Avatar billede mortenmj Nybegynder
29. februar 2004 - 14:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

manglende skriverettighed

Hejsa, Jeg har et lille problem med min IIS.
Jeg har ingen skriverettighed på IIS-server, forstået på den måde at jeg vha. php ikke kan få lov til at redigere en txt-fil eller slette fil osv osv. Jeg får følgende fejl når jeg forsøger at slette en fil
Warning: unlink(test.txt): Permission denied in c:\inetpub\wwwroot\php\mobil\slet.php on line 2

Når jeg er inde i indstillingerne for IIS har jeg givet skriverettigheder på serveren, men når jeg i explore højreklikker på mappen og vælger egenskaber er der sat kryds i "read-only" dette kryds kan jeg ikke fjerne selvom min brugerprofil er admin. Jeg har også forsøgt at logge ind som "administrator" men der kunne jeg heller ikke fjerne krydset. Nogen der har en idé, jeg vil helst kunne arbejde lokalt inden jeg uploader skidtet til mit web-hotel.
Nogen idéer..?
Avatar billede htm Nybegynder
29. februar 2004 - 14:24 #1
Hr du givet brugeren iusr_pcnavn skriverettigheder til mappen?
Avatar billede mortenmj Nybegynder
29. februar 2004 - 14:40 #2
hmm.. nej... du skriver lidt "latin" for mig lige nu. Gider du uddybe?
hvor får denne bruger skriverettighed?
Avatar billede htm Nybegynder
29. februar 2004 - 14:43 #3
Ved højreklik på den mappe som du har som webroot - her vælger du permissions. Brugeren iusr_pcnavn er den bruger der kører IIS.
Avatar billede mortenmj Nybegynder
29. februar 2004 - 14:50 #4
ok, takker.
Kom med et svar hvis du vil have point'en
Avatar billede htm Nybegynder
29. februar 2004 - 14:53 #5
Hjalp det?
Avatar billede mortenmj Nybegynder
29. februar 2004 - 14:55 #6
ja,
dvs. jeg har pt. simple filesharing sat til, men bare jeg delte mappen på lokalnettet, så kunne jeg da slette filerne.