Avatar billede aggie Nybegynder
27. februar 2004 - 13:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

blokering af dårlige ram addresser under windows 2000?

Jeg har 3 512MB klodser i min maskine, og der er en fejl i en enkelt adresse (0x0875b504,0xfffffffc), som desværre bliver forsøgt brugt i tide og utide.
Under Linux er det ikke et problem, badRAM griber den fint, men jeg er nød til at køre windows 2000, og så ville jeg høre om der er nogen der har en løsning der virker der? det er fanme surt at skulle smide 512MB væk..

- aggie
Avatar billede thirsteh Nybegynder
27. februar 2004 - 13:26 #1
Tror ikke det er noget der er indbygget i Windåsen.

Prøv at kigge rundt efter nogle RAM utilities.
Avatar billede serverservice Praktikant
27. februar 2004 - 18:42 #2
Du kan teste dine ram med memtest. test en blok ad gangen.
http://www.memtest86.com/
kommer den med nogle errors skal du regne med at rammene er defekt.
Avatar billede aggie Nybegynder
27. februar 2004 - 19:02 #3
dannyboyd: ja jeg ved godt den er defekt, som sagt fejler den memtest i en enkelt adresse (0x0875b504,0xfffffffc), læs gerne spørgsmålet igen
Avatar billede serverservice Praktikant
27. februar 2004 - 20:09 #4
Du skrev da ikke noget om at det var memtest den fejlbsked kom fra, men i det tilfælde må du jo udskifte dem . var det svar nok ?
Avatar billede aggie Nybegynder
23. marts 2004 - 00:25 #5
Jeg ligger lige nu og roder med det sammen med fyren der lavede MemDefrag ( http://www.mcgsoftwares.com/ ), og det ser umiddelbart ud som om det kan lade sig gøre, hvis ikke Windows reserverer addressen under opstart - et problem der kun kan løses med en bootloader/wrapper om windows, og det virker umuligt.. Men når der sker noget poster jeg det her.
Avatar billede aggie Nybegynder
23. august 2007 - 15:53 #6
Projektet strandede hos MemDefrag fyren og jeg endte med at købe nogle nye klodser