Avatar billede cresswell Nybegynder
26. februar 2004 - 19:16 Der er 1 kommentar

check alle rows i mysql med query i php

Jeg får nogle informationer fra en anden database, men når dataerne skal loades ind i mit phpscript, så skal all dataerne checkes fra min egen database. Databaserne ser identiske ud. Men hvordan laver jeg et query, så jeg søger i hele mit table..
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. februar 2004 - 19:34 #1
2 steps:

INSERT IGNORE
INTO  dintabel felt1, felt2, felt3, ..., kontrolfelt
VALUES ( r1verdi1, r1verdi2, r1verdi3, ... 1 ),  -- et sæt værdier for hver række --
      ( r2verdi1, r2verdi2, r2verdi3, ... 1 ),
      ( r3verdi1, r3verdi2, r3verdi3, ... 1 ),
-- osv osv --
      ( rNverdi1, rNverdi2, rNverdi3, ... 1 )

NB: færste step forudsætter at felt1, felt2, felt3 har atributten unique. enten enkeltvis eller ved at være samlet til at være en tabelnøgle
det sidste felt 'kontrolfelt' er et du tilføjer til tabellen. der står normalt 0 i det.

SELECT *
FROM  dintabel
WHERE  kontrolfelt = 1        // finder dem der er forskellige i databasen.

Du kan så selv vælge om du blot vil slette dem, eller gøre noget andet ved det.

kontrolfelt skal sættes til 0 bagefter med fx

UPDATE dintabel
SET    kontrolfelt = 0
WHERE  kontrolfelt <> 0'

mvh JakobA