Avatar billede hammers Nybegynder
19. februar 2004 - 11:33 Der er 5 kommentarer

opstartsfejl efter instsllation af antivirus

Jeg havde netop installeret Avast antivirus (mener det var det det hed) og skulle genstarte, men nu kan vi pc ikke starte op. Den når til at indlæse indstillinger og starte, men det bliver den ved med at skifte imellem og afspille velkomstlyden konstant.
Avatar billede hammers Nybegynder
19. februar 2004 - 11:36 #1
Har startet op i fejlsikret tilstand og tilsyneladende fået en virus ved navn valla elller sådan noget
Avatar billede serverservice Praktikant
19. februar 2004 - 11:48 #2
Se om du kan fjerne virus med Avast . ellers kan jeg anbefale en onlinescan herfra.
http://housecall.trendmicro.com/

hvis virus har nået at sprede sig er det klogt at lave en repair fra cdrom.
Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows 2000 CD, husk at din bios
skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og vælge R = Emergency repair.
3: Manual eller fast repair. Vælg F for fast repair.
4. Rep. med ERD-disk eller Har du ikke ERD disk = vælg L.
5. Vælg det drev du skal repair - enter
Avatar billede hammers Nybegynder
19. februar 2004 - 11:53 #3
den har inficeret samtlige .exe filer og den kunne ikke reparere dem, så sletter dem, bagefter prøver jeg en repair, men eventuelt må jeg installere windows helt om. :(
Avatar billede serverservice Praktikant
19. februar 2004 - 11:59 #4
en Repair burde kunne klare det, da den vil udskifte manglende eller korrupte systemfiler. det er muligt at du også skal geninstallere programmer også...good luck
Avatar billede serverservice Praktikant
19. februar 2004 - 12:01 #5
husk at du også skal installere servicepacks efter en repair