Avatar billede ioi20c0iv Nybegynder
22. februar 2004 - 16:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

logon adgangskode glemt

ja, nu er jeg blevet sat på arbejde af naboen ;) (jeg lyver ikke).

vedkommende har XP HOME og har oprettet en logon. Problemet er bare at vedkommende har glemt adgangskoden. jeg har selv win98 så jeg ved iike hvordan man arbejder med XPen. Hvad skal jeg gøre for at komme ind i systemet udenom logon vinduet og ændre på adgangskoden. kan man gå ind gennem fejlsikret tilstand som på 98' oder was. hvis ja hvilken kommando skal jeg benytte mig af?. Med andre ord hvordan får jeg deres PC op og køre igen?
Avatar billede thedeathart Nybegynder
22. februar 2004 - 16:45 #1
NEJJJ, hvis han her glemt passwordet er der ingen vej uden om at geninstallere systemet. Men KUN hvis det er adminen, hvis han har opretten en anden konto kan han prøve at logge ind med -> user: administrator password: intet password

:-(((
Avatar billede cp1 Nybegynder
22. februar 2004 - 16:55 #2
Avatar billede hmortensen Nybegynder
22. februar 2004 - 16:57 #3
Der er en anden mulighed. Med programmet CIA commander, kan man skifte administrator koden på alle NT systemer (NT/2000/XP/2003).

http://www.downseek.com/download/21971.asp
http://www.matcode.com/ciacmd.htm
Avatar billede cp1 Nybegynder
22. februar 2004 - 16:58 #4
kilde her http://www.winxpfix.com/page17.htm#createpr

Create Password Reset Disk Tip.
By Raymond

A common problem is what to do when your computer account password is forgotten. In an attempt to help out with this problem, Windows XP now includes a Password Reset Disk feature.

To create a Password Reset Disk, open Control Panel from the Start Menu, open User Accounts, then open (click on) the User for which you want to create a Password Reset Disk. Along the upper left side of the window, click on Prevent a Forgotten Password.

This starts the Forgotten Password Wizard. Insert a blank floppy disk and follow the prompts through the Wizard. When the process is complete, label the disk and store it in a safe place. In the next tip, we'll show you how to use the disk if you forget your password. WinXpFix.com

Note: The process is different for XP Professional computers which are part of a Domain.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
22. februar 2004 - 17:00 #5
cp1, kræver det ikke at det er gjort inden uheldet er ude ?
Avatar billede cp1 Nybegynder
22. februar 2004 - 17:02 #6
ikke hvis du ka logge ind på administrator desktoppen og det ka de fleste fordi de ikke sætter password på den...
Avatar billede hmortensen Nybegynder
22. februar 2004 - 17:03 #7
Så er der jo heller ikke noget problem, hvis der ingen kode er på administrator kontoen, hvilket også er ekstremt dumt
Avatar billede cp1 Nybegynder
22. februar 2004 - 17:06 #8
jammen det er da fuldstændig rigtigt,men mange "almidelige" mennesker aner ikke at der er en adminstartor desktop og i dette tilfælde er det jo en bruger der ikke kender til xp...
Avatar billede cp1 Nybegynder
22. februar 2004 - 17:10 #9
almidelige=almindelige , adminstartor= adminstrator , f*cking taster*g*
Avatar billede ioi20c0iv Nybegynder
22. februar 2004 - 17:19 #10
DVS. at hvis de har intastet en adgangskode til admin. kontoen som de også har glemt så er der ingen vej udenom om en genindstallering?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
22. februar 2004 - 17:44 #11
Jo, ved at downloade CIA Commander, så man så ligger på en diskette, og starter maskinen op på, og der kan man så ændre koden
Avatar billede thedeathart Nybegynder
22. februar 2004 - 17:48 #12
ioi20c0iv - Ja, medmindre du hacker computeren..
Avatar billede hmortensen Nybegynder
22. februar 2004 - 19:29 #13
Fik du det til at virke ?
Avatar billede hyben Novice
25. februar 2006 - 18:12 #14
Jeg har hentet cia, men den virker ikke og nu skriver min pc hele tiden :No boot device available strike F1 to retry boot, F2 for setup utility.

Hjælp, hvad gør jeg??