Avatar billede pedn2k Nybegynder
19. februar 2004 - 23:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

CPU Max temperatur

Hvad er den absolutte max temperatur for en Amd 1700+??
Min ligger omkring 53 idle og 56 load
Ka jeg overclocke den noget mere eller skal jeg stoppe her?
Avatar billede hemme Nybegynder
20. februar 2004 - 02:13 #1
hvis jeg var dig ville jeg stoppe. en klog man sagde en gang at det er farligt at få en CPU over 60, da det kan skade bundkortet. hvis den er over 60 grader i længere tid kan det over har en effekt på hvor godt cpu'en køre, stabiliten og sådan.
Avatar billede chalde Seniormester
20. februar 2004 - 09:08 #2
Mener dens max temp er på 90grader.
Du kan roligt clocke mere.
Min thunderbird (er dog lidt mere sejlivet end palomino) kørte de første par måneder jeg havde den, på over 70 grader idle (havde lidt kølings problemer).
Senere hen havde jeg den oppe over dens max temp (max temp 95, var et par grader over). Havde glemt at tilslutte blæser. Ustabilitet ved +85 grader, crashede ved lidt over 95 grader. Men det har på ingen måde skadet den. Den kører stadig perfekt.

Men ville dog sige stop ved +70 grader, da ustabilitet kan indtræde ved lidet under 80 grader. Ellers kan du overveje en anden køler, evt vand.

Det med 60 grader plejer at være en forholdsregel (holder selv min derunder), da +60 grader er en smule varmt, men dog ikke for varmt. Kører cpu stabilt=ikke noget at være bange for.
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
23. februar 2004 - 14:12 #3
Personligt går jeg ikke så meget op i temp., hvis bare CPU'en er stabil...
SÅ bare clock videre :D.
/Thomas
Avatar billede pedn2k Nybegynder
24. februar 2004 - 00:29 #4
@alle: Tak for jeres svar men jeg tror jeg stopper da jeg faktisk ikke tror at jeg har "brug" for mere regnekraft:D

Så det er ikke helt let for at give point til en af jer da alle har ret på jeres egen måde. Så hvis i lægger et svar hver gir jeg 15 point til jer alle
Avatar billede chalde Seniormester
24. februar 2004 - 01:03 #5
Behold dem bare :-)
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
08. marts 2004 - 12:05 #6
chalde:

det kan da godt være at cpu'en fysisk kan holde til 90 grader, men over de 55 grader begynder den at lave regnefejl = ustabilitet...
Avatar billede chalde Seniormester
08. marts 2004 - 12:22 #7
tonnilerche -> Det er langt fra korrekt. Det starter først ved de +70-80 grader.
Min gamle thunderbird kørte til at starte med ved 65 grader idle og 75 grader full load (med boxkøleren). Ingen fejl/ustabilitet. Havde på et tidspunkt glemt at tilslutte blæser. Den begyndte først at fejle ved de 85 grader, og crashede ved +95 grader. Efter genstart var temp på ca 97 grader i bios. Den lever stadig fint.

Min thoroughred kører helt fint og stabilt ved 65 grader, hvilket er det højeste jeg har haft den på da jeg skulle teste min gamle heatsink (kører lige nu på max 52 grader med min nye heatsink).