DIRECTORY & "\sessions.xml"
    DIM SKIN_PATH            : SKIN_PATH            = DB_DIRECTORY & "\skinstudio.xml"

    DIM SKINS_FOLDER        : SKINS_FOLDER        = ROOT_PATH & "\skins\"

    'XSL PATH
    Dim ADMIN_SKIN_PATH            : ADMIN_SKIN_PATH        = ROOT_PATH & "\Admin\console.xsl"
    Dim XSLEXPORT_RSS_PATH        : XSLEXPORT_RSS_PATH    = ROOT_PATH & "\Engine\rss\exportTOrss.xsl"
    Dim XSLEXPORT_MEMBER_PATH    : XSLEXPORT_MEMBER_PATH    = ROOT_PATH & "\Admin\export_members.xsl"

    '+--------------------------------------------------------------+
    '|                        MSXML progID                            |
    '+--------------------------------------------------------------+
    Dim MSXML_PROGID
    Dim MSXML_PROGID2
    Dim MSXML_PROGID3

    If MSXML4 Then
        MSXML_PROGID        = "Msxml2.DOMDocument.4.0"
        MSXML_PROGID2        = "MSXML2.FreeThreadedDOMDocument.4.0"
        MSXML_PROGID3        = "MSXML2.XSLTemplate.4.0"
    Else
        MSXML_PROGID        = "Msxml2.DOMDocument"
        MSXML_PROGID2        = "MSXML2.FreeThreadedDOMDocument"
        MSXML_PROGID3        = "MSXML2.XSLTemplate"
    End If
%>
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. februar 2004 - 20:28 #36
besynderligt. I morgen henter jeg fullxml ned og installere (på arbejde) den så vender jeg tilbage. Den fullxml jeg har kørende er en ældre version og den kører på et Intranet
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 20:31 #37
Hvad er besyndeligt? Kan du ikke hjlpe mig?
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 20:32 #38
Kan du sende den til mig? Så kan det være at du bedre kan hjlpe ig? Eller sige hvor den findes?
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. februar 2004 - 20:34 #39
Det kan jeg sikkert, man jeg skal se hele strukturen i den version du har hentet, den kan være ændret i forhold til den jeg har kørende. Jeg er nødt til at hente den ned, installere og kikke på det hele. Jeg vender tilbage.

Fejlen siger at den ikke kan finde CONST.asp og den er placeret korrekt og stien passer, det er besynderligt
Avatar billede nbasiden.dk Nybegynder
29. februar 2004 - 20:38 #40
Ok, på forhånd tak! Du kan kontakte mig på info@nbasiden.dk eller her på eksperten!