Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
22. februar 2004 - 14:12 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til framesæt

Mit framesæt ser sådan her ud:
<frameset framespacing="0" border="0" rows="122,*,306" frameborder="0">
  <frame name="top" scrolling="no" noresize target="contents" src="top.asp">
  <frameset cols="260,*">
    <frame name="contents" target="main" src="vmenu.asp" scrolling="no" noresize>
    <frame name="main" src="main.asp" scrolling="auto" noresize>
  </frameset>
  <frame name="bottom" scrolling="no" noresize target="contents" src="bund.asp">
  <noframes>
  <body>

  <p>This page uses frames, but your browser doesn't support them.</p>

  </body>
  </noframes>
</frameset>

Mit spørgsmål er, hvordan får jeg en ramme mere på ude til højre, en der går hele vejen fra toppen af siden til bunden af siden?
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
22. februar 2004 - 14:53 #1
Og et tillægsspørgsmål:

Hvordan kan jeg undgå at rammerne ændre størrelse i forskellige skærmopløsninger?

Jeg kom lige til at ændre opløsning på min skærm, for at se hvordan siden så ud.. og vupti, der var ikke meget at se :o(
Avatar billede cdc Novice
22. februar 2004 - 15:03 #2
Er det sådan her du mener, så skal du bare smide dine sider ind i.

<frameset cols="*,500">
<frameset framespacing="0" border="0" rows="122,*,306" frameborder="0">
  <frame name="top" scrolling="no" noresize target="contents">
  <frameset cols="260,*">
    <frame name="contents" target="main" scrolling="no" noresize>
    <frame name="main" scrolling="auto" noresize>
  </frameset>
  <frame name="bottom" scrolling="no" noresize target="contents">
  </frameset>
  <frame name="rightFrame" scrolling="no" noresize target="contents">

  <noframes>
  <body>

  <p>This page uses frames, but your browser doesn't support them.</p>

  </body>
  </noframes>
</frameset>
Avatar billede cdc Novice
22. februar 2004 - 15:04 #3
hvis rammerne ikke skal ændre størrelse, skal då låse dem inden i en ny frame, bliver rimelig avanceret efterhånden
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
22. februar 2004 - 15:16 #4
Nej, for så mangler jeg rammen ude til højre, jeg skal se om jeg kan tegne det ;o)

__________ ___
|    1  |  |
----------|  |
|  |      |  |
| 2| 3    | 5 |
|  |      |  |
----------|  |
|    4    |  |

Godt det ikke er en tegnekonkurrence.. Kan du følge tegningen? Eller kan du se hvad jeg mener?

Det er fordi, at sådan som siden er nu, der er ingen ramme ude til højre (ramme 5), og når man er inde på siden og der behøves en scrollbar i main (ramme 3), så kommer scrollbar helt ude til højre, hvilket er åndssvagt når sidens grafik ikke er ret bred.

Så tænkte jeg at jeg jo bare laver en ramme ude til højre... måske for smart tænkt, eller modsat ;o)
Avatar billede cdc Novice
22. februar 2004 - 15:27 #5
som jeg kan se det har jeg lavet en frame fra top til bund, har dog sadt den til 500, det kan du jo lave om på
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
22. februar 2004 - 15:28 #6
Ok, den lavede rigeligt om i min tegning..

Kan du se hvad jeg mener, eller er det håbløst?
Avatar billede cdc Novice
22. februar 2004 - 15:31 #7
hvilken ramme mangler du ude til højre
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
22. februar 2004 - 15:33 #8
Hvis jeg tager din kode, smider den direkte i textfil, gemmer den som default.asp og loader den op, så er der kun 2 rammer, en til højre og en til venstre..
Avatar billede cdc Novice
22. februar 2004 - 15:36 #9
hvis jeg tager udgangspungt i din vil den se således ud:
<frameset cols="*,500">
<frameset framespacing="0" border="0" rows="122,*,306" frameborder="0">
  <frame name="top" scrolling="no" noresize target="contents" src="top.asp">
  <frameset cols="260,*">
    <frame name="contents" target="main" src="vmenu.asp" scrolling="no" noresize>
    <frame name="main" src="main.asp" scrolling="auto" noresize>
  </frameset>
  <frame name="bottom" scrolling="no" noresize target="contents" src="bund.asp">
  </frameset>
  <frame name="rightFrame" scrolling="no" noresize target="contents">
<noframes>
  <body>

  <p>This page uses frames, but your browser doesn't support them.</p>

  </body>
  </noframes>
</frameset>
Avatar billede cdc Novice
22. februar 2004 - 15:38 #10
du kan se en til højre og en til venstre fordi der ingen sider var i framesettet, men det er det nu. ramme border er der også derfor er den blank på hver side.
Koder du i notesblok eller i en editor
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
22. februar 2004 - 15:45 #11
I notesblok, og sorry, nu virker den.

Tak :o)
Avatar billede cdc Novice
22. februar 2004 - 15:56 #12
så smider jeg lige et svar, så skal du bare fjerne border hvis du ikke skal bruge den

/cdc
Avatar billede cdc Novice
22. februar 2004 - 16:15 #13
tak for points :o)

/cdc