Avatar billede klaaes Nybegynder
26. februar 2004 - 15:29 Der er 5 kommentarer

TV-out helt død.

Hej,

Jeg er en ejer af et GeForce3 TI200 kort. Der sidder en tv-out chip på og her forleden dag skulle jeg bruge den.

Jeg satte kablet i kortet og den anden ende(composite) i TV'et. Jeg gik ind i Skærmindstillinger - Avanceret - og klikkede "Find Skærme" - men den kan ikke finde mit TV.

Jeg har prøvet at lukke computeren, tage VGA-stikket ud og tænde den hvor kun TV'et er tilsluttet, men intet sker.

Jeg har også prøvet "TV-Tool", men heller ikke med succes...

Hvad gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2004 - 15:43 #1
Har samme problem! Fik noget at vide om at mit tv ikke umiddelbart kunne modtage signal fra en comp. Der skulle vist noget dyrt adapter mærkevare til. Har du kunnet det før ?? - Ellers lytter jeg bare lige med på tråden...
Avatar billede klaaes Nybegynder
26. februar 2004 - 15:59 #2
Jeg mindes at have prøvet det før, men det er muligvis med min anden computer...

Jeg har netop prøvet det fra min anden computer, det er dog også til et andet fjernsyn, men her virkede det. Så det er ikke mit kabel der er noget i vejen med!
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2004 - 16:09 #3
Nej, det er heller ikke kablet ved mig,- men fjernsynet. På trods af at det er et splinter nyt Grundig 32" widescreen. Ja, så har det desværre kun 2x scart indgang, og de -indgange- er vist ikke komplatible (-eller hvordan det staves) til at "læse" signal"freqvensen" fra mit nye ATI-radeon 9200 Grafikkort med TV-Out. Eller noget i den stil ! -Derfor skal fjernsynet åbenbart forsynes med en extern adapter-konverter eller noget... Bare noget jeg har hørt...
Avatar billede ioi20c0iv Nybegynder
27. februar 2004 - 09:33 #4
Det kunne også tænkes at din video bios skal opdateres. Forhåbentligvis er der ikke tale om at tv-outputet er brændt sammen som i mit tilfælde hvor jeg kom til at fjerne kablet til grafikkortet mens det var aktivt :(
Avatar billede xirb Nybegynder
09. juni 2004 - 08:18 #5
Kan man ikke på en eller anden måde tvinge gfx-kortte til at sende signalet ud selvom den ikke opdager et TV selv?

Det kan man med mit, men det er ATI, så jeg kan ikke "hjælpe" yderligere - men prøv at led i indstillinger efter tvungen detektion af TV'et eller tilsvarende..