Avatar billede cem Nybegynder
24. februar 2004 - 16:37 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

stemmer dette?

Er det mulig å lage programmer med Visual Basic?

Kan dere gi noen eksempler på hva som er laget av Visual Basic? Slik at jeg vet hva jeg KAN lage?!
Avatar billede hashkagen Nybegynder
24. februar 2004 - 16:56 #1
tjaa, man kav lav virusser i visual basic program mer' ved jeg ek?
:-> (en eller anden skulle jo sige det= (FORCE TO THA LOL)
Avatar billede hashkagen Nybegynder
24. februar 2004 - 16:57 #2
hmmm? det var ik mig der skrev det. en af minne venner... ubideojndæpdojipsd
Avatar billede sjh Nybegynder
24. februar 2004 - 17:05 #3
ja ja...
Avatar billede sjh Nybegynder
24. februar 2004 - 17:06 #4
hvis man er rigtig god så kan man lave en notesblok..
Avatar billede cem Nybegynder
24. februar 2004 - 17:15 #5
hvilket språk brukte de som laget Police Quest 1?
Er det slike programmer jeg kan lage?
Avatar billede sjh Nybegynder
24. februar 2004 - 17:21 #6
Nu sider vi jo ikke bare at spiller helle dagen.. vi prøver på at programmere.. men hvis du går 110% ind for at du vil lave et spil så kan du nok lave sådan et og 5-10 alt efter hvor hurtig du er til at lære vb
Avatar billede sjh Nybegynder
24. februar 2004 - 17:22 #7
Men man kan lave næsten alt hvis man bruger lidt meget API til hjælp
Avatar billede spuncut Nybegynder
24. februar 2004 - 17:23 #8
VB er ikke et sprog til spil, det performer det ikke nok til. VB er et objektorienteret (ikke objektbaseret) sprog til databehandling og jeg mener ikke at der er produceret mange komercielle programmer i VB. Det er et fortrinligt sprog til "hjemme-programmøren"
Avatar billede sjh Nybegynder
24. februar 2004 - 17:24 #9
...sådan et og 5-10 alt efter... = ...sådan et om 5-10 år alt efter...
Avatar billede sjh Nybegynder
24. februar 2004 - 17:26 #10
det er bare fordi du ikke kan finde ud af API + DirectX og OpenGL
http://www.mentalis.org/vbexamples/list.php?category=DIRECTX
Avatar billede sjh Nybegynder
24. februar 2004 - 17:27 #11
Avatar billede spuncut Nybegynder
24. februar 2004 - 17:29 #12
....Men jeg ku' da godt li' at vide hvad man laver "high-performance" spil med. Jeg har hørt at C++ ikke er hurtigere end VB.
Avatar billede spuncut Nybegynder
24. februar 2004 - 17:34 #13
> sjh : jaja den er god med dig. API kan de alle sammen, derfor er det ikke nogen grund til at vælge VB netop til dette formål.
Avatar billede sjh Nybegynder
24. februar 2004 - 17:42 #14
nææ det har jeg da heller ikke skrævet.. men "cem" ville jo gerne høre om man kunne lave spil i vb.. og det kan man da godt.. ellers kunne du jo bare skrive det her: http://www.eksperten.dk/spm/468937 at han ikke skal købe vb...
Avatar billede spuncut Nybegynder
24. februar 2004 - 17:44 #15
>cem : Police Quest 1 er såvidt jeg husker et DOS-spil ....så det kan du ikke lave i VB. Som sjh er inde på kan du KUN bruge DirectX og OpenGL gennem Windows.
Avatar billede sjh Nybegynder
24. februar 2004 - 17:49 #16
Nej dos det kan man altså ikke lave i vb men jeg tror nok heller ikke det var et dos-spil "cem" ville lave (Jeg kenner ikke Police Quest 1 viste ikke at det var noget dos sjov) :o)
Avatar billede martin_moth Mester
24. februar 2004 - 19:12 #17
Du kan lave alt med Visual Basic - stort set.

Måske du skulle fortælle HVAD du gerne vil lave, og om du kan programmere i forvejen - så skal du få nogle bedre anbefalinger
Avatar billede cem Nybegynder
25. februar 2004 - 11:15 #18
Vel "Police Quest 1" er et dos spill, VGA, 16 farger...hehe...strategi..samme klasse som Kings Quest, Space QUest og så videre;)

Jeg kunne tenkt meg å lage et slikt spill,derfor lurer jeg på hva jeg trenger for å lage slike...;)

men jeg lurer OGSÅ på om dere eksempler eller bilder på program som er laget med VIsual Basic, som jeg kan laste ned...slik at jeg kan se hva som er mulig...
Avatar billede martin_moth Mester
25. februar 2004 - 11:41 #19
Med programmer mener du altså spil?
Hvis du mener programmer der kan håndtere data og databaser, så kan VB sikkert mere end du nogen sinde får brug for...
Avatar billede spuncut Nybegynder
25. februar 2004 - 15:30 #20
Hvis du vil programmere spil skulle du måske kigge på Dark Basic : http://darkbasic.thegamecreators.com/
Avatar billede cem Nybegynder
25. februar 2004 - 23:23 #21
men er det ikke noen som har prøvd kings quest, police quest eller space quest???

noen som vet hvordan de lages....tror jeg har hørt at de lages i gamle Basic....

noen som vet?
Avatar billede martin_moth Mester
26. februar 2004 - 08:58 #22
Dem der spiller PC spil og dem der programmere er vist forskellige mennester ;o)
Har ikke spillet et PC-spil i 5 år...
Avatar billede spuncut Nybegynder
26. februar 2004 - 17:21 #23
jooo.... jeg kendte godt xxx's quest og jeg har lavet mange ting i gode gamle GW-Basic i de hedengangne DOS-dage. Basic var osse dengang et lav-performance sprog, hvis man virkelig skulle lave noget som rykkede skulle man over i C og det var hverken Borlan eller Microsoft -'s versioner der skulle til .....men om jeg dog kan huske hvad den C hed ??? .....er det såddan noget gammelt skrammel du er ude efter ????
Avatar billede cem Nybegynder
26. februar 2004 - 19:01 #24
C?tenker du på noen av disse:
C#?
C++?

spuncut: nå vet du hva slags TYPE spill jeg ønsker å lage...forslag til hvilket språk jeg skal bruke??
Avatar billede spuncut Nybegynder
27. februar 2004 - 00:24 #25
jo....du skal lige gøre op med dig selv om vi skal snakke DOS eller Windows, C++, C# og VB Kan UDELUKKENDE lave programmer til Windows...er det til DOS skal du have fat i en gammel C-Fætter til det .... Jeg kommer pluselig ihu !! det var Watcom-C den hed http://www.openwatcom.org/ )... meeen helt ærligt ??? ;o)
Avatar billede cem Nybegynder
27. februar 2004 - 22:16 #26
xxxxx quest....er det beste spillene..hehe..:D
Avatar billede timmelimsen Nybegynder
01. marts 2004 - 20:21 #27
Vil Cem ikke bare forsøge at programere et klassiskt puzzle adventure, og spørger om VB kunne klare dette?
Jeg tror ikke han har lyst til at begynde at programere et DOS-spil i et eller andet obskurt oldsprog, men bare lave noget det minder om de gamle spil.
Jeg er ret så ny på VB området, men jeg ville nu mene at VB burde kunne klare et så relativt simpelt spil uden scrolling og hæftige animationer.

Måske ville Director passende til et sådant job, hell, Flash kan sgu nærmest klare det nu om dage...

/Tim.
Avatar billede spuncut Nybegynder
02. marts 2004 - 03:23 #28
..jo Flash er måske ikke et dårligt bud, og selvfølgelig kan det laves med VB. VB er bare ikke et sprog som direkte som er konstrueret med det formål at vende, dreje, skalere og farvelægge visuelle objekter. Watcom C var, ligesom Darkbasic mfl. er idag.
Avatar billede cem Nybegynder
18. marts 2004 - 20:06 #29
the end