Avatar billede beckman Nybegynder
24. februar 2004 - 09:55 Der er 2 løsninger

DB med billed links

Hej med jer.

Jeg har oprettet en DB med nogle reservedele. Disse reservedele skulle gerne have tildelt nogle billeder. Hvordan kan det laves ?

Når dette er lavet vil jeg gemme det hele som en html fil.

Håber på nogle rigtige gode svar.
Avatar billede terry Ekspert
24. februar 2004 - 10:21 #1
I'm not sure you can convert something like this to HTML! If your application is intended to be used on the web then I would suggest that you make it in ASP
Avatar billede overchord Nybegynder
24. februar 2004 - 11:06 #2
Selve det at gemme placeringen af en billede er ikke saa galt igen. Du skal foerst have oprettet en tabel (eller et nyt felt i din tabel over reservedele hvis der kun er et billede til hver del) med felter som indikerer hvor billedet ligger (f.eks c:\billeder\reservedel130A.gif) samt hvilke data for reservedele billedet haenger sammen med.
Naar dette er gjort kan du oprette en ubundet billede i din formular. Dette billed-element skal have instrukser om hvor billedet ligger hver gang der aendres post. Det nemmeste vil vaere at tilfoeje et skjult tekst-felt hvor stien til billedet skrives i. Derefter kan du laegge flg kode ind paa formularens After Update handling:
Me.MitBillede.Picture = Me.billedfelt
Det er en del arbejde - men lad os hoere ad hvis du sidder fast i processen et sted.

Mulighederne for at eksportere til HTML varierer en del mellem forskellige versioner af access - hvilken version bruger du?
Du skal ogsaa vaere opmaerksom paa at hvis du bare eksporterer det som html bliver det statisk - ikke flere opdatering fra databasen mm du gentager hele processen. Som Terry siger vil det vaere bedre at overveje nogle ASP