Avatar billede mrfunder Nybegynder
24. februar 2004 - 19:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Søge-funktion?

Hej!!!!! Jeg søger en funktion hvor man kan søge 8)

Fkes.
Jeg søger på

mr bush

Så printer den alt ud der starter med mr bush..
Og hvis der nu er en bruger der hedder mr bush er sej så printer den også det ud når jeg søger på mr bush

Er der nogen der kan hjælpe mig med det?

1. Den skal printe et navn ud på hver linje
2. Det skal virke ;)

Min tabel ser sådan ud:

users
og inde i users har jeg feltet username

Den skal søge i alle felter derinde der hedder username..
Avatar billede mrfunder Nybegynder
24. februar 2004 - 19:30 #1
Håber der er nogen der kan hjælpe mig med det :)
Avatar billede krydset Nybegynder
24. februar 2004 - 20:56 #2
Jeg har et her jeg bruger i mit dvd kartotek måske du kan bruge det ??

her er det

<?PHP
session_start();
/*
*    +-----------------------------------------------------------------------------+
*        Projekt Name:    Show products
*    +-----------------------------------------------------------------------------+
*        Copyright Notes: Copyrights 2003 pc-dk.dk
*    +-----------------------------------------------------------------------------+
*      Disclaimer Notice(s)
*      DONT USE THIS SCRIPT UNLESS YOU HAVE MY PERMISSIONS ON PARER
*      WITH MY PERSONAL SIGNATURE ANY QUESTIONS FOR THAT
*      SEND ME A MAIL: TLARSEN@PC-DK.DK
*      IF YOU WANT TO USE THIS SCRIPT THEN MAIL ME AND PAY FOR IT
*    +-----------------------------------------------------------------------------+
*        Author(s): Thomas Larsen / Dk-Medieburner E-Mail: Tlarsen@pc-dk.dk
*    +-----------------------------------------------------------------------------+
*/

    #error_reporting(E_ALL); //For debuggin only, prints all error!
                            //remove the # to debug

/**
*    Module comments (Brief shorly what this piece of code do)
    This script is Searcing the movie database
*/

/*
    Here starts the code
*/

//This includes the file there is opening a connection to a MySql-database
include_once("dbconnect.php");

//Search code
//to avoid warning i am setting $search to emty here
$result = "";
if ($_SESSION['tjek'] !== "OK") {
    header("location:http://www.pc-dk.dk/video3/");
} else {

//$_POST['search'] is a formfield
$t_start = array_sum(explode(' ', microtime()));
if (isset($_POST['search'])) {

    //searching the database
    $res = mysql_query("SELECT * FROM film WHERE titel LIKE '%$_POST[search]%'") or die(mysql_error());
    //to avoid a warning i am setting $row to an emty array here-->
    $row = array();
    //runs the $res trough a while statement
    while ($row[] = mysql_fetch_array($res));
    //finds the numers of posts in the database
    $antal = mysql_num_rows($res);
    //Fjerner det største element i arrayet altid være et element med værdien false.
    array_pop($row);
    $exec_time = array_sum(explode(' ', microtime())) - $t_start;
    $result = $exec_time * 100;
}

//end if

/*
    Here stops the code
    if you have any html
    write it belowe here
*/
?>

<html>
    <head>
        <title></title>
        <link rel="stylesheet" type="text/css" href="../style.css">
    </head>

    <body background="">
    <?php echo "<div style='color:white;'>Søgningen tog&nbsp;" .substr($result,0,5). "&nbsp;secunder</div>"; ?>
    <table border="0">

    <?php
    if(isset($_POST['search'])) {
    foreach ($row as $film) {
        ?>
    <tr>
        <td><?PHP echo $film['id'] ?></td>
        <td><?PHP echo $film['titel'] ?></td>
        <td><?php echo "<a href='read_rest_movie.php?id=$film[id]&titel=$film[titel]' target='_new'>Læs resten</a>"; ?></td>

    </tr>
        <?php
    } //end foreach
    } //end if

    ?>
    </table>
    <form action="search_movie.php" method="POST">
    <table>
    <tr>
        <td>Søg på titel</td>
    </tr>

    <tr>
        <td><input type="text" name="search" id="txt_box"></td>
    </tr>

    <tr>
        <td><input type="submit" name="sog" value="Søg" id="submit"></td>
    </tr>

    </body>
</html>

<?php

?>
Avatar billede krydset Nybegynder
25. februar 2004 - 15:49 #3
er det noget du kan bruge
Avatar billede hans_ch Nybegynder
26. februar 2004 - 15:57 #4
Jeg går ud fra at det drejer sig om en søgning i en database?
Skal den kun finde brugere som hedder nøjagtigt det du søger på? altså kun "mr bush", og ikke "mr bush2" eller "hello mr bush"?

Så kan du benytte følgende hvis det er MySQL:
$res = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username = '$search'") or die(mysql_error());
Avatar billede mrfunder Nybegynder
11. marts 2004 - 20:08 #5
lukker