Avatar billede bravo Nybegynder
29. februar 2004 - 13:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Numerisk område

Jeg skal have lave et felt hvor jeg kan søge på et område.
D.v.s et felt hvor jeg har to tal f.eks 45000-45200 når jeg så søger på 45100 som er indenfor det område. Hvordan gør man det?
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. februar 2004 - 13:46 #1
Kan du ikke have to felter? Ex. tal1 og tal2

Når du så søger vil det med SQL se således ud:

SELECT * FROM table WHRERE tal1>=45100 AND tal2<=45100
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. februar 2004 - 13:46 #2
Alt andet vil være komplext og tidskrævende...
Avatar billede mugs Novice
29. februar 2004 - 14:47 #3
Hvis dine søgeværdier er variable, d.v.s. at du øænsker at indtaste nye søgeværdier hver gang du søger, kan du lave 2 ubundne tekstbokse i din formular, og lade forespørgslen referere til disse:

Between [Forms]![form1]![Tekst2] And [Forms]![form1]![Tekst5]

Hvor Tekst2 og Tekst5 er de ubundne tekstbokse i formularen.
Avatar billede mugs Novice
02. marts 2004 - 20:54 #4
?
Avatar billede bravo Nybegynder
12. marts 2004 - 16:57 #5
Undskyld at jeg ikke har været her endnu.
Ved ikke om det er mig der ikke har forklaret mig godt nok, en ting er sikkert jeg forstår ikke nogen af svarene.
Skal have lavet en kundeliste hvor jeg bl.a. skal have indskrevet serienumre på de apparater der købes eks. 45100 hvis en kunde køber 200 apparater har jeg serienumre
fra f.eks 45000-45199. det skal jeg så kunne søge på i Access (højreclick i en kolonne og søg). Så hvis jeg søger på 45100 som jo ikke står nogen steder men aligevel er imellem de 45000-45199 skal den give mig den kunde.
Avatar billede bravo Nybegynder
12. marts 2004 - 16:59 #6
Skal lige tilføje at jeg ikke er nogen haj til Access hvis det ikke er gået op for nogle. *SS*
Avatar billede bravo Nybegynder
27. marts 2004 - 22:31 #7
Ok så lukker jeg da bare.
Avatar billede jpvj Nybegynder
28. marts 2004 - 15:33 #8
Det vil du ikke lave sådan...

Hvad nu hvis kunden køber af flere omgange? Så er serienumrene alligevel ikke fortløbende...

Du bliver nødt til at gøre følgende:

Du laver en ekstra tabel med serienummer og et kundeID. For *HVERT* serienummer kunden køber, opretter du en post i tabellen med kundens ID og serienummeret.

kundeID er så en fremmed nøgle i din kunde tabel.
Avatar billede bravo Nybegynder
29. marts 2004 - 17:22 #9
Det gør ikke noget at kunden køber flere gange, bare det at jeg kan søge på et serienummer i en range så jeg på den måde kan se hvornår varen er købt, hvilket varenummer, varetype etc.
Avatar billede mugs Novice
29. marts 2004 - 17:26 #10
Enig med jpvj -> En ekstra tabel. Du kan så oprette alle poster med serienr, købsdato o.s.v. med en VBA-sætning og derefter foretage en søgning på det enkelte item.
Avatar billede bravo Nybegynder
29. marts 2004 - 17:32 #11
Hvorfor skal jeg gøre det hele større end det faktisk behøver at være?
Avatar billede mugs Novice
29. marts 2004 - 17:36 #12
Vi er jo nødt til at foreslå noget. Men du har jo også fået et brugbart svar, så jeg dropper blot ud.