Avatar billede lionmedia Nybegynder
28. februar 2004 - 23:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

skjul horisontal scrollbar i subdomain script

Allerførst vil jeg godt undskylde hvis dette spørgsmål er oprettet et forkert sted. Jeg var i tvivl om det skulle være i php eller (d)html..

Anyway, jeg har et subdomain script der åbner eventuelle subdomains i frameset.

Det jeg godt vil ha er at man kan skjule den horisontale scrollbar. Hvordan gør man det?

Helst skåret ud i pap..

------

        echo "<html><head><title>$domain/$underdomaene</title>\n\n";
        echo "<!---------------------------------------------------------------------\n";
        echo "  The sub domains at $domain were created using\n";
        echo "  the PHP script \"Subdomains\"\n";
        echo "---------------------------------------------------------------------->\n\n";
        echo "</head>\n\n\n\n";
        echo "<frameset cols=100%,* frameborder=no border=0 framespacing=0>\n";
        echo "<frame src=http://$domain/$underdomaene>\n";
        echo "<noframes>\n";
        echo "<body bgcolor=black link=silver alink=black vlink=gray>\n";
        echo "<font face=helvetica color=white><center>\n";
        echo "This page uses frames, but it seems that your browser does not support this feature.\n";
        echo "To move on, click here:<br><a href=http://$domain/$underdomaene>$domain/$underdomaene</a>\n";
        echo "</center></font>\n";
        echo "</body>\n";
        echo "</noframes>\n";
        echo "</frameset></html>\n";

-----

På forhånd tak,
Thomas
Avatar billede roenving Novice
28. februar 2004 - 23:24 #1
Det er vel underdomæne-dokumentet, som har scroll på, for framesettet er jo med 100 % ...

-- så det er i $domain/$underdomaine-dokumentet, du skal gøre noget, desværre er det pt. IE only:

<body style="overflow-x:hidden;">
Avatar billede lionmedia Nybegynder
28. februar 2004 - 23:28 #2
Det hjalp desværre ikke.. Andre ideer?
Avatar billede roenving Novice
28. februar 2004 - 23:37 #3
Når du kun har een frame er det vel også bedre at:

echo "<frameset cols='100%' frameborder='no' border='0' framespacing='0'>\n";

-- og så satte jeg plinger på, for de nye standarder kræver det, så du kan vel ligeså godt begynde på det !-)
Avatar billede lionmedia Nybegynder
28. februar 2004 - 23:46 #4
Jo tak :)

Men det hjalp dog ikke :(
Avatar billede lionmedia Nybegynder
29. februar 2004 - 23:23 #5
lukker :(