Avatar billede grobyn Nybegynder
21. februar 2004 - 19:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Overførsel fra VHS til PC

Hvad skal jeg bruge af div. hardware/programmer for at kunne overføre VHS-bånd til min PC?
Her tænker jeg især på om det skal være tv-kort eller et grafikkort?
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
21. februar 2004 - 19:23 #1
Du skal vist bare ha' et grafikkort med et TV-In stik, samt et lydkort med Line-In (Har alle), og så et kabel til at forbinde dit lydkort og grafikkort med videoen... Det med at importere indholdet af båndet til PC'en, skulle gerne være som et ekstra program på dit grafikkorts installations-cd...

S.R.
Avatar billede chalde Seniormester
21. februar 2004 - 19:24 #2
Du skal enten bruge et tvtuner/grabberkort, eller hvis du har/vil købe et grafikkort med tvin (dyerere end det første).
Der medfølger (sjældent at der ikke gør) software til at grabbe med med tuner/grabberkort.
Avatar billede chalde Seniormester
21. februar 2004 - 19:27 #3
Her er en guide på dansk til overførsel (når du engang når så langt :-) ).
http://www.digitalempire.frac.dk/capture.shtml
Ellers kan du finde en del andre her:
http://www.dvdrhelp.com/
Avatar billede grobyn Nybegynder
21. februar 2004 - 20:44 #4
Tak for svarerne.