Avatar billede imadchabab Nybegynder
22. februar 2004 - 22:58 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

baggrund udskrives foran tekst

Jeg har et dokument i word 2000 , som indeholder noget tekst med et baggrund.

Når jeg trykker på udskriv, så får jeg et udskrift hvor jeg kun ser baggrunden,....(teksten bliver lagt under baggrunden)..
Jeg har prøvet at slå udskrivningen af baggrunden fra i indstillingerne...  så bliver teksten udskrevet alene.....

'
Hvad kan jeg lave så jeg får udskriften som jeg ser det på skærmen.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
22. februar 2004 - 23:05 #1
markere teksten; vælge "rækkefølge"; sige forest..

eller

markere baggrunden, -> instillinger -> bag tekst.
Avatar billede imadchabab Nybegynder
22. februar 2004 - 23:07 #2
det har jeg gjort,,,,, uden held
JEg får altid baggrunden udskrevet foran teksten på printeren...

Selvom jeg ser tekste foran baggrunden på skærmen
Avatar billede thedeathart Nybegynder
22. februar 2004 - 23:12 #3
er det i udskrift-visning eller online-visning ?
Avatar billede imadchabab Nybegynder
22. februar 2004 - 23:33 #4
på selve papiret.... Udskriften
Avatar billede jkrons Professor
23. februar 2004 - 14:51 #5
Er din tekst "spejlskrift" - altså fx hvid tekst på sort baggrund?  Det er der visse printere, som simpelthen ikke kan finde ud af.
Avatar billede imadchabab Nybegynder
23. februar 2004 - 17:17 #6
Nej det er det ikke.... Det er helt almindeligt teksboks med tekst i...
Avatar billede imadchabab Nybegynder
23. februar 2004 - 17:30 #7
Når jeg trykker på "vis udskrift" er det som det skal være ( baggrund bag tekst),,, men på papiret kommer baggrunden foran teksten..
Avatar billede jkrons Professor
23. februar 2004 - 18:05 #8
Hvilken farve har baggrunden? Mit bedste gætr er stadig at det er din printdriver, der laver "ulykker", så den printer tingene i den forkerte rækkefølge. Har du evt prøvet at udskrive på en anden printer?
Avatar billede imadchabab Nybegynder
23. februar 2004 - 18:13 #9
baggrunden består af en "kasse" med fyld i... Grøn farve.. Jeg har prøvet på en anden printer og får det samme problem
Avatar billede jkrons Professor
23. februar 2004 - 18:16 #10
Kan du evt sende dokumentet, så skal jeg prøve at se på det? jkr@lyngby.nu
Avatar billede jkrons Professor
25. februar 2004 - 12:34 #11
Jeg har nu afprøvet dit dokument på 3 forskellige printere, og det kommer rigtigt ud på alle.

Så jeg er stadig overbevist om, at det er printeren eller printerdriveren, der er problemet. Da du udskrev på en en anden printer, var det da en anden type printer?
Avatar billede imadchabab Nybegynder
25. februar 2004 - 18:00 #12
Jeg har en HP Laserprinter, og en xerox farveprinter 5750.... begge gav mig det samme. hvor baggrunden er foran teksten...

Jeg har også at "printe" til en PDF converter.. og der fik jeg en pdf fil hvor baggrunden var foran teksten,..... så jeg tror ærligt talt, at det må være min computer.. på en eller andet måde
Avatar billede jkrons Professor
25. februar 2004 - 18:19 #13
Jeg har prøvet på en HP990CXi blækprinter, en HP4500c laserprinter og en XEROX C40 og det kom rigtigt ud på dem alle.
Avatar billede jkrons Professor
25. februar 2004 - 18:19 #14
Så måske har du ret i at det må have noget med computeren at gøre.