Avatar billede rew Nybegynder
30. januar 2001 - 09:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kopiere data imellem 2 databaser

Jeg har et problem, Jeg har 2 databaser oprettet i MS SQL 7.0, der er et felt i
database \'XX\' som gerne skulle kopieres over i et felt i database \'YY\', med modfikation af data fra \'XX\' i kopieringsfasen. Er der nogen der kan hjælpe med dette ?
Avatar billede sbarnney Nybegynder
31. januar 2001 - 17:36 #1
Hvis de 2 tabeller indeholder et komplet sæt af koloner, kan du fortage en direkte kopiering:

INSERT INTO tabel.yy SELECT FROM tabel.xx

Stig
Avatar billede rew Nybegynder
31. januar 2001 - 21:30 #2
Jeg tror du misforstår mit spørgsmål, det er ikke
2 tabeller i samme database, det er en tabel i
1 database(xx) som skal kopieres over i en tabel
i en anden database(yy). dvs. man skal evt. connecte til den anden base i overførselen. Jeg
ved ikke om det kan lade sig gøre, det kan også være at man skal exportere tabellen og så importere den i den anden database.
Avatar billede kgnielsen Nybegynder
02. februar 2001 - 10:45 #3
den nemmeste måde at gøre dette på er ved at bruge et DTS EXPORT wizard.(Jeg ved wizard ikke er kanon, men her virker det fint.)

hvor du så kan exportere en hel tabel eller med en select statement vælge hvad du vil overføre.

Du starter wizardet ved at trykke på tryllestav ikonet øverst i enterprise manager.
Avatar billede rew Nybegynder
02. februar 2001 - 10:53 #4
Det er selvfølgelig en mulighed at benytte
wizarden, men jeg ville samtidig gerne under
export/import have mulighed for at ændre i
data på nogle af felterne. Kan det gøres via
wizard ?
Avatar billede kgnielsen Nybegynder
02. februar 2001 - 11:07 #5
på et tidspunkt er det punkt der hedder select source tables her kan du vælge transform (Lidt svær at se) i næste vindue kan du vælge transformations og herefter bruge et VB script til at ændre i data.