Avatar billede gnutella Nybegynder
25. februar 2004 - 09:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Automatisk opdatering af kæder

Hej Alle eksperter.

Jeg har en rapport med kæder fra eks. Excel. Jeg vil gerne have word dokumentet til automatisk at opdatere kæderne uden nogen form for spørgsmål til brugeren. Jeg ved at man kan sætte den til manuelt eller låst, men så skal jeg jo selv gøre det hvis der ændres i dokumentet.

Dette er til en eksamen i IT og skal afleveres imorgen, så det haster lidt!

På forhånd tak...
Avatar billede jkrons Professor
25. februar 2004 - 10:00 #1
Hvilken version af Word/Excel taler vi om? I XP opdatereres kæder automatisk uden spørgsmål, men det kræver at såvel dokument som regneark forbliver på samme placering.
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
25. februar 2004 - 11:32 #2
Når du har sat en kæde ind kan du vælge opdateringsformen i word ved at vælge:
Rediger, Kæder
Avatar billede hcma Novice
25. februar 2004 - 11:39 #3
Eksempel ved brug af Word2000 samt Excel2000
Åbn dit regneark i Excell -> marker det hele
Hop over i Word -> Rediger -> Indsæt speciel -> vælg i den boks som popper op, hvad og hvordan og kryds af i Kæde til fil.
I det øjeblik man "gemmer" opdateres kæden
Avatar billede gnutella Nybegynder
25. februar 2004 - 13:55 #4
jeg ved alle de ting i siger her...

Og nej, jkrons, det fungere ikke! Den vil spørge alligevel og det er version 2003...

Men jeg har selv fundet svaret, beklager til alle der har svaret
Avatar billede jkrons Professor
25. februar 2004 - 14:06 #5
Helt i orden, men kan du ikke lige fortælle os, hvad løsningen var?
Avatar billede gnutella Nybegynder
03. marts 2004 - 22:25 #6
Hovsa, jeg har været til mange eksamner så glemte lige det her... Jo selvfølgelig skal svaret da gives. Svaret er at man ikke kan, men at man kan sætte kæderne til at opdatere manuelt, så slipper man for spørgsmål ved opstart. Gøres som under peter.erikse indlæg