Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
25. februar 2004 - 22:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Frameset 600 * 800

Hvordan får jeg dette frameset til maksimalt at være 800 pix bred?
Og top frame skal altid ha samme størrelse

<frameset rows="*,600" border="0" frameborder="0" framespacing="0">
  <frame name="øverst" src="menu.asp" scrolling="no" noresize>
  <frame name="nederst" src="forside.asp" scrolling="auto" noresize>
  <noframes>
  <body>

  <p>Denne Web-side bruger rammer, og din browser understøtter ikke rammer.</p>

  </body>
  </noframes>
</frameset>
Avatar billede miss-g Seniormester
26. februar 2004 - 01:03 #1
Du sætter vel frames i siderne også og siger at den midterste skal være 800 px bred, og de yderste 2 frames får resten (*).
Avatar billede miss-g Seniormester
26. februar 2004 - 01:13 #2
Noget i den her retning:

<frameset rows="507*" cols="*,800,*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0">
  <frame src="left.htm" name="leftFrame" frameborder="no" scrolling="NO" marginwidth="0" marginheight="0">
  <frame src="forside.htm" name="mainFrame" frameborder="no" scrolling="AUTO" marginwidth="0" marginheight="0" id="mainFrame">
  <frame src="right.htm" frameborder="no" scrolling="no" noresize marginwidth="0" marginheight="0">
</frameset>
Avatar billede miss-g Seniormester
26. februar 2004 - 01:17 #3
Men hvorfor ikke bruge tabeller i tabeller? Synes jeg personligt er lettere *S*
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
26. februar 2004 - 10:40 #4
Det er fordi at den midterste side skal være i 3 en menu, hovedside og bund, det har jeg sat ind her:

Men der sker noget underligt, jeg har en formular på hovessiden, når jeg skriver i den åbner rulle panelet helt over til venstre ???
Hvorfor gør den det, det sker først når jeg deler den midterste side op i 3

<frameset rows="507*" framespacing="0" frameborder="0" border="0">

<frameset cols="*,800,*" framespacing="0" frameborder="0" border="0">
  <frame src="tom.htm" name="leftFrame" frameborder="no" scrolling="NO" marginwidth="0" marginheight="0">
  <frameset rows="10%,*,5%">
  <frame src="menu.asp" name="mainFrame" frameborder="no" scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0" id="mainFrame" noresize>
  <frame name="mainFrame2" src="forside.asp" scrolling="auto" noresize>
  <frame name="mainFrame1" src="bund.htm" scrolling="no" noresize>
  </frameset>
  <frame src="tom.htm" frameborder="no" scrolling="no" noresize marginwidth="0" marginheight="0">
</frameset>
Avatar billede miss-g Seniormester
27. februar 2004 - 00:24 #5
Ja, det lyder underligt :-(
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
27. februar 2004 - 00:45 #6
Hm, ja det er ikke set før, men det irreterer mig noget da