Avatar billede binauhus Nybegynder
28. februar 2004 - 14:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se harddisk

Hey,

Jeg har smidt en 120 Gb Western Digital i maskinen. Den kan sagtens se den i bios'en og med mit partitionsprogram men jeg kan ikke se den i "Denne Computer". Hvad mangler jeg at køre.

Og i partitionsprogrammet kan se der er en 120 Gb hd men den kan ikke se navn eller serialnumber.

//BinauHus
Avatar billede rebecca Novice
28. februar 2004 - 14:29 #1
Avatar billede kkj Nybegynder
28. februar 2004 - 17:25 #2
Har du formatteret den? Jeg har selv lige inst. en harddisk, og den var usynlig for Win/XP ind til den var formatteret.
Avatar billede binauhus Nybegynder
28. februar 2004 - 19:09 #3
Guide step by step kunne være rart...

//BinauHus
Avatar billede kkj Nybegynder
28. februar 2004 - 19:40 #4
fra Western Digis support. (Du skriver ikke hvilken type drev det er, men denne metode bør virke uanset hvad!). Håber du bruger XP.

Adding a Second Drive:
  1. Make sure your drive is detected by your SATA controller.
  2. Start Windows XP.
  3. Once Windows has fully booted up, access Disk Management by first clicking on the Start button.
  4. Select Run.
  5. In the text box type diskmgmt.msc and click OK
  6. When Disk Management opens, a wizard may appear entitled: Initialize and Convert Disk Wizard.
      Note: You must use this wizard to write a Signature to the drive otherwise, the drive will not work with Windows XP. If the wizard does not appear, you may need to manually complete this process following the steps below:
        1. Right click on the name of the drive to be initialized. (Drives are numbered as follows: drive 0 being the boot drive and drive 1-3 are all other drives. For CDs, the first CD is CD 0 the second CD 1 and so forth.)
        2. Choose Initialize from the menu that appears.
        3. The next screen shows the drive you selected to initialize. Make sure the drive is checked and click Next.
        4. You will have the option to convert the drive from basic to dynamic storage.
            Leave this unchecked and click Next.
        5. Click Finish

link:http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_sid=4pSRw45h&p_lva=&p_faqid=1003&p_created=1054584886&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9ncmlkc29ydD0mcF9yb3dfY250PTE5JnBfc2VhcmNoX3RleHQ9Zm9ybWF0JnBfc2VhcmNoX3R5cGU9NCZwX3Byb2RfbHZsMT05NSZwX3Byb2RfbHZsMj1_YW55fiZwX2NhdF9sdmwxPTIwJnBfc29ydF9ieT1kZmx0JnBfcGFnZT0x&p_li=
Avatar billede binauhus Nybegynder
28. februar 2004 - 20:21 #5
Yir nu virker det. Takker for hjælpen :D

//BinauHus
Avatar billede rebecca Novice
28. februar 2004 - 21:16 #6
selv tak :o)
Mvh.>Rebecca