Avatar billede chaoz Nybegynder
28. februar 2004 - 14:35 Der er 4 kommentarer

DVD brænder, laver DVD'er der ikke virker

Ja som titlen på spørgsmålet har jeg lige fået en dvd brænder, og har så brændt min første dvd film med programmet DVDXCOPY EXPRESS da brængingen var færtig satte jeg den i drevet. og det kørte bare. så en time efter ville jeg lige prøve den igen, og nu vil drevet ikke læse den... hvorfor?!?

første gang jeg havde DVD'en i (altså den første gang hvor det virkede) tog jeg egenskaberne på dvd'en der var brændt lige godt 7 gb på en 4.7 gb skive. Underligt for hele filmen virkede. hvad er det der er i vejen her!?
Avatar billede jvnega Nybegynder
29. februar 2004 - 09:43 #1
Det lyder lidt underligt at den ikke virker nu, har du prøvet at brænde den igen??
Det med de 7 gb er på grund af at filmen er dobbeltlags, og de fleste programmer ser ikke på størrelsen af filmen, men længden.
Avatar billede chaoz Nybegynder
29. februar 2004 - 09:57 #2
det skal så siges at det ikke er en dvd+r af godt mærke, så jeg mistænker den for at have fejlen. da den godt virkede da den var nybrændt.
Avatar billede chaoz Nybegynder
29. februar 2004 - 10:12 #3
der burde jo ikke være 7 gb på disken da en dvd brænder, så hvidt jeg ved, ikke kan brænde dobbelt lag.
Avatar billede jvnega Nybegynder
29. februar 2004 - 10:55 #4
Det kan godt være rigtig....
Nej den kan iike brænde i to lag men programmet kigger på længden af filmen og ikke på hvor meget den fylder. Hvis du ligger en DVD i dit drev og ser på hvor meget den fylder så vil den sandsynligvis også fylde mere end 4.7 gb.