Avatar billede Morten Nybegynder
23. februar 2004 - 11:53 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Kontrollerer Save

Hej

Jeg fandt en rigtig god løsning til mit problem omkring egenudviklet save funktion i word i dette spørgsmål:

http://www.eksperten.dk/spm/448293

Mangler du lige lidt for at det virker 100% hos mig - for hvis brugeren nu har ændret i dokumentet og lukker kommer word og spørg om ændringer skal gemmes - og her bruges "standard" gem - hvordan kan jeg overrule dette og bruge min egen gem funktion?
Avatar billede Morten Nybegynder
23. februar 2004 - 11:54 #1
Mangler du = Mangler dog
Avatar billede rvm Nybegynder
23. februar 2004 - 12:20 #2
Lidt længere ned i spørgsmålet du rerererer til står løsningen *S*

Du må nemig også lave en kode på GemSom for at det virker:

Sub SaveAs
  din kode
End Sub
Avatar billede Morten Nybegynder
23. februar 2004 - 12:37 #3
Hmmmmmmmmmmmmmm

Den har jeg siddet og bakset med...

og kunne ikke få det til at virke fordi jeg havde kaldt modulet det samme som function... hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.....

Men tak for hjælpen
Avatar billede rvm Nybegynder
23. februar 2004 - 12:41 #4
Ja - sådan kan det gå *S'
Avatar billede Morten Nybegynder
23. februar 2004 - 12:43 #5
Kan du ikke lige fortælle mig om det skal ligge et bestemt sted

Når jeg putter den ind i min skabelon under thisdocument - så fryser den...?
Avatar billede rvm Nybegynder
23. februar 2004 - 12:47 #6
Den må ikke ligge i ThisDocument. Den skal ligge i et almindeligt af dig oprettet modul.
Avatar billede Morten Nybegynder
23. februar 2004 - 13:10 #7
men - ja undskyld at jeg skal have det i pap - så virker det da ikke, gør det?
Avatar billede rvm Nybegynder
23. februar 2004 - 13:25 #8
Jo - så virker det netop *S*

ThisDocument er "kun" til de forudprogrammerede hændelser - såsom Document_New eller Document_Open
Avatar billede Morten Nybegynder
23. februar 2004 - 13:27 #9
altså jeg mener - nu har jeg lagt den i et modul - men den gemmer bare på alm. vis...

Skal subben hedde fileSaveAs eller bare SaveAs ???
Avatar billede rvm Nybegynder
23. februar 2004 - 13:38 #10
SaveAs

Virker den anden Save som du refererer til ?

Du kan også arbejde med DisplayAllerts = False (bare et forslag lige fra hoften *S*)
Avatar billede Morten Nybegynder
23. februar 2004 - 13:43 #11
Nu lagde jeg lige en break både på saveas og save - men den fanger ingen af dem - den lukker bare dokumentet og gemmer det...

Altså det jeg har gjort er at oprette

Public Sub SaveAs()
Call SaveOrder
End Sub

Men den fanger det ikke ....???????
Avatar billede rvm Nybegynder
23. februar 2004 - 14:16 #12
Den skal jo ligge i ThisDocument...

Og navnene er:

Public Sub FileSave()
    MsgBox "Save"
End Sub
Public Sub FileSaveAs()
    MsgBox "SaveAs"
End Sub
Avatar billede Morten Nybegynder
23. februar 2004 - 15:48 #13
Det virker ikke....

Men kan jeg så fange den på Close?
Avatar billede rvm Nybegynder
23. februar 2004 - 16:45 #14
jep - Document_Close

men det burde virke - det gør det hos mig...
Avatar billede Morten Nybegynder
24. februar 2004 - 11:03 #15
og det er ikke fordi de skal hedde Public Sub Document_SaveAS...?

Tester lige
Avatar billede rvm Nybegynder
24. februar 2004 - 11:17 #16
Nej - det skal ikke hedde "Public Sub Document_SaveAS"

kun

"Public Sub FileSaveAs"
Avatar billede Morten Nybegynder
24. februar 2004 - 11:35 #17
Hmmmmmmm... fejlen sad 40 cm fra skærmen (endnu engang hahahha)

Jeg havde jo også indsat koden fra det spørgsmål jeg omtaler andetsteds...

Klart nok - der disabler jeg jo save og saveas (tror i hvertfald det var problemet)

men når jeg nu lige har dig så har jeg et lille problem mere - (opretter gerne et spørgsmål hvis du ønsker det)...

Nu har jeg lagt min kode ind i Save og SaveAs - men ønsker ikke at koden skal kører hver gang brugeren bare lukker vinduet - kan jeg under Document_Close teste på om der er lavet ændringer i dokumentet og hvis der er så fyrer min kode af i stedet for Word's Standard Gem - for den bruger nemlig ikke min kode under Save....

Var det forståeligt?
Avatar billede rvm Nybegynder
24. februar 2004 - 12:09 #18
FilSave  skulle kun køre, når der er lavet ændringer i dokumentet...

Hvis din kode ikke køre under Save, så er et nok fordi det skal hedde FileSave *S*
Avatar billede Morten Nybegynder
24. februar 2004 - 12:43 #19
Sådan her ser ThisDocument ud i den skabelon jeg bruger:

Private Sub Document_Close()

End Sub

Public Sub FileSaveAs()
  Call saveOrder
End Sub
Public Sub FileSave()
  Call saveOrder
End Sub

Det jeg ønsker er at når brugeren lukker dokument og har lavet ænderinger så skal den bruge min egen gem-funktion og ikke Word´s - men sådan fungerer det ikke....
Avatar billede rvm Nybegynder
24. februar 2004 - 14:26 #20
Prøv denne:

Sub filesave()
Call saveOrder
End Sub

Sub fileSaveAs()
Call saveOrder
End Sub

Sub Document_close()
ActiveDocument.SaveAs , False
Call saveOrder
End Sub
Avatar billede Morten Nybegynder
25. februar 2004 - 08:45 #21
Tak - det virker
Avatar billede Morten Nybegynder
25. februar 2004 - 11:14 #22
Håber du er der RVM...

Der er yderligere stødt problemer til....

Det virker fint med at ligge den på Close - men for at skabe disse dokumenter kører der en makro som mange gange åbner og lukker det dokument hvor ovenstående kode er indsat - dvs. at brugeren spørges og spørges og......

Det var ikke hensigten - så nu er mit spørgsmål kan man deaktiverer funktionen når der køres en mailmerge eller kan man "smage" på om brugerne fysisk klikker på Luk dokument/lukker på krydset i højre øverste hjørne sådan at funktionen kun kører når det er brugeren som aktiverer Luk...??????
Avatar billede rvm Nybegynder
25. februar 2004 - 11:21 #23
Du kan godt smage på om der kører en mailmerge og derved sætte en variabel, der midlertidigt deaktiverer koden i "Document_close", men det kræver at du mindst bruger word 2000 og så en del kode *S*

Jeg har koden i en Wordskabelon, så hvis du skriver din email, så kan jeg sende den til dig.
Avatar billede Morten Nybegynder
25. februar 2004 - 11:23 #24
Jeg bruger word 2000 så den er fjong

morten.frederiksen@crawford.dk

Flere point gives når skidtet kører.... ;O)