Avatar billede m_187 Nybegynder
24. februar 2004 - 12:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Formatering af dato

Hej

Jeg har lidt problemer med formatering af dato... Jeg har skrevet koden her, men jeg vil have mulighed for at springe en dag eller flere frem, ved fx at sige Day(Now) +1. Det kan man også godt, men plusser man med et højt nok tal bliver der pludselig 30 dage i denne måned... og det passer jo ikke.

<%
    ' Formatering af dato (DD-MM-YYYY)
    If Day(Now) <= 9 Then
        varDayDate = "0" & Day(Now)
    Else
        varDayDate = Day(Now)
    End If

    If Month(Now) <= 9 Then
        varMonthDate = "0" & Month(Now)
    Else
        varMonthDate = Month(Now)
    End If

    varSubmitDate = varDayDate & "-" & varMonthDate & "-" & Year(Now)
    Response.Write varSubmitDate
%>

Findes der en måde at fixe dette problem? Jeg skal altså kunne lægge et vilketsom helst tal til dato'en og den skal kunne skifte måned (og år) af sig selv...
Avatar billede fennec Nybegynder
24. februar 2004 - 12:05 #1
dateadd("d",antal,dato)
Avatar billede fennec Nybegynder
24. februar 2004 - 12:07 #2
Avatar billede m_187 Nybegynder
24. februar 2004 - 12:40 #3
Tak for det, det virker nu også med Date +1 fx, men jeg vil gerne beholde formateringen af dato'en, sådan at formatet altid bliver DD-MM-YYYY.

Hvis jeg undlader at formatere dato'en, så bliver output MM/DD/YYYY, og hvis vi er i en måned under 10 (nov.) så bliver formatet M/DD/YYYY. Samme ting sker med dag hvis den er under 10.
Avatar billede fennec Nybegynder
24. februar 2004 - 12:46 #4
Session.LCID=1030.

Sæt dette i starten så er formatet som du ønsker, og du kan bruge dateadd() og datediff() funktionerne uden prob
Avatar billede m_187 Nybegynder
24. februar 2004 - 15:26 #5
Okay.. Jeg fik vist svar på mit spørgsmål...
Smid et svar, du..
Avatar billede m_187 Nybegynder
24. februar 2004 - 15:27 #6
Har du i øvrigt et link hvor man kan se de forskellige LCID'er? :)
Avatar billede fennec Nybegynder
24. februar 2004 - 15:27 #7
ok
Avatar billede fennec Nybegynder
24. februar 2004 - 15:38 #8
her kan alle koder ses, men den viser ikke hvilket datoformat det giver. Prøvede lige at søge på google, men fik kun samme liste. Det kunne faktisk være fedt med et link til datoformaterne.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/html/vsmscLCID.asp