Avatar billede naquer Nybegynder
27. februar 2004 - 14:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fejl i scrip!

Hej

Jeg har følgende side:

<?php
session_start();
?>

<html>

<head>
<title>Slumkum</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="stylesheet.css">
</head>

<body>

<div id="loginright">

<?php
include("login/checkall.php");
?>

</div>

<!--- Titel ---->

<div id="title">

<h2><div class="overskrift">Slumkum</div></h2>

</div>

<!--- Indhold ---->

<div id="content">

</div>

<!--- Venstre menu -->

<?php
include("includes/leftmenu.html");
?>

<!--- Højre menu --->

</body>

</html>

Mit problem er sa at når jeg tester den i en browser får jeg følg. fejlmedd:

Parse error: parse error, unexpected $ in /home/mikkel/webs/check.php on line 58

Linie 58, er linien hvorpå der står </html> altså den sidste, og der er da ingen fejl. Hvad kan fejlen skyldes?
Avatar billede solja Nybegynder
27. februar 2004 - 14:16 #1
Det må være galt med checkall.php...
Avatar billede detox Nybegynder
27. februar 2004 - 14:24 #2
Ja, lad os se checkall.php. Du mangler måske en ; efter en af linierne.
Avatar billede detox Nybegynder
27. februar 2004 - 14:27 #3
Eller en }
Avatar billede naquer Nybegynder
27. februar 2004 - 15:07 #4
Checkall.php ser således ud:

<?php

if(isset($_SESSION['user'])) {
  echo "Navn:  {$_SESSION['user']}";
} else {
  echo "<form action='check.php' method='post'>";
  echo "Brugernavn<br />";
  echo "<input class='inputlogin' type='text' name='brugernavn'><p />";
  echo "Password<br />";
  echo "<input class='inputlogin' type='password' name='password'><p />";
  echo "<input type='submit' name='submit' value='Submit'>";
  echo "<input type='submit' name='opret' value='Opret'>";
  echo "</form>";
}

?>
Avatar billede solja Nybegynder
27. februar 2004 - 15:16 #5
prøv med

echo "Navn:  $_SESSION['user']";

i stedet for

echo "Navn:  {$_SESSION['user']}";
Avatar billede detox Nybegynder
27. februar 2004 - 15:24 #6
Jeg kan ikke se nogen fejl. Og 'leftmenu.html' bliver vel ikke tolket som php?
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2004 - 15:32 #7
solja: Hvorfor det?
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2004 - 15:36 #8
Og naquer, jeg vil foreslå at du retter dine html-kommentarer til. De skal have intet mindre og intet mere end 2 minusser i hver ende. Så <!--- noget --> og <!--- noget andet ---> er forkert. (Jeg tror dog ikke, at de er skyld i dette problem.)
Avatar billede naquer Nybegynder
27. februar 2004 - 19:16 #9
Jeg har fundet fejlen. Der manglede en tuborgklamme på den side, som fejlen opstod på. Desværre er jeg kommet til at poste den forkerte side her på eksperten :)
Avatar billede naquer Nybegynder
17. august 2011 - 20:42 #10
Lukket