Avatar billede qualjyn Nybegynder
25. februar 2004 - 13:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IIS5 og ASP.NET har en stadigt voksende Request queue og timer ud

Beskriver det på engelsk, da jeg allerede har skrevet det en gang et andet sted. Håber det er tilladeligt.

Situation:
I have developed an application on an Windows Server 2003/IIS6 running .NET Framework 1.1.4322. The application is compiled as an 1.1.* app, and developed in VS.NET.

The application does little, but reads from a series of XML files, and loads a few custom fonts, which are disposed after use, and finally generates a PDF file and emails it. Now, everything on the development server runs smoothly, and never generates a single queue.

On the customers server, things are _not_ running smoothly however. It's an SBS2000/IIS5 with latest updates and the same .NET framework. After 20 pageclicks or so, the Performance Monitor shows ASP.NET/Requests queued 30+, and after some time (between 25-50 requests queued) the application starts timing out. I can then kill the aspnet_wp.exe and the app restarts nice and smoothly. This is not a valid scenario, however.

If you would like to see the fault "in live view" you can request a username/pass at kna@multihouse.dk.

I'm rather lost in this case, since the app runs smoothly on development servers, but not on the customers server. I'm unfortunately also in a situation where I have little time for long books etc., so a quick idea/reference to a fix/codefix would be preferred.

Thanks in advance

/Kim Nørby Andersen
Avatar billede roger Nybegynder
25. februar 2004 - 22:08 #1
Lytter med...har oplevet samme problem for et stykke tid siden. Det var på en test-server og fik aldrig løst mysteriet.
Avatar billede qualjyn Nybegynder
26. februar 2004 - 14:05 #2
Roger, har du et telefonnummer jeg kan fange dig på - eller en mail addy? Du kan eventuelt skrive til mig på kna@multihouse.dk
Avatar billede roger Nybegynder
26. februar 2004 - 14:30 #3
mail sendt
Avatar billede qualjyn Nybegynder
21. april 2004 - 11:20 #4
Problemet løst ved at loade fonts udenfor almindelig process.