Avatar billede krak Nybegynder
23. februar 2004 - 13:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dump til fil

Hej

Jeg har nu forsøgt et stykke tid at få lavet en dump af en eksisterende mysql-database. Jeg har afprøvet kommandoen mysqldump, men kan ikke få det til at fungere rigtigt.

Jeg vil gerne have dumpen i een fil, der kan bruges til at sættes direkte ind i db igen!
- indtil nu har jeg fået strukturen ud, men ikke data...

Hvad er kommandoen fra shell?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2004 - 13:34 #1
mysqldump databasenavn > dump.fil

Den kan læses direkte ind igen.

Læs mere her:
  http://www.mysql.com/doc/en/mysqldump.html
Avatar billede krak Nybegynder
23. februar 2004 - 13:48 #2
Tak.

Lige et tillægsspørgsmål:
Bruges foreign key normalt i mysql? Jeg synes ikke de er med i dump'en...
Avatar billede bohlke Nybegynder
23. februar 2004 - 13:50 #3
foreign keys er understøttet af mysql, men som så meget andet funktionalitet i MySQL virker de (min erfaring) ikke altid efter hensigten.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2004 - 13:53 #4
MySQL supporterer kun foreign keys for InnoDB tabeller - ikke for MyISAM
tabeller. Langt de fleste bruger MyISAM tabeller.

http://www.mysql.com/doc/en/InnoDB_foreign_key_constraints.html
Avatar billede krak Nybegynder
24. februar 2004 - 10:01 #5
ok, så forstår jeg bedre... Jeg bruger nemlig MyISAM.