Avatar billede annemad Nybegynder
20. februar 2004 - 14:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

grafik og ressourceforbrug i java

Håber nogen kan komme med ideer til hvordan man rydder op efter grafik. En applikation med "billeder" bruger billede for billede flere og flere ressourcer. Prøver med g.dispose() og lave SoftReference.... Softreference kan tilsyneladende forhale OutOfMemoryError, men ressource-forbruget er stadig meget højt, fordi jeg tilsyneladende ikke får ryddet op - og jeg aner faktisk ikke hvordan det skal/bør gøres og har svært ved at finde noget konkret....
Avatar billede pchris Nybegynder
23. februar 2004 - 09:10 #2
Det er ganske normalt at et java program bruger flere og flere resourcer. Men på et tidspunkt vil det automatisk lave garbage-collection som rydder op. Men hvis du rent faktisk får OutOfMemoryError så er der noget galt. Typisk skyldes det at du beholder referencer til de billeder du ikke længere bruger.
Avatar billede annemad Nybegynder
23. februar 2004 - 18:20 #3
Tak for links _carsten - det ser ud som noget jeg lige kan bruge -  og svar pchris - rart at vide at det er ganske normalt!
Avatar billede _carsten Nybegynder
23. februar 2004 - 18:38 #4
Et svar - såfremt du mener det er point værd
Avatar billede annemad Nybegynder
28. februar 2004 - 18:44 #5
Har holdt en pause med netop det men har nu bakset lidt med det - har stadig ikke fået løst problemet....
Kigger stadig på det og på links!
Andre kommentarer er absolut velkomne....
Avatar billede annemad Nybegynder
25. marts 2004 - 15:41 #6
Undskyld den laaange ventetid... Har i øvrigt stadig ikke fået løst det, men det skal i ikke længere vente på...