Avatar billede c_g Nybegynder
23. februar 2004 - 01:27 Der er 64 kommentarer

download af filer fra ftp

Hej
kan jeg få access til automatisk at downloade en fil fra en given ftp-site efter indtastning af
fil-navnet i et felt.
For hurtige løsning gives 200 points
Gerne udførlig beskrivelse :)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
23. februar 2004 - 07:25 #1
Det er ikke en komplet løsning, men prøv at kigge på  http://vbnet.mvps.org/index.html?code/internet/ftpdownload.htm
Koden der skal nok kunne rettes til så du kan bruge den.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
23. februar 2004 - 07:27 #2
Avatar billede terry Ekspert
23. februar 2004 - 18:05 #4
obvioulsy not important :o)
23. februar 2004 - 22:50 #5
Det er ganske simepelt. Du laver bare en alm. docmd.transfertext eller transferdatabase eller transferspreadsheet, således:

DoCmd.TransferText acExportDelim, "Export Orderlist Specification", "qry Orderlist to Basset", "ftp.dinFTPside.dk/"" target="_blank">ftp://brugernavn:password@ftp.dinFTPside.dk/" & Me!ExportPath, False

Me!ExportPath er filnavnet, som du ønsker at imporetere (en textfil i dette tilfælde)

ved at bruge CommonDialog kan du også nemt browse på FTP-sitet og udvælge din fil. (se evt dette spm for info om commondialog: http://www.eksperten.dk/spm/468974)

/Thomas
Avatar billede c_g Nybegynder
24. februar 2004 - 13:00 #6
Øh Sorry
Jeg er nok mere newbie end jeg lige troede :(
Jeg kan ikke få gang i nogen af jeres forslag
er der en som kan forklare lidt mere detaljeret ?
mod et par yderligere points?

Kort forklaring til det jeg skal bruge:

Jeg har lavet en database med en fil base til
printfiler som jeg har indexeret efter filnavn
disse filer ligger på en ftp-server
Ideen er at når jeg taster en ordre ind med
tilhørende filnavn så skal den når jeg hopper vidre fra
det felt hvor jeg har indtastet filnavnet at access så
automatisk skal downloade fil til en given mappe..
Avatar billede c_g Nybegynder
28. februar 2004 - 14:15 #7
Hej Terry

Jeg har ikke rigtig nogen clue til hvad jeg skal gøre
med dit forslag jeg har forsøgt at sætte det ind i en
"hændelsesprocedure" efter indtastning og rette linket til
ftp'en og destination mappen men jeg kan ikke få det til at
virke. Har du mod på at hjælpe mig step by step ? mod ekstra points ?

/Carsten
Avatar billede terry Ekspert
29. februar 2004 - 20:27 #8
Dowload this file http://home1.stofanet.dk/santhel/Download/InetTransfer sample 2000.zip

Then you need to alter or see the code in frmTestCases which I have market with '<<<<<<

It is important thet you alter the values with your data otherwise it will not work. (The URL's passwords etc. must be correct)
Avatar billede terry Ekspert
29. februar 2004 - 20:29 #9
The file name in thelink is "InetTransfer sample 2000.zip"
Avatar billede c_g Nybegynder
01. marts 2004 - 13:44 #10
Hi Terry

thank you for help so far !!

I alter the 2 linies like descript, but when I push the button
Access can't start the file transfer. Furtermore it's not quit what
I needed. I need access to download the file automaticly after
typing it in and saving it with the same file name in a
given folder

Carsten
Avatar billede terry Ekspert
01. marts 2004 - 16:51 #11
So you dont want to be able to use the file open/save dialog?
Avatar billede c_g Nybegynder
01. marts 2004 - 17:39 #12
No I sometimes need to download 50-100 files a day
so it would be great if I had one less step to do

It didn't work in the download option!?
Avatar billede terry Ekspert
01. marts 2004 - 17:59 #13
Is it the same filename you downlaod every time?
Avatar billede c_g Nybegynder
01. marts 2004 - 19:12 #14
No various
Avatar billede terry Ekspert
02. marts 2004 - 19:37 #15
OK, this is an example.
First make a function in a module, and note that you need to alter the user name and password.

Function TestFTP(sourceFile As String, destinationFile As String)
On Error GoTo ErrHandler
Dim objFTP As FTP

  Set objFTP = New FTP
  With objFTP
    .UseProxy = True
    .FtpURL = sourceFile
    .destinationFile = destinationFile
    If .FileExists Then .OverwriteTarget = True
    .ConnectToFTPHost "YourUserName", "YourPassword" '<<<<<<<< user name and password
    .WriteFTPDataToFile
  End With
ExitHere:
  On Error Resume Next
  Set objFTP = Nothing
  Call SysCmd(acSysCmdRemoveMeter)
  Exit Function
ErrHandler:
  MsgBox Err.Number & vbCrLf & Err.Description, vbCritical + vbOKOnly, Err.Source
      Resume ExitHere
End Function

Now you need to make a form with two fields name txtSource and txtDestination, I'm sure you can guess what these are for.
Now place a button on the form and name it cmdFTPDownLoad
Then make an on click event like this.

Private Sub cmdFTPDownLoad_Click()

  TestFTP Me.txtSource, Me.txtDestination

End Sub

Now you enter the source URL and the destination file in th etwo fields and press the button.

It is VERY IMPORTANT that the URL, user name and password are correct. If they are not then it WILL NOT work! But there is nothing wrong with the code!

NOTE: To use the function from your own routine you call it like this

TestFTP <Source file>, <Destination file>
Avatar billede terry Ekspert
02. marts 2004 - 19:38 #16
NOTE: this is used togther with the example I sent, but instead of using the little form with three buttons you us ethe on eyou make here!
Avatar billede terry Ekspert
03. marts 2004 - 21:41 #17
have you looked at this?
Avatar billede terry Ekspert
04. marts 2004 - 19:48 #18
.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
04. marts 2004 - 19:50 #19
N.B. 200 points er rigeligt for et svar
Avatar billede c_g Nybegynder
05. marts 2004 - 02:49 #20
Sorry have been busy last days but I'll give it a try today
Avatar billede c_g Nybegynder
05. marts 2004 - 02:51 #21
Det er da min points !?
og da jeg ikke selv kunne løse det ville jeg
heller end gerne give 200 + mere hvis jeg kunne få det
løst
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
05. marts 2004 - 10:27 #22
c_q jeg er godt klar over at det er din points - men du vil sikkert med tiden finde ud af at der er en mening med det jeg siger...

Et kort eksempel....

Lad os sige jeg har et computerproblem....

1. jeg opretter bare en ny bruger her på Eksperten og knalder samtlige startpoints af.

2. Når mit problem er computerproblem er løst logger jeg ind som min gamle bruger og har derved sparet en masse points... ka du se fidusen?

Dette ville ikke være så interesant hvis man holdt sig til den pointudeling Eksperten foreslår: 15 / 30 / 60
Avatar billede c_g Nybegynder
05. marts 2004 - 13:26 #23
Tak for tippet :)
Nej sorry...du har sikkert ret

For en god ordens skyld vil jeg lige
sige at det ikke er det jeg har gjort.
Avatar billede terry Ekspert
05. marts 2004 - 16:32 #24
if you look at the rules then 200 is max points allowed, so wher is the problem? and I'm not asking for anymore!
Avatar billede terry Ekspert
07. marts 2004 - 17:51 #25
c_g how it going here?
Avatar billede terry Ekspert
08. marts 2004 - 19:46 #26
and?
Avatar billede c_g Nybegynder
08. marts 2004 - 20:50 #27
working on it!
Avatar billede terry Ekspert
08. marts 2004 - 21:13 #28
:o)
Avatar billede terry Ekspert
12. marts 2004 - 18:09 #29
and now I'm off for somthing to eat
Avatar billede terry Ekspert
14. marts 2004 - 19:45 #30
c g this questio has been open for quite some time now, are we getting there?
Avatar billede terry Ekspert
20. marts 2004 - 17:08 #31
c g> almost a month has gone by now, I think you should think about closing this question now!
Avatar billede terry Ekspert
30. marts 2004 - 20:45 #32
Come on man! How on earth can we take you serious another time, if you cant respond?
Avatar billede terry Ekspert
31. marts 2004 - 21:02 #33
nu er det nok! Anmeldt!
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
31. marts 2004 - 21:46 #34
Terry - helt ærligt, det er sgu for barnligt - ja undskyld jeg siger det.
Avatar billede terry Ekspert
01. april 2004 - 19:12 #35
whats your points oneskarvonly? How often have you waited over a month for a responce? I see NOTHING childish in reporting this, and as I have also pointed out to admin it should be them who follow up on users who misuse the system!
Avatar billede terry Ekspert
01. april 2004 - 19:16 #36
The only payment we get for our time is the points, so if all users didnt respect this system then I am sorry to say but I doubt eksperten would exist!
Avatar billede terry Ekspert
04. maj 2004 - 20:46 #37
.
Avatar billede terry Ekspert
14. maj 2004 - 18:23 #38
.
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
14. maj 2004 - 20:40 #39
What my point is? - det skal jeg sige dig Terry - Nok er Eksperten et godt sted at søge hjælp o.s.v. - Men du burde derimod anmeldes for SPAM - ta dig dog sammen - ignorér denne tråd og kom videre.... Det virker umiddelbart som om du ikke har andet at lave end at kompensere for den udannelse du aldrig fik på politiskolen....

"How often have you waited over a month for a responce?"  Terry  -  Du er vidst den eneste der sidder og venter... -  er der ikke et eller andet du kan give dig til i ventetiden?
Avatar billede terry Ekspert
14. maj 2004 - 21:33 #40
one... please take not of my comment 01/04-2004 19:16:00

I see NOTHING at all wrong in contacting admin, that is what they are here for.
It must me who decides when to forget this question not you, so why are you (SPAMMING) sticking your nose into something which doesnt concern you?
If I want to use my time in trying to get c g to respond is entirely up to me. So YOU should stop playing policeman too!

And you are right, I dont have a police background, only 15 years with the british military!

Hope you have a good weekend :o)
14. maj 2004 - 22:50 #41
Jeg vil give Terry ret! Hvis folk ikke har respekt for andre folk og den hjælp og indsats, som de giver, så bliver man sgu på et tidspunkt træt af at hjælpe. Jeg er nået til det punkt, at jeg tit kontrollerer hvor mange åbne spm en person har, inden jeg bruger tid på at hjælpe. Personer som har 20-30 åbne spm gider jeg slet ikke hjælpe - hvorfor skulle jeg spilde min tid på det, når der er stor sansynlighed for at jeg aldrig får så meget som et tak?

Så når Terry bliver ved med at punke c_g for at få sit 'honorar', så er det sgu da for dårligt, at det overhovedet er nødvendigt. Og jeg ser frem til den dag, hvor ekperten får indført transaktioner mod alle de åbne spm 8jeg ved godt, at c_g kun har dette ene og han er sikkert lovligt undskyldt). Jeg ved at de er ved at lave begrænsninger for hvormange åbne spm man kan have på én gang - det er en start.

Og du, oneskarvonly, hvad blander du dig for? Jeg ville nok heller ikke selv anmelde et spm til Admin pga manglende svar (så skulle jeg anmelde et par hundrede brugere), men jeg mener da, at man bør respektere at der er nogen, som prøver at forsvare deres ret til sine point.

Og c_g, jeg synes også, at du skal prøve at opprioritere din tid på eksperten, så du kan få givet folk de point, som de fortjener. Det er det mindste man kan gøre som tak ofr indsatsen.

Well, det var bare min uforbeholdne mening :o)
Avatar billede terry Ekspert
15. maj 2004 - 10:02 #42
tak for støtten, og god weekend Thomas :o)
Avatar billede terry Ekspert
16. maj 2004 - 09:42 #43
oneskarvonly>Using Karma to hit me on the head doesnt get you anywhere!
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
16. maj 2004 - 12:23 #44
Jeg har ikke rørt din karma !!!!

(men tak for den lækre karma du har givet mig - flot)
16. maj 2004 - 12:29 #45
oneskarvonly->sorry, det var mig, som var begyndt at give dig en 'dårlig karma', da jeg syntes at det er lidt langt ude, at du - som ellers aldrig bevæger dig ind i Access-kategorien - pludselig slår ned på Terry over dette. Det virker mere som om, du sidder og leder efter nogen at slå ned på.
Jeg bekklager at jeg ikke fik skrevet begrundelse på, men jeg blev afbrudt og det var min mening at vende tilbage.
Jeg har nu fjernet den igen og vil genoverveje det (nu er jeg faldet lidt ned igen :o)
16. maj 2004 - 12:32 #46
Jeg mener dog stadig ikke, at det er i Ekspertens ånd, at bryde ind og kalde folk barnlige fordi de gerne vil have deres point. Og da Karma netop er udtryk for om en person følger Ekspertens regler og etik, så mener jeg stadig at du ligger på grænsen.
Avatar billede terry Ekspert
16. maj 2004 - 12:38 #47
oneskarvonly>If it wasnt you then someone may have a bad taste in their mouth, and they might even remove the karma they have given me. If they do then I will also remove mine from yours. If you arent happy with that then you are also welcome to give me some negative karma.

You could also ask yourself WHY we ended up here!
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
16. maj 2004 - 12:59 #48
Please believe me Terry - I havent "touched" your karma...
16. maj 2004 - 13:08 #49
problemet er måske, at der ofte sidder folk (som du måske oneskaronly?) og kigger spm gennem - blot for at kunne bidrage med noget (både godt og skidt). Dt behøver derfor ikke være oneskaronly, som her givet dig dårlig karma, terry. Det kan lige så godt være én, som blot er kommet forbi og som er blevet harm over et eller andet. Det har jeg selv oplevet med de 2 dårlige karma, som jeg har modtaget :o(
Avatar billede terry Ekspert
16. maj 2004 - 13:15 #50
well then you have nothing to worry about, I'm sure things will be cleared up just a soon as mine is as it was.

Its too easy for people to give bad karma without placing a name. Obviously they are afraid of the consequences.
16. maj 2004 - 13:19 #51
Jeg mener at der er fordele ved at karma er anonym (selvom jeg gerne ville vide, hvem der havde givet mig mine dårlige). Læs evt mit forslag og efterfølgende diskusion her: http://exp.dk/spm/496030
Avatar billede terry Ekspert
16. maj 2004 - 13:19 #52
Thomas I agree,so lets put it to the test!

oneskarvonly> give me some Karma placing your name. If I see that I received this then I will apologize and give you 100% karma with a link to this question so that other users can see it!
Avatar billede terry Ekspert
16. maj 2004 - 13:22 #53
But obviously this is only going to work if oneskarvonly is honest:o)
Avatar billede c_g Nybegynder
16. maj 2004 - 13:33 #54
Beklager at det skulle komme så vidt !
Jeg har desværre været forhindret i at
afslutte tråden, men ville ikke snyde nogen!
Beklager!
Avatar billede terry Ekspert
16. maj 2004 - 13:52 #55
c_g>Nice to hear from you after such a  long time :o) Dont you think it would be a good idea to close this question now then?
Avatar billede terry Ekspert
16. maj 2004 - 15:43 #56
obvioulsy oneskarvonly doesnt want to rectify this "misunderstanding". None the less, once my karma is corrected I'll remove it!
Avatar billede terry Ekspert
16. maj 2004 - 15:49 #57
and I dont see HOW the person who has given c_g bad karma can know, the reason for him not giving points. Must be able to read peoples minds :o)
Maybe we can guess who that is!
Avatar billede terry Ekspert
16. maj 2004 - 21:07 #58
:o)
Avatar billede terry Ekspert
16. maj 2004 - 21:08 #59
and I hope it stays that way!
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
17. maj 2004 - 11:12 #60
"obvioulsy oneskarvonly doesnt want to rectify this...."  Terry på baggrund af hvad antager du det? - skal jeg sidde bag computeren hele døgnet ?
Avatar billede terry Ekspert
17. maj 2004 - 18:58 #61
det gøre vi andre :o)
Avatar billede terry Ekspert
17. maj 2004 - 21:06 #62
c_g>16/05-2004 13:33:48

Then why the f... dont you close the question? If you had done this when you received you rhelp then all of this would never have happened!
Avatar billede terry Ekspert
19. maj 2004 - 13:37 #63
oneskarvonly>16/05-2004 13:19:44!
Thanks for the positive karm, as you can I have removed the karma I gave you, NOT because of the positive karma I have received but BECAUSE strangely enough the zero karma I had received and also that which c_g had received has been removed.

You are welcome to remove the karma that you have given me, unless of course you want others to read this question.
Avatar billede cool_casper Nybegynder
12. juni 2004 - 16:13 #64
.. AT i gider!