Avatar billede c971875 Nybegynder
30. januar 2001 - 10:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forbinde til Access97 db

Her er en hurtig en...
Jeg har brug for at oprette en forbindelse til en Access database på en Linux server. Jeg har IKKE mulighed for at ændre på serverens konfiguration. Hvad gør jeg?

I ASP gør jeg sådan her:
dim myConnection
    set myConnection = server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
    myConnection.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath (\"MinDB.mdb\")

Hvad er det tilsvarende i PHP?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. januar 2001 - 11:45 #1
Microsoft er ikke kendt for at lave drivere til Linux. Mig bekendt
kan det slet ikke lade sig gøre - men nu lytter jeg med, for måske kan man i dag.
Avatar billede barlach Nybegynder
30. januar 2001 - 12:51 #2
er der ikke lavet odbc-drivere til Linux? hvis det er tilfældet kan du jo connecte gennem en sådan.
Avatar billede jd Nybegynder
30. januar 2001 - 21:59 #3
barlach-> Det er nemmerlig rigtigt! :)
Subj. har før været oppe, og det er vist ikke så svært endda. Det kræver bare at der er et modul installeret på serveren, som gør at odbc funktionerne funker...

Er dette modul installeret, c971875 ?
Avatar billede c971875 Nybegynder
31. januar 2001 - 08:39 #4
Godt spørgsmål. Det er en central server placeret et eller andet sted i Tyskland. Det vil jeg lige prøve at undersøge.

Kan I fortælle mig, hvordan man gør, hvis den er installeret?
Avatar billede jd Nybegynder
31. januar 2001 - 12:14 #5
Jeg vil prøve at finde det andet spm., hvis altså du finder ud af at du kan bruge det til noget!
Avatar billede barlach Nybegynder
02. februar 2001 - 11:50 #6
hvis du har en odbc-driver installeret er det rimelig nemt at connecte i php. Jeg bruger følgende måde:

$connect=odbc_connect(\"odbc-navn\",\"brugernavn\",\"password\");
  $query =\"SELECT *  FROM table \";
  $result = odbc_do($connect, $query);

  while (odbc_fetch_into($result, &$fields)){
        $temp=$fields[0];

  }      odbc_close($connect);
Avatar billede c971875 Nybegynder
22. februar 2001 - 17:25 #7
Beklager for den lange svartid.
Det lader ikke til at ODBC modulet er installeret. I hvert fald gav barlach\'s kode eksempel denne fejl:
\"Fatal error: Call to unsupported or undefined function odbc_connect() in /Testing.php3 on line 2. Da der er tale om en server der SLET ikke administreres af nogen her i nærheden, og samtidig bruges af tusindevis af andre, skal jeg næppe sætte næsen op efter at få mulighed for at installeret moduler på den.
Så er der vel ikke andre muligheder eller hvad?
Avatar billede jd Nybegynder
23. februar 2001 - 17:14 #8
Tror det ikke...
Avatar billede c971875 Nybegynder
23. februar 2001 - 17:50 #9
Pokkers, jeg lukker spørgsmålet igen