Avatar billede kragsborg Nybegynder
20. februar 2004 - 10:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Savecopyas med dato

Jeg har lavet en knap som skal SaveCopyAs
Jeg vil gerne have den nye fil gemt med dato istedet for xx som i nedenstående eksempel
Håber der er en der kan hjælpe med at få datoen automatisk ind

Private Sub CommandButton1_Click()

Dim MyDate
MyDate = Date    ' MyDate contains the current system date.

ActiveWorkbook.SaveCopyAs "D:\MKP\Dokumenter\Excel\xx.XLS"

End Sub
20. februar 2004 - 10:43 #1
ActiveWorkbook.SaveCopyAs "D:\MKP\Dokumenter\Excel\" & Format(Now(),"DD-MM-YYY") & ".XLS"
20. februar 2004 - 10:44 #2
Der skal selvfølgelig være 4 YYYY'er i datoen..

ActiveWorkbook.SaveCopyAs "D:\MKP\Dokumenter\Excel\" & Format(Now(),"DD-MM-YYYY") & ".XLS"
Avatar billede kragsborg Nybegynder
20. februar 2004 - 11:56 #3
Det virker fint, hvad skal der tilføjes for at den ikke overskriver det nye ark hver gang der trykkes på knappen
20. februar 2004 - 12:16 #4
Det kunne jo være noget versionsstyring. F.eks. kunne du have en celle i regnearket, som indeholder versionsnummeret - her celle A1

Sub Demo()
    Range("A1").Value = Range("A1").Value + 1
    ActiveWorkbook.SaveCopyAs "D:\MKP\Dokumenter\Excel\" & Format(Now(),"DD-MM-YYYY") & " - " & Range("A1").Value ".XLS"
End Sub
Avatar billede kragsborg Nybegynder
20. februar 2004 - 12:46 #5
tak for hjælpen det kunne fint bruges
20. februar 2004 - 12:48 #6
super :-)