Avatar billede kartinm Nybegynder
22. februar 2004 - 17:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

script til at finde bredden på et layer element

jeg har lavet en dynamisk menu, hvor indholdet er hevet ud af en database, og alle submenu´er lægges i hver sit layer. Problemet er, at hvis der er flere levels.. f.eks. menu -> submenu -> sub-submenu...
Hvordan finder jeg den position, hvor sub-submenu layeret skal placeres. submenu layerets bredde er afhængig af indholdets størrelse, d.v.s. at jeg IKKE på forhånd angiver en bredde. Hvordan finder jeg den yderste højre kant på submenu-layeret. Hvis jeg finder den, så kan jeg sige:

sub-submenu.left = submenu.right -5px... hvis I forstår...
Avatar billede skovenborg Nybegynder
22. februar 2004 - 17:53 #1
prøv getPos funktionen (hvem der så end har lavet den ;-)
function getPos(elm) {
    for(var zx=zy=0;elm!=null;zx+=elm.offsetLeft,zy+=elm.offsetTop,elm=elm.offsetParent);
    return {x:zx,y:zy}
}

Den returnerer den faktiske placering af et element. Hvis du vil have placeringen af en submenu med id'en submenu1 skriver du:
obj = getPos(document.getElementById("submenu1"));
x = obj.x;
y = obj.y;
Avatar billede skovenborg Nybegynder
22. februar 2004 - 17:55 #2
hov det var den højre kant - så skal du nok hellere bruge offsetWidth fx
sub-submenu.left = document.getElementById("submenu1").offsetWidth - 5;
Avatar billede kartinm Nybegynder
22. februar 2004 - 18:18 #3
men virker denne  sætning i alle browsere ( næsten ) eller kun i IE ? :
document.getElementById("submenu1").offsetWidth - 5;

Kender nogen lignende sætninger, til de andre browsere ?
Avatar billede skovenborg Nybegynder
22. februar 2004 - 18:54 #4
offsetWidth virker også i andre browsere men kan have andre tolkninger af hvordan den måles
Avatar billede roenving Novice
23. februar 2004 - 14:13 #5
>>skovenborg

-- til din historik: olebole (som jeg har den fra !-) siger, at det er jumper, som i sin lavede den !o]
Avatar billede skovenborg Nybegynder
23. februar 2004 - 18:34 #6
ahh, mente nok jeg havde set det et sted - den er jo blevet referet til utallige gange herinde ;-)
Avatar billede kartinm Nybegynder
04. januar 2005 - 15:31 #7
lukker