Avatar billede el_morten Nybegynder
29. februar 2004 - 14:19 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Ikke sidetal på forside/indholdsfortegnelse

Hej
Jeg har et dokument hvor jeg har sat sidetal på, men der skal ikke være sidetal på forsiden og indholdsfortegnelsen. Dvs. at sidetællingen først skal starte fra side 2.
Hvordan gør man det?
Avatar billede jkrons Professor
29. februar 2004 - 14:23 #1
Gå ind under filer Sideopsætning, fanebladet Layout. Vælg Speciel første side.

Væklg derefter Indsæt - Sidetal. Klik på knappen Format og vælg at sidetallene skal begynde med 0.
Avatar billede el_morten Nybegynder
29. februar 2004 - 14:32 #2
Takker :)
Men kan man ikke få den til at skrive side X af Y på samme måde?
29. februar 2004 - 14:35 #3
Under Indsæt->Autotekst->Sidehoved og sidefod finder du muligheden for at indsætte: Side x af y
Avatar billede el_morten Nybegynder
29. februar 2004 - 14:40 #4
Nårh ja... takker
I deler point.
29. februar 2004 - 14:40 #5
Og lidt mere felksibelt kan hhv. sidenr og sideantal indsættes separat vha:

Indsæt->Felt->Kategori: Nummerering, feltet Page (indsætter sidetallet for den aktuelle side)
Indsæt->Felt->Kategori: Dokumentoplysninger, feltet NumPages (indsætter antal sider i dokumentet)
Avatar billede el_morten Nybegynder
29. februar 2004 - 14:41 #6
smart :) Merci.
Avatar billede jkrons Professor
29. februar 2004 - 14:42 #7
Bare husk at NumPages indsætter det samlede sidetal, også forsiden, som ikke er medregnet i nummereringen. Så på den anden side af to nummerede står der altså side 2 af 3.
Avatar billede jkrons Professor
29. februar 2004 - 15:01 #8
Jeg glemte lige at tilføje, at hvis du gerne vil have den til at udelade forsiden i det totale sideantal kan du indsætte dine egne feltkoder.

Tryk Ctrl+F9 for at indsætte { }. Mellem tuborgparenteserne skriver du = - 1. Mellem lighedstegn og - indsætter du så et NUMPAGES felt som forklaret af erikjuhl.
Avatar billede larslars Nybegynder
28. maj 2004 - 10:07 #9
Hvad så hvis man du ikke vil have sideantal på de første 4 sider og den først skal begynde at tælle ved side 5?
Avatar billede el_morten Nybegynder
28. maj 2004 - 10:09 #10
Kan man ikke gøre som jkrons skrev 29/02-2004 15:01:58, og indsætte -4 i stedet?
Avatar billede jkrons Professor
28. maj 2004 - 10:37 #11
Så er du nødt til at opdele dit dokument i sektioner. Indsæt et sektionsskift, fortløbende nederst på side 3.

Indsæt sidetal på alle sider. Vis sidehoved/fod på side 4. Klik på knappen Samme som forrige i Værktøjslinien. Klik på knappen Forrige sidehoved. Slet sidetallet. Gå tilbage til sidetallet på side4. Formater dette til at starte med 1.