Avatar billede puppetmaster Nybegynder
20. februar 2004 - 08:58 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Eksportér sammenkædedet tabel

Frontend, som bruger sammenkædede tabeller fra en backend. Jeg vil gerne eksportere 2 af disse tabeller til en anden database (altså en anden backend), men når jeg laver en makro (OverførDatabase) til at eksportere tabellerne, er det KÆDEN der bliver eksporteret, ikke selve tabellen! Det kan jeg jo ikke bruge til noget. Hvordan "kopierer" man en tabel fra en frontend (som er sammenkædet)?
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
20. februar 2004 - 09:00 #1
Kan man lave makroen i backend'en og så kalde den fra frontend'en?
Avatar billede mugs Novice
20. februar 2004 - 09:00 #2
Jeg vil lægge hovedet på blokken og hævde, at du ikke kan.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
20. februar 2004 - 09:01 #3
Sikke noget ¤%#¤%! :(
Avatar billede amerikaner Nybegynder
20. februar 2004 - 09:02 #4
Nej..du kan

Laver en forsprøgsal, SQL ser ud som....

SELECT Table1.* INTO Table1 IN 'C:\andendb.mdb'
FROM Table1;
Avatar billede amerikaner Nybegynder
20. februar 2004 - 09:03 #5
Næsten sikker db SKAL exister først...
Avatar billede amerikaner Nybegynder
20. februar 2004 - 09:04 #6
Hej mugs..det er et virklig flot blå striber du har :-)

/Haven't been here in a while
Avatar billede mugs Novice
20. februar 2004 - 09:06 #7
amerikaner > Tak skal du have.
Jeg har bemærket du har været væk et stykke tid, men velkommen tilbage.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
20. februar 2004 - 09:07 #8
Vil det ikke gå hurtigere at aktivere makroen i backend'en fra frontend'en?
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
20. februar 2004 - 09:10 #9
Takker, amerikaner, det virker fint. (men VILLE det ikke gå hurtigere at aktivere makroen?)
Avatar billede amerikaner Nybegynder
20. februar 2004 - 09:12 #10
Til det vil jeg citat en kendt vidensman...

"Jeg vil lægge hovedet på blokken og hævde, at du ikke kan."
Avatar billede amerikaner Nybegynder
20. februar 2004 - 09:14 #11
Nej det var for sjov.

Det vil ikke kører hurtiger fordi alle processer køre på den aktiv applikation.

(og vi alle sammen ved at Access vil brug 100% CPU til at klare jobbet!)
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
20. februar 2004 - 09:17 #12
men....men....dit forslag vil køre en forespørgsel og derefter overføre......burde et funktionskald (remotely) alt andet lige ikke køre hurtigere? (der skal der jo ikke køres en forespørgsel, bare overføres en tabel)
Avatar billede amerikaner Nybegynder
20. februar 2004 - 09:29 #13
Access er en applikation (Jet er database engine) fordi access ikke sit og kører som en server process (SQLServer, MySQL, Oracle, osv) alle processer kører lokal.  Hvis jeg vil gerne "kick off" en makro som ekister i en database som jeg ikke har åben.  Access vil træk alle data ned til den lokal application/process/CPU, "crunch it", og send resultater tilbage.

Ud over du brug Access 2003 (which is a whole 'nother ball game - John Viescas) fordi man har Access databaser og Access projecter og ting er bare "different".

se: http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=John+Viescas&meta=group%3Dmicrosoft.public.access.*
Avatar billede amerikaner Nybegynder
20. februar 2004 - 09:32 #14
Man jeg håber det var forståelig...nogen gang jeg ved ikke hvorfor jeg ikke bare skriver på engelsk...i alle sammen "understand" det alligevel.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
20. februar 2004 - 09:45 #15
Yo, american, we all be down (low!) with them English talk, ya dig? ;)
Sure, hvis du hellere vil kommunikere på Engelsk, så for min skyld ingen alarm, I'm used to "talking" to terry, so.... :)

Jeg accepterer besvarelsen og holder mig til forespørgslen.