Avatar billede gobeyond Nybegynder
28. februar 2004 - 22:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

insert into flere tabeller

Jeg sidder og roder lidt med et lille hack der skal indsætte den samme variable i 2 tabeller.

Jeg har en lille formular hvor der indtastes navn og email. Disse data sættes i en tabel med følgende:

<%
navn = replace(Request.form("navn"),"'","`")
email = replace(Request.form("email"),"'","`")

SQL = "INSERT INTO tabel1 (navn, email) values ('" & navn & "','" & email & "')"

conn.execute(SQL)

Nu vil jeg gerne have email adressen sat ind i en anden tabel i samme database - en helt simpelt tabel der kun indeholder id og emailadressen.

Hvordan gør jeg det simpelt?

/Gobeyond
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. februar 2004 - 22:30 #1
Hvis det er Access må man lave det i to omgange:

<%
navn = replace(Request.form("navn"),"'","`")
email = replace(Request.form("email"),"'","`")

SQL = "INSERT INTO tabel1 (navn, email) values ('" & navn & "','" & email & "')"
conn.execute(SQL)

SQL = "INSERT INTO tabel2 (email) values ('" & email & "')"
conn.execute(SQL)
Avatar billede gobeyond Nybegynder
28. februar 2004 - 22:38 #2
eagleeye > det var også min første tanke, men jeg fik en asp-fejl som retur.

Og ja - det er access - men jeg vil lige prøve igen.
Avatar billede gobeyond Nybegynder
29. februar 2004 - 00:51 #3
Så virker det - jeg havde glemt et ' i koden!

Tak for hjælpen eagleeye.

/Gobeyond