Avatar billede jespernielsen Nybegynder
25. februar 2004 - 21:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Har jeg Blaster?

Jeg ved ikke om min computer har Blaster. Når jeg prøver at installere Norton lukker vinduet hele tiden, og når jeg prøver at køre windows update, så virker det som om at det ikke rigtigt virker, for der bliver ved med at være vigtige patches der ikke er installeret.

Jeg har kørt både fixblaster.exe fra Symantec og Stinger, men de viser ikke noget!

Nu har jeg hentet HijackThis, og den viser følgende: Hvad skal jeg gøre?

Logfile of HijackThis v1.97.5
Scan saved at 21:14:01, on 25-02-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Generic\USB Card Reader Driver v1.8d\CR INSPECTOR.exe
C:\Programmer\Generic\USB Card Reader Driver v1.8d\Disk_Monitor.exe
C:\WINDOWS\System32\pctspk.exe
C:\WINDOWS\System32\ESB.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\PROGRA~1\B'SCLI~1\Win2K\BSCLIP.exe
C:\WINDOWS\System32\system.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\winupdate.exe
C:\WINDOWS\System32\sndloader.exe
C:\WINDOWS\System32\ccApp32.exe
C:\WINDOWS\System32\svcvhostp32.exe
C:\Programmer\RealVNC\WinVNC\WinVNC.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Win XP\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] C:\WINDOWS\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CR INSPECTOR] C:\Programmer\Generic\USB Card Reader Driver v1.8d\CR INSPECTOR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Disk Monitor] C:\Programmer\Generic\USB Card Reader Driver v1.8d\Disk_Monitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ESB] C:\WINDOWS\System32\ESB.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [B'sCLiP] C:\PROGRA~1\B'SCLI~1\Win2K\BSCLIP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Sound Loader] sndloader.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinVNC] "C:\Programmer\RealVNC\WinVNC\WinVNC.exe" -servicehelper
O4 - HKLM\..\Run: [System Scanner] system.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec Configuration Loader] ccApp32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TsWin StartUp] svcvhostp32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ivr] winupdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV CfgWiz] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CfgWiz.exe /GUID NAV /CMDLINE "REBOOT"
O4 - HKLM\..\RunServices: [Sound Loader] sndloader.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [System Scanner] system.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Symantec Configuration Loader] ccApp32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [TsWin StartUp] svcvhostp32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [ivr] winupdate.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. februar 2004 - 21:37 #1
Der vist noget med "sndloader.exe" - men er ikke sikker, så jeg lader en ekspert løbe loggen igennem
Avatar billede arlet Juniormester
25. februar 2004 - 23:17 #2
john stigers -> Rigtigt, men der er meget mere

kigger den lige igennem
Avatar billede arlet Juniormester
25. februar 2004 - 23:22 #3
Du skal nu til at i gang med at fixe:

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [Sound Loader] sndloader.exe
O4 - HKLM\..\Run: [System Scanner] system.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec Configuration Loader] ccApp32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TsWin StartUp] svcvhostp32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ivr] winupdate.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Sound Loader] sndloader.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [System Scanner] system.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Symantec Configuration Loader] ccApp32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [TsWin StartUp] svcvhostp32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [ivr] winupdate.exe

O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

--------------------------------------------------------------------

Find og slet i fejlsikret(f8 ved opstart):

C:\WINDOWS\System32\system.exe
C:\WINDOWS\System32\winupdate.exe
C:\WINDOWS\System32\sndloader.exe
C:\WINDOWS\System32\ccApp32.exe
C:\WINDOWS\System32\svcvhostp32.exe

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må du aktiver din systemgendannelse igen.
Avatar billede jespernielsen Nybegynder
03. marts 2004 - 14:40 #4
Endte med at reformatere! :-(