Avatar billede webhest Nybegynder
18. februar 2004 - 22:58 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Et vindue der åbner ved et hyperlink

..:: Hey allesammen :P ::..
Jeg skal bruge et Hypelink der gør at når man klikker på det, så åbner det en ny side i 800x600 og alt det med adressefelt og statuslinje skal slåes fra!

kan jeg få sådan en kode?
Avatar billede roenving Novice
18. februar 2004 - 23:01 #1
<a href="dinNyeSide.html" onclick="window.open(this.href,'newWin','width=800,height=600,status=no';return false;">Åbn nyt</a>
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
18. februar 2004 - 23:02 #2
<a href="window.open('den_side_du_vil_åbne','popup','width=800,height=600')">Link</a>

Al tekst i window.open SKAL være med småt...

S.R.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
18. februar 2004 - 23:02 #3
ja da....

<onclick="NewWindows(''Titel','800,'600','no','aligment',0);return false"
script language="JavaScript">
Avatar billede basementjack Nybegynder
18. februar 2004 - 23:04 #4
Jeg tillader mig lige at henvise til roenving's side... det er den jeg bruger.. :D
http://roenving.users.whitehat.dk/index.html?/WindowLaboratory.html
Giv ham point engang !)
Avatar billede roenving Novice
18. februar 2004 - 23:05 #5
Øeh, hvad er det for noget vrøvl i to omgange ?-)

-- man kan ikke lave en reference til andet end en html-side, men der findes dog en særlig protokol, som tillader et javascript i stedet for et link (nemlig java script: som så _kun_ må bruges i properties til html-sider !-)

-- og der findes ikke noget onclick-tag ...

-- du kan i øvrigt se mere her:

http://roenving.users.whitehat.dk/WindowLaboratory.html
Avatar billede webhest Nybegynder
18. februar 2004 - 23:13 #6
Uhm okay :D
Det er en flot side roenving, og jeg er ikke i tvivl om at det ikke virker!
Jeg får også min kode udskrevet!
Men kan jeg få dig til at skrive selve koden som den skal være, for at jeg kan bruge den?
altså i en <a href
kode!
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
18. februar 2004 - 23:16 #7
Du kan også bare bruge min...

<a href="java script:window.open('den_side_du_vil_åbne','popup','status=no','width=800,height=600')">Link</a>

Den virker...

S.R.
Avatar billede webhest Nybegynder
18. februar 2004 - 23:19 #8
Takker!
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
18. februar 2004 - 23:28 #9
Det var så lidt, og tak for pointene...

S.R.
Avatar billede roenving Novice
18. februar 2004 - 23:28 #10
-- øeh, den satanic_raven lagde første gang virker ikke, den han lægger anden gang virker ikke ...

Hvorimod det allerførste indlæg i tråden virker ?-)

-- øeh ...
Avatar billede roenving Novice
18. februar 2004 - 23:29 #11
>>webhest 18/02-2004 23:13:43

Kig på: roenving 18/02-2004 23:01:48
Avatar billede roenving Novice
18. februar 2004 - 23:31 #12
Du havde et korrekt svar efter 3½ minut, men alligevel vælger du at acceptere forkerte svar ?-)
Avatar billede schaefner Juniormester
18. februar 2004 - 23:35 #13
roenving >> Det letter lidt ens arbejde hvis svarene ikke behøver at virke ;o)
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
18. februar 2004 - 23:35 #14
Kan man få at vide hvad der ikke virker ved min løsning???

Den virker fint for mig, i et BODY-Onload-tag, og AFAIK virker BODY-Onload-scripts også i href...

Hvis du kan overbevise mig om at jeg ta'r fejl, skal jeg da med glæde gi' dig pointene istedet for...

S.R.
Avatar billede schaefner Juniormester
18. februar 2004 - 23:40 #15
#satanic_raven

Har du prøvet det eksempel som du har givet?
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
18. februar 2004 - 23:42 #16
Nej... Tjekker aldrig det som jeg er meget (95%-100%) sikker på virker...

Kun hvis det er noget der indeholder en længere kode tjekker jeg det...

S.R.
Avatar billede roenving Novice
18. februar 2004 - 23:44 #17
En window.open vil ikke virke efter hensigten med 4 parametre, medmindre den fjerde er en boolean value, som markerer tilladelse til at replace ...
Avatar billede schaefner Juniormester
18. februar 2004 - 23:46 #18
roenving >> Du har faktisk også en fejl ;o) (Et hint: ")")
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
18. februar 2004 - 23:48 #19
Ok...

forstår ikke helt hvad du mener, men du har sikker ret...

Gider ikke føre debatten videre... Hvis du vil ha' point, så kan du få dem her:
http://www.eksperten.dk/spm/467242

S.R.