Avatar billede fortes Nybegynder
18. februar 2004 - 17:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ipconfig /renew fejler

Jeg har en XP pro m. sp1, hvor kommandoen ipconfig /renew fejler. Den skirver helt nøjagtigt "der opstod en fejl under forsøg på at forny grænsefladen LAN forbindelse: Der blev forsøgt en handling på noget som ikke er en socket"

Kan i hjælpe?
Avatar billede magictouch Nybegynder
18. februar 2004 - 18:11 #1
Hvis du skriver: ipconfig /? gi´r det noget hjælp
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. februar 2004 - 18:19 #2
og , ipconfig /all ,viser hvad der sat op
Avatar billede nico76 Nybegynder
18. februar 2004 - 18:23 #3
Måske et lidt dumt spg. men kan du pinge netkortet? Altså ping 127.0.0.1?

Spg. 2: Har du Norton SystemWorks 2002 installeret?

Spg. 3: Har du ADSL? Hvis ja, så lyder det til som om at DHCP serveren er nede, eller selve din netværksopsætning som er gået i hårdknude.

Giv os en lidt mere detaljeret beskrivelse af dit netgear, så tror jeg nok, at vi skulle kunne hjælpe dig ;-)

/ Nik
Avatar billede fortes Nybegynder
18. februar 2004 - 18:33 #4
ja, jeg kan pinge loopback, og giver jeg netkortet en fast IP (192.168.100.2) så kan jeg også godt pinge webspeed modemet (192.168.100.1) og jeg tror næppe at TDCs webspeed DHCP har været nede siden søndag.

Jeg tror det har noget med windows socket, nogen der ved hvordan man geninstallerer det?
Avatar billede nico76 Nybegynder
18. februar 2004 - 19:00 #5
Hmm lyder unægtelig til at den socket, som du forsøger at snakke med allerede føre en samtale.

En ting som du evt. kan forsøge er at installere SP1 med mindre dette allerede er gjort selvfølgelig.

Måske kan flg. link hjælpe dig videre:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q319952

Hvis det er den fejl, som jeg tror det er, så eksistere der ikke en patch til XP i nu. Kun til NT :-(

/ Nik
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. februar 2004 - 19:22 #6
Jeg mener ikke man kan forny en IP uden at den eksisterende IP er givet fri.
Dvs.
først ipconfig /release - dernæst ipconfig /renew
Avatar billede fortes Nybegynder
18. februar 2004 - 19:24 #7
john_stigers-> det er også rigtig nok, men den har jo kun en APIPA adr.
Hvis jeg højreklikker på de to computerskærme nede i højre hjørne af computeren, og trykker på reparer, fejler den også...
Avatar billede magictouch Nybegynder
18. februar 2004 - 19:52 #8
lspfix kan måske, læs vejledningen først: http://www.spychecker.com/program/lspfix.html
Avatar billede fortes Nybegynder
18. februar 2004 - 19:56 #9
magictouch-> tak for linket, jeg prøver i morgen formiddag...
Avatar billede magictouch Nybegynder
18. februar 2004 - 20:00 #10
*S*
Avatar billede serverservice Praktikant
18. februar 2004 - 21:57 #11
hvis lspfix ikke løser dit problem ville jeg: afinstallere netkort og geninstallere det for at få default indstillinger, samtidig ville jeg prøve en opdateret driver. bare et forslag...
Avatar billede magictouch Nybegynder
19. februar 2004 - 07:54 #12
Dannyboyd>Kommentar til artikel taget til efterretning*S*

Sorry for spam;)
Avatar billede serverservice Praktikant
19. februar 2004 - 11:22 #13
->magictouch ok lyder godt.
Avatar billede fortes Nybegynder
19. februar 2004 - 16:32 #14
magictouch-> der var desværre ingen gevinst...

jeg reinstallerede og nu virker det igen... så jeg lukker her. Tak for hjælpen til alle.