Avatar billede lothario Nybegynder
25. februar 2004 - 10:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Genstarte I safemode uden brug af f8

Hej. Jeg har et problem med at komme i safe mode i windows 2000. Jeg har et logitech trådløst tastatur med en f-lock tast, og hver gang der står jeg skal trykke F8, for at komme ind i startup-menuen, står min f-lock indikator og blinker (så mine f-taster derved ikke fungerer). Er der en anden måde jeg kan starte i safemode?
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. februar 2004 - 11:25 #1
prøv med CTRL, hold den nede under start.
Avatar billede lothario Nybegynder
25. februar 2004 - 11:58 #2
Det virkede ikke
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. februar 2004 - 12:24 #3
så er der næsten ikke andet at gøre end at sætte et keyboard med ledning på indtil du er kommet ind i Failsafe mode.
Det trådløse keyboard kan du sætte til igen når du er færdig og booter.

Jeg har dog ikke selv oplevet problemet med mit trådløse Logitech keyboard.
Avatar billede mortenrye Nybegynder
25. februar 2004 - 12:25 #4
prøv at skifte batterier i tastaturet eller re-connect på modtageren!
Avatar billede cp1 Nybegynder
25. februar 2004 - 12:39 #5
måske du ka bruge dette tips,selvom det er myntet på xp ?
http://windows.about.com/library/tips/bltip602.htm
Avatar billede lothario Nybegynder
25. februar 2004 - 15:45 #6
Jeg kan simpelthen ikke bruge mit trådløse tastatur i opstartsfasen (sikkert fordi både min mus og tastatur sidder i samme usb-port), dog godt for at komme i bios. Så jeg må bare finde et ekstra tastatur. retaxes: hvis du svarer får du pointene.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. februar 2004 - 16:13 #7
ja, det med keyboardet var umiddelbart det nemmeste jeg kunne komme i tanker om, men ellers ville det i dit tilfælde være en god idé at ændre på bootini så du har mulighed for at komme i Failsafe mode ad denne vej, hvis det altså kan lade sig gøre i W2K, jævnfør
Kommentar: cp1
25/02-2004 12:39:17  http://windows.about.com/library/tips/bltip602.htm
Avatar billede lothario Nybegynder
25. februar 2004 - 17:45 #8
Dette prøvede jeg også, men jeg kan jo ikke bruge mit tastatur i startupfasen, og derved ikke vælge op eller ned. Jeg kunne selvfølgelig ændre boot.ini til at bruge safemode som førstevalg, men... Heldigvis er det ikke så tit jeg skal i safemode, så det gåpr vel nok. Tak for svarene.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. februar 2004 - 17:49 #9
det er ok, takker for pointene..