Avatar billede cogitans Nybegynder
19. februar 2004 - 12:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Frames og apx

Hvordan laver jeg et simpelt framekald, hvor kaldet er en aspx-side?
Jeg har lave følgende kode:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN">
<html>
    <head>
        <TITLE>Contents Frameset</TITLE>
        <meta name="GENERATOR" content="Microsoft Visual Studio .NET 7.1">
        <meta content="http://schemas.microsoft.com/intellisense/ie5" name="vs_targetSchema">
    </head>
    <frameset cols="150,*">
        <frame name="contents" src="menu.htm">
        <frame name="main" src="WebForm1.aspx">
        <noframes>
            <pre id="p2">
================================================================
INSTRUCTIONS FOR COMPLETING THIS CONTENTS FRAMESET
1. Add the URL of your src="" page for the "contents" frame.
2. Add the URL of your src="" page for the "main" frame.
3. Add a BASE target="main" element to the HEAD of your
    "contents" page, to set "main" as the default frame
    where its links will display other pages.
================================================================
</pre>
            <p id="p1">
                This HTML frameset displays multiple Web pages. To view this frameset, use a
                Web browser that supports HTML 4.0 and later.
            </p>
        </noframes>
    </frameset>
</html>

og i WebForm1.aspx har jeg blot skrevet "Testing".
Men når jeg prøver at køre det, så skriver den:
"Serverfejl i programmet '/WebAo'
Parsefejl.
Beskrivelse: der opstod en fejl under parsing af en ressource, der er påkrævet ved behandling af denne anmodning. Læs følgende detaljer om parserfejlen, og foretag de nødvændige ændringer af kildefilen.

Meddelse om parserfejl:
Typen 'WebAo.Global' kunne ikke indlæses.

Kildefejl:
Linie 1: <%@ Application Codebehind="Global.asax.cs" Inherits="WebAo.Global" %>
Kildefil: c:\inetpup\wwwroot\WebAo\global.asax Linie: 1
Versionsoplysninger: Microsoft .NET Framework version: 1.1.4322.573; ASP.NET version: 1.1.4322.573"

????
Avatar billede sekhmet_ds Nybegynder
19. februar 2004 - 14:14 #1
Er du sikker på at har du en assembly indeholde en klasse der hedder WebAo.Global liggende på din webserver?
Avatar billede cogitans Nybegynder
19. februar 2004 - 23:31 #2
Inde i "C:\Inetpub\wwwroot\WebAo" har jeg følgende filer:
AssemblyInfo.cs
Frameset1.htm
Global.asax
Global.asax.cs
Global.asax.resx
menu.htm
Web.config
WebAo.csproj
WebAo.csproj.webinfo
WebForm1.aspx
WebForm1.aspx.cs
WebForm1.aspx.resx

Og følgende mapper:
_vti_cnf
_vti_pvt
_vti_script
_vti_txt
bin
Avatar billede cogitans Nybegynder
19. februar 2004 - 23:39 #3
Hvad skulle WebAo.Global indeholde, og skulle Visual Studio ikke selv have oprettet den fil?
Avatar billede sekhmet_ds Nybegynder
20. februar 2004 - 08:35 #4
WebAo.Global er en klasse og den skulle gerne være indeholdt i Global.asax.cs. Dette kan du se ved at åbne den fil VS.Net.

Ligger der en DLL fil der hedder WebAo i bin biblioteket?
Avatar billede cogitans Nybegynder
20. februar 2004 - 10:20 #5
Hmm, i "Global.asax.cs" synes jeg ikke rigtigt, at man kan se den....:

using System;
using System.Collections;
using System.ComponentModel;
using System.Web;
using System.Web.SessionState;

namespace WebAo
{
    /// <summary>
    /// Summary description for Global.
    /// </summary>
    public class Global : System.Web.HttpApplication
    {
        /// <summary>
        /// Required designer variable.
        /// </summary>
        private System.ComponentModel.IContainer components = null;
        public Global()
        {
            InitializeComponent();
        }
        protected void Application_Start(Object sender, EventArgs e)
        {
        }
        protected void Session_Start(Object sender, EventArgs e)
        {
        }
        protected void Application_BeginRequest(Object sender, EventArgs e)
        {
        }
        protected void Application_EndRequest(Object sender, EventArgs e)
        {
        }
        protected void Application_AuthenticateRequest(Object sender, EventArgs e)
        {
        }
        protected void Application_Error(Object sender, EventArgs e)
        {
        }
        protected void Session_End(Object sender, EventArgs e)
        {
        }
        protected void Application_End(Object sender, EventArgs e)
        {
        }
        #region Web Form Designer generated code
        /// <summary>
        /// Required method for Designer support - do not modify
        /// the contents of this method with the code editor.
        /// </summary>
        private void InitializeComponent()
        {
            this.components = new System.ComponentModel.Container();
        }
        #endregion
    }

Derimod står den i "Global.asax":

<%@ Application Codebehind="Global.asax.cs" Inherits="WebAo.Global" %>

Men hvis jeg søger på "WebAo.Global" i hele mappen "wwwroot", så findes den ikke. Er det en fil, som man kan lave manuelt - og hvordan så?
Avatar billede sekhmet_ds Nybegynder
20. februar 2004 - 11:58 #6
Som sagt er WebAo.Global en klasse. Helt specifikt er det klassen Global i namespacet WebAo, som du også kan i Global.asax.cs ved:

namespace WebAo {...
    class Global... {
    }
Avatar billede cogitans Nybegynder
20. februar 2004 - 12:10 #7
Nå, okay. Men den er der jo - så hvad kan der så være galt med projektet?
Avatar billede cogitans Nybegynder
20. februar 2004 - 12:16 #8
Næh, nu tror jeg sgu den er der. Jeg tog et højreklik på Projektnavnet, valgte "Add existing item", valgte så "Global.asax.cs" og nu kommer der ikke en fejlmeddelse mere. Så jeg skal lige fyre lidt mere testing af, så jeg kan se, om den endelig er der.
Men skulle visual studio ikke have tilføjet denne reference automatisk? Jeg mener, hvorfor skal brugeren gå ind og skrive denne reference?
Avatar billede cogitans Nybegynder
11. oktober 2005 - 13:30 #9
lukkes