Avatar billede chr Nybegynder
27. februar 2004 - 11:11 Der er 4 kommentarer

Fejl ved opdatering af tabeldefenition i sql server 2000

Hej,

jeg er løbet på et problem i SQL server 2000 på en 2003 server. Problemet opstår når man forsøger at ændre en tabeldefenition i enterprise manageren. Hvis man f.eks forsøger at ændre customers tabellen ved at ændre navnet på kolonnen Contactname får jeg følgende fejl:

'Customers' table
- Unable to rename column from 'ContactName' to 'ContactName2'.
ODBC error: [Microsoft][ODBC SQL Server Driver]Invalid cursor state

Jeg har læst mig til at det kan være pga mangel på hukommelse, men det er ikke tilfældet.

Fejlen opstår både på den lokale enterprise mgr på serveren og hvis jeg laver ændringen fra min egen maskine.

Opdateringen kan udeføres med sqlscript via queryanalyzeren.

Er der nogen der kender til problemet?

/Chr
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
01. marts 2004 - 09:33 #1
Det er sandsyligvis en sikkerheds-ting. På 2003 er sikkerheden strammet meget op, så næsten alting er forbudt indtil du tillader det. Det har jeg ikke så meget forstand på, men hvordan logger du ind i EM, med Windows authentication? Prøv at gøre det med sql server authentication i stedet:

Højreklik på serveren i EM, vælg "Edit SQL Server Registration Properties" og vælg SQL Server authentication
Avatar billede trer Nybegynder
08. marts 2004 - 10:37 #2
Jeg ville nok prøve at oprette en bug report ved Microsoft
Avatar billede chr Nybegynder
08. marts 2004 - 11:32 #3
ldanielsen>> jeg bruger altid sql-login på den. Har jeg forsøgt med windowsauth, men får den samme fejl. Det skal også nævnes at jeg har en nøjagtigt identisk server software og hardwaremæssigt, der ikke har det samme problem. Jeg hælder efterhånden imod at geninstallere SQL serveren.

Men tak for hjælpen :)

/Chr
Avatar billede chr Nybegynder
14. marts 2004 - 23:05 #4
lukker spm.