Avatar billede mahi22 Nybegynder
26. februar 2004 - 12:39 Der er 5 kommentarer

Email Formular

Er der nogen der har et eks. på en emailformular. det skal være i VB.NET. og et esk. på opsætning af SMTP Serveren.
og lidt rådgivning i at placere en email formular eller en form, der sendes som mail på en applikation.
Avatar billede guidmaster Nybegynder
26. februar 2004 - 12:44 #1
Mon ikke dette er lige det du står og mangler?
http://searchvb.techtarget.com/vsnetTip/1,293823,sid8_gci890852_tax292991,00.html
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
27. februar 2004 - 10:10 #2
private void MailSender(string Receiver, string Sender, string Subject,string BodyText)
        {
            SmtpMail.SmtpServer = "Servernavnet";
            MailMessage Mail = new MailMessage();
            Mail.BodyFormat = MailFormat.Html;
            Mail.From = Sender +"@danfoss.com";
            Mail.To = Receiver;
            Mail.Subject = Subject;
            Mail.Body = BodyText;

            SmtpMail.Send(Mail);
        }

Godt nok er det her C# kode, men det tager kun 2 min og lave det om til VB kode, og her kan du bare kalde funktionen som du vil med MailSender("hej@e-mail.dk", "davs@e-mail.dk", "Lang tid siden", "Hej .....");

Du skal skrive lige hvad du vil, og den acceptere html mails, så du kan bruge html tags til at skifte linje med, og ændre skriften, og størrelse, og alt smarte :)
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
27. februar 2004 - 10:24 #3
hov.. :) Du skal nok lige fjerne det der +"@danfoss.com" midt i det hele... ROFL
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
27. februar 2004 - 10:25 #4
Du skal huske at inplementere mail til din side, så den kan håndtere det, i C# gør vi det på denne måde:

using System.Web.Mail;
Avatar billede mahi22 Nybegynder
27. februar 2004 - 12:45 #5
jeg vil gerne give Guidmaster point....har du mulighed for at ligge et svar ind?