Avatar billede claushelth Nybegynder
24. februar 2004 - 11:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

skal aktivere et link fra et objekt

har et javaScript objekt som skal aktivere en serverside fra en af funktionerne i objektet.

jeg kan ikke bruge onClick da det kun skal aktiveres hvis en bestem funktion i objektet bliver udført.

Hvordan kan jeg gøre dette?
Avatar billede nute Nybegynder
24. februar 2004 - 11:40 #1
kan du ikke sætte en boolean property i dit object, som fortæller om functionen er eksekveret eller ikke ?

function myClass()
{
    // PROPERTIES
    this.bIsFunctionExecuted = false;

    // FUNCTIONS
    this.myFunction = myFunction;

    // FUNCTION DEFINITIONS
    function myFunction()
    {
        var myVariable = 1+1;
        this.bIsFunctionExecuted = true;
    }

var objMyClass = new myClass();
objMyClass.myFunction();

if( objMyClass.bIsFunctionExecuted )
{
    alert( "aktivere en serverside" );
}

/nute
Avatar billede claushelth Nybegynder
24. februar 2004 - 11:52 #2
hmm, jeg er ikke rigtig klar over om vi forstår hinanden...jeg tror ikke mit problem er så komplekst.
jeg skal bare have aktiveret en serverside url, f.eks.
www.noget.dk/IncFiler.asp?navn=claus&status=gift
fra min javascript funktion
Avatar billede mm12010 Nybegynder
24. februar 2004 - 12:16 #3
Avatar billede claushelth Nybegynder
24. februar 2004 - 12:48 #4
hmm...ja nu bliver siden i hvert fald aktiveret, men det er ikke meningen at bruerne skal komme ind på denne side
Avatar billede roenving Novice
24. februar 2004 - 12:53 #5
Så smid en lille-bitte iframe ind, som siden kan loades med, for det eneste javascript kan fyre af for at aktivere noget server-side er en http-request !-)
Avatar billede claushelth Nybegynder
24. februar 2004 - 13:58 #6
Det har jeg desværre ikke mulighed for. Jeg tror ikke det er muligt at løse mit problom som jeg efterspørger. Jeg fandt istedet min asp funktion og kalder den i stedet for, ellers tak for hjælpen
Avatar billede claushelth Nybegynder
24. februar 2004 - 13:59 #7
.