Avatar billede ivildrede Nybegynder
18. februar 2004 - 23:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Array - sorter brugere

Hej // godaften

Jeg har et lille problem, jeg sidder og er ved at lave et lille internt beskedsystem.

Der er ikke noget problem med at trække beskederne ud af db'en.
problemet er at man kan angive hvilke brugere der skal kunne læse en given besked. Alle disse brugere er listet med der id og bliver trukket ud sammen med resten af dataene i et array.

Hvordan får jeg lavet en sortering af mit array så kun de brugere der er sat til at må læse en enkelt besked ikke ser de andre ?

    If IsArray(arrNews) then

            For i = 0 to ubound(arrNews,2)
                response.write arrNews(0,i)&"<br>"'infoid
                response.write arrNews(1,i)&"<br>"'infosubject
                response.write arrNews(2,i)&"<br>"'infocontent
                response.write FormatDateTime(arrNews(3,i),vbShortDate)&"<br>"'dato
                response.write arrNews(4,i)&"<br>"'vis til
                response.write arrNews(5,i)&"<br><br>"
            Next

        else
            Response.write"Der er ingen nyheder<BR>I øjeblikket..."
            End If

På forhånd tak
Avatar billede eagleeye Praktikant
18. februar 2004 - 23:43 #1
Hvordan er til gemt i arrayet?
Det er så vidt jeg kan se nr. 4
response.write arrNews(4,i)&"<br>"'vis til

Samt hvordan gemmer du den bruger som er logge ind??

Eksvis hvis der er flere brugere med komma imellem samt bruger ´som er logget på er gemt i Session("brugerid"):

            For i = 0 to ubound(arrNews,2)
              if inStr(1,","&arrNews(4,i)&",", ","&Session("brugerid")&",")>0 then
                response.write arrNews(0,i)&"<br>"'infoid
                response.write arrNews(1,i)&"<br>"'infosubject
                response.write arrNews(2,i)&"<br>"'infocontent
                response.write FormatDateTime(arrNews(3,i),vbShortDate)&"<br>"'dato
                response.write arrNews(4,i)&"<br>"'vis til
                response.write arrNews(5,i)&"<br><br>"
              End If
            Next
Avatar billede ivildrede Nybegynder
18. februar 2004 - 23:52 #2
Ja det er korrekt alle brugerid'erne lægger i arrNews(4,i) med komma imellem og brugeren der skal kunne se kunne læse beskeden har en session, så det ser ud til at virke
Avatar billede eagleeye Praktikant
18. februar 2004 - 23:55 #3
ok, et svar så? :)
Avatar billede ivildrede Nybegynder
18. februar 2004 - 23:56 #4
men den stopper allerede efter at den første besked er skrevet ud, det går ikke ;)

der er flere beskeder ?
Avatar billede ivildrede Nybegynder
18. februar 2004 - 23:56 #5
selvfølgelig får du dine point, værsgo
Avatar billede eagleeye Praktikant
18. februar 2004 - 23:58 #6
Det skulle ikke hvade betydning den stopper efter den første.
Er der både komma og mellemrum imellem to brugernavne?

Så kunne man lige replace mellemrum med "" i if sætningnen

if inStr(1,","&replace(arrNews(4,i)," ","")&",", ","&Session("brugerid")&",")>0 then
Avatar billede ivildrede Nybegynder
19. februar 2004 - 00:11 #7
ja det var løsningen, jeg si'r tak