Avatar billede anders31 Nybegynder
25. februar 2004 - 22:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Keyboard emulering

Hvordan laver man en emulering af en tast.
feks. hvis jeg i en gui trykker på en knap skal windows reagere som om jeg trykker på "p"tasten
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2004 - 23:03 #1
det kommer vel egentligt an på hvad du vil ha' til at modtage dine keyevents?
Avatar billede anders31 Nybegynder
25. februar 2004 - 23:16 #2
ja hvis det skal være et andet program der reagerer ved at man trykker på "p" tasten, så er det vel windoes systemet selv der skal modtage kommandoen, jeg kan fint få udskrevet koder for hvad der sker når jeg trykker på "p" men jeg skal sende "p" tasten fra en gui så den kan aktivere en hændelse i et andet program der kun reagerer ved at der trykkes på "p"
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2004 - 23:17 #3
desværre, så er jeg blank... der skal helt sikker kodes noget native i C for at få det til at fungere (og det er jeg ikke skrap i)
Avatar billede _carsten Nybegynder
28. februar 2004 - 22:05 #4
Det kan godt lade sig gøre fra java, ved brug Robot klassen

Et lille eksempel, du kan bygge videre på.

import java.awt.Robot;
import java.io.*;
import java.awt.*;

public class Main {

    public Main() {
        try{
            Runtime runtime = Runtime.getRuntime();
            runtime.exec("notepad.exe");
        }catch(IOException e){
            e.printStackTrace();
        }

        try{
            Robot robot = new Robot();
            robot.keyPress(java.awt.event.KeyEvent.VK_P);
            robot.keyRelease(java.awt.event.KeyEvent.VK_P);
        }catch(AWTException a){
            a.printStackTrace();
        }

    public static void main(String[] args) {
        new Main();
    }
Avatar billede anders31 Nybegynder
01. marts 2004 - 08:30 #5
Ja det kunne jeg godt få til at virke, men nu har jeg så lige opdaget at for at "p" skal virke skal fokus være i det program jeg ønsker at styre og det vedjeg sku ikke om man kan sætte, da fokus jo ligger på GUI når jeg trykker på en knap. Men tak for det _carsten
Avatar billede _carsten Nybegynder
01. marts 2004 - 09:41 #6
Tjaa - det burde vel være muligt, men jeg ved ikke hvordan man gør.