Avatar billede hemme Nybegynder
20. februar 2004 - 01:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ideer til hvordan man laver et realistisk lyn?

Hey alle sammen. jeg har brugt 3d max i lang tid efterhånden og tænkte på hvordan man bedst lavede et lyn, efter som jeg ikke er kommet på noget der kan bruges til at animere tænkte jeg på om der var nogle her inde der haved lavet det eller vidste hvordan det skal gøres. det er til max 6.
Avatar billede hemme Nybegynder
20. februar 2004 - 01:26 #1
nå ja, nu ikke noget med at sige at jeg skal bruge digimations Lightning plugin for det er ikke lavet til max 6 og er efter min menning ikke så godt til animation.
Avatar billede zerohero Nybegynder
20. februar 2004 - 13:32 #2
Det kommer så sandeligt an på hvordan dit lyn skal se ud! Hvis det er en stjerneklar himmel med et stort lysende lyn bliver det nok svært at lave noget der ser realistsk ud. Men har du en overskyet himmel med masse tunge lyn, hvor af man kan se et lys glimt fra lynet lyse op, er det nok lidt lettere - se eventuelt Blizzards måde at lave realistisk lyn+himmel på!

http://www.blizzard.com/war3/movies/

Se eventuelt denne her og læg mærke til den atmosfære fyldte realistiske himmel!

http://ftp.blizzard.com/pub/war3/demos/War3_1999_ECTS_Trailer.zip

Held og Lykke
Søren Klit Lambæk
Avatar billede hemme Nybegynder
22. februar 2004 - 00:41 #3
hm ja okay det ser jo fedt ud, men jeg mente nu mere hvilke ting i max 6 man kunne bruge til at lave de effekter og sådan
Avatar billede osborne Nybegynder
22. februar 2004 - 14:05 #4
Jeg vil foreslå at du kikker lidt på Particle Flow. Der er en eksempelfil med til Max6 hvor de laver sådanne nogle elektriske udladninger fra en magnetisk kugle (på Max6 tutorial og example CD'en). Ikke at det er præcist det du skal bruge til et lyn .. men jeg mener at Pflow giver nogle muligheder hvis du har mod på det, evt. kombineret med noget efterbehandling af partiklerne (glow osv.)

Ellers findes der også nogle plugins specialiseret til at lave nogle gode lyn i Max f.eks. Digimations Lighting Plugin til vist omkring 90$

Håber det kan hjælpe.
Avatar billede hemme Nybegynder
23. februar 2004 - 10:50 #5
Jo det var også lidt det jeg havde tænkt mig at gøre. læs lige kommentar 1 osborne, det står at jeg ikke vil bruge Digimations Lighting da det ikke er lavet til Max 6 endnu. men ellers tak. jeg tror jeg prøver mig lidt frem, men hvis der er nogle der har nogen ideer er i velkommende til at poste dem..
Avatar billede osborne Nybegynder
12. marts 2004 - 09:43 #6
Jeg så lige at hvis man har Digimation Lighting plugin så kan man kontakte Digimation support for en update til Max 6.

Set på http://www.digimation.com/software/asp/3dsmax6.asp

Jeg har kikket lidt mere rundt efter plugins / scripts osv. til lighting uden det store held. Kunne være man selv skulle forsøge at skrive et sådant script på et tidspunkt :-)