Avatar billede johnson Nybegynder
31. januar 2001 - 00:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vælg seneste record

Jeg kører følgende for at displaye en side med en variabel. Hvis jeg ikke vil køre med en variabel, men kun vælge nyeste record, hvordan gør jeg det ?.

    SQL = \"SELECT * FROM nyheder Where [dag] = \'\" & Request.ServerVariables(\"QUERY_STRING\")& \"\' ORDER BY nyhed\"

    List = \"SELECT * FROM nyheder Where [dag] = \'\" & Request.ServerVariables(\"QUERY_STRING\")& \"\' ORDER BY nyhed\"

Jeg kunne forestille mig noget i retning af
SELECT (nyeste record) istedet for
SELECT *

Er det muligt at lave og hvordan gør jeg det?.

/Johnson

Avatar billede tpiil Nybegynder
31. januar 2001 - 00:42 #1
SQL = \"SELECT * FROM nyheder Where [dag] = \'\" & Request.ServerVariables(\"QUERY_STRING\")& \"\' ORDER BY id DESC;\"
Avatar billede tpiil Nybegynder
31. januar 2001 - 00:43 #2
SQL = \"SELECT TOP 1 * FROM nyheder Where [dag] = \'\" & Request.ServerVariables(\"QUERY_STRING\")& \"\' ORDER BY id DESC;\"
Avatar billede kommer-nie Nybegynder
31. januar 2001 - 00:44 #3
SQL = \"SELECT * FROM nyheder Where [dag] = \'\" & Request.ServerVariables(\"QUERY_STRING\")& \"\' ORDER BY dato DESC\"

Et hurtigt bud måske virker det...

Avatar billede tpiil Nybegynder
31. januar 2001 - 00:45 #4
den sidste skulle gerne virke hvis du køre med id i autonummerering :)
Avatar billede johnson Nybegynder
31. januar 2001 - 00:57 #5
TPIIL
Jeg giver dig pointene, dit svar kan jeg få til at virke.

/Johnson
Avatar billede kommer-nie Nybegynder
31. januar 2001 - 00:58 #6
hmmm øv