Avatar billede petert Forsker
29. februar 2004 - 11:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Exel ark på WWW

Jeg har et exel ark der indeholder brugte ting der er til salg.
Jeg har også et website hvor jeg kunne tænke mig at lægge arket op på. Er der nogle der kan fortælle om det kan lade sig gøre og hvordan jeg skal gøre, således at det også er let at opdaterer når der sker ændringer i arket hvad der solgt eller hvis der er pris ændringer på tingene
Ps jeg er fortrolig med CUTEFTP up/download
med venlig hilsen
Petert
Avatar billede bak Seniormester
29. februar 2004 - 12:46 #1
Det letteste er vel at bruge "Gem som" og der vælge "FTP steder" og tilføje dit eget FTP sted.
Når arket er gemt der og FTP stedet er oprettet via excel kan det bruges på samme måde som dit C-drev
Avatar billede kkj Nybegynder
29. februar 2004 - 13:53 #2
må jeg forslå Gem som -> HTML. (Så kan du selv FTP'e det op) Måske kan Excel gøre det for dig, som bak foreslår? Men HTML vil i hvert fald sikre dig at dine besøgende kan læse filen...

Når du får solgt noget er det selvfølgelig det samme du gør. Lokalt .xls->på nettet .html
Avatar billede petert Forsker
29. februar 2004 - 13:57 #3
Att.bak
tak for svaret. men når jeg vælger gemsom i exel og vælger netværkssteder og tilføj netværkssteder, kommer guider tilføj netværksted frem.er det den vej jeg skal ?
Der hvor mit regneark skal ligge er der hvor min index.hthl ligger. når jeg ser på stien i cuteftp er den følgende
/var/www/html/vhosts/XXXX_dk
Domaine navnet er(http://XXXX.dk )
Det er rigtigt der er ikke WWW i navnet
kan du ud fra ovenstående hjælpe min videre
på forhånd tak
Petert
Avatar billede bak Seniormester
29. februar 2004 - 21:07 #4
Det er ikke den vej jeg har brugt. Lidt længere nedenunder har jeg mulighed for at "Tilføj FTP-steder". Den har jeg brugt.
Der sætter du samme sti ind som i CuteFtp