Avatar billede vraa Nybegynder
26. februar 2004 - 12:49 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Login problem

Jeg er ved at lave en login ved hjælp af Dreamweavers indbyggede User Authentication under Server Behaviors.
Jeg har i min access DB en relation mellem to tabeller hvor der i den ene tabel er bruger ID og i den anden er kodeord. Hvordan joiner man disse 2 tabeller i dreamweaver så det kan bruges i login funktionen?
Avatar billede binderup Nybegynder
26. februar 2004 - 13:02 #1
en nem måde er at bruge Access egen query funktion til at finde de(t) ønskede resultat(er) - her efter har du mulighed for at få Access query'en i SQL form og den kan du så bruge i DW
Avatar billede vraa Nybegynder
26. februar 2004 - 13:03 #2
Det var desværre russisk for mig. Kan du give et eksempel på den metode til brug i DW?
Avatar billede binderup Nybegynder
26. februar 2004 - 13:07 #3
ok - først hvilken version af Dreamweaver bruger du og hvad er scriptingsproget? ASP, PHP, Coldfusion eller andet?

Hvis det bare er almindelig HTML du laver og hvis din server ikke giver dig adgang til at abejde med et scripting sprog som de ovennævnte, så kan du desværre ikke bruge DW's adgangssystem
Avatar billede vraa Nybegynder
26. februar 2004 - 13:08 #4
Mine 2 tabeller ser således ud:

bruger:
- brugerID (primær)
- email

brugerInfo:
- brugerInfoID (primær)
- brugerID
- navn
- kodeord
Avatar billede vraa Nybegynder
26. februar 2004 - 13:09 #5
Jeg bruger DW MX og koder i ASP
Avatar billede binderup Nybegynder
26. februar 2004 - 13:34 #6
ok - jeg kender kun til adgangs validering i MX 2004 og PHP som server model, men mon ikke det er det samme. Nu har jeg har dog ikke adgang til en PHP server, men jeg mener at den henter alle sine oplysninger fra én tabel og ikke to som du har angivet.

men så vidt jeg kan se så har du jo faktisk de nødvendige oplysninger i brugerinfo tabellen til at styre login delen.

DW gemmer så login oplysningerne i nogle session data, som du så senere kan bruge til at hive oplysninger ud fra andre tabeller

Men mon ikke der er noget i denne tutorial som du kan bruge? http://www.macromedia.com/devnet/mx/dreamweaver/articles/auth_users.html
Avatar billede vraa Nybegynder
26. februar 2004 - 14:14 #7
Tak for linket men den forklarer desværre ikke hvordan man bruger info fra 2 tabeller i login funktionen.
Avatar billede vraa Nybegynder
26. februar 2004 - 14:15 #8
jeg skal forresten bruge kolonnen email i tabellen bruger og kolonnen kodeord i tabellen brugerInfo for at logge ind
Avatar billede bojohansen Nybegynder
26. februar 2004 - 17:23 #9
Det kan du ikke med DW's indbygget "Log in user", den tillader kun data fra 1 table og ingen funktion for at skrive egen SQL sætning.
Avatar billede vraa Nybegynder
27. februar 2004 - 20:32 #10
Ok. Jeg takker for svar. Ligger i lige svar?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
27. februar 2004 - 20:51 #11
Desværre :-(
Avatar billede vraa Nybegynder
17. marts 2004 - 13:09 #12
Binderup>> Lidt point?
Avatar billede binderup Nybegynder
17. marts 2004 - 13:27 #13
så lad gå da :-)