Avatar billede fiffi Novice
29. februar 2004 - 11:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke se almindelig tv når Scartstik er isat.

Jeg har en Prosonic 955 DVDafspiller som jeg har sat til mit tv via scartstik. Problemet er blot at når scartstikket er sat i kan jeg kun se DVD og ikke almindelig tv (Prosonic startbillede vises konstant). Er det muligt at lave en anden indstilling idet jeg er lidt træt af hele tiden at tage stik ud og sætte det i igen.
Avatar billede trik Nybegynder
29. februar 2004 - 11:37 #1
Har du slukket for din DVD?? (den må IKKE stå på standby !!)
Avatar billede fiffi Novice
29. februar 2004 - 11:51 #2
Hvordan slukker jeg den? Der er kun een knap. Jeg skal vel ikke tage stikket ud af dvd'en ?
Avatar billede trik Nybegynder
29. februar 2004 - 11:59 #3
Nu kender jeg ikke denne model. Men jeg har lige læst om et problem, med at nogen ikke kunne få lyd ud af DVDafspilleren. Men her bliver der også snakket om et antennekabel, istedet for scart-kabel....
http://cph.ing.dk/konf/root/elektronik/html/6391.all.html
Avatar billede henninga Novice
29. februar 2004 - 23:33 #4
Når jeg tænder for min DVD med en film i skifter fjernsynet automatisk over på DVD, men jeg kan da vælge en fjernsynskanal med fjernbetjeningen.
Hvis du har flere scart-stik på fjernsyn kan du prøve at bruge det andet - der er ofte forskel på dem hvad tilslutninger angår.
HenningA
Avatar billede fiffi Novice
12. marts 2004 - 11:44 #5
Jeg har fundet en løsning uden scartstik, så jeg lukker spørgsmålet.
Avatar billede henninga Novice
12. marts 2004 - 12:14 #6
Du skal acceptere dit eget svar for at lukke spm.
Avatar billede theshadow Nybegynder
17. april 2004 - 01:02 #7
Problemmet er!!!

Scart stik giver dig et beder billed så det er det du skal bruge!!! med det er 21 ben i det og en af de er et 12V trigger som beder tv og at skifte!! hvis men ikke have den fuktion SKAL man klippe det ene ben af!!! du kan se det her
http://www.whatvideotv.com/articles/frame.html?http://www.whatvideotv.com/articles/hardware/200102_scart.shtml
Ben 8
Avatar billede fiffi Novice
17. april 2004 - 11:56 #8
Tak for hjælpen. Send lige et svar theshadow så vil jeg kvittere med point.
Avatar billede theshadow Nybegynder
17. april 2004 - 17:02 #9
tak der